מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תשע״ח 27.02.2018

ה'ונהפוך הוא' של נציגי חב"ד > פרוייקט פורימי מיוחד

כל השנה הם עומדים לשירות הציבור בעניינים גדולים וקטנים, מתקציבים ומוסדות ועד לבעיות בתשלומי ארנונה, חניה, ומה לא, בשעות-לא-שעות • כעת, הם מציגים את ה'ונהפוך הוא' שלהם: מה הם מבקשים מאנשי הקהילה אותם הם מייצגים?... • ר' שמעון רבינוביץ יו"ר ועד כפר חב"ד, ר' חיים שטיינר נציג חב"ד וסגן ראש העיר קריית מלאכי, ר' יעקי הרשקופ נציג חב"ד ומחזיק תיק שפ"ע בביתר עילית הרימו את הכפפה ועונים תשובות לא צפויות בעליל • אל תפספסו • מגזין פורים • נהפוך הוא של הנציגים>>
ה'ונהפוך הוא' של נציגי חב פרוייקט פורימי מיוחד" title="ה'ונהפוך הוא' של נציגי חב"ד > פרוייקט פורימי מיוחד" />
משמאל לימין: ר' יעקי הרשקופ, ר' שמעון רבינוביץ, ר' חיים שטיינר

מערכת שושן און-ליין

כל השנה הם עומדים לשירות הציבור בעניינים גדולים וקטנים, מתקציבים ומוסדות ועד לבעיות בתשלומי ארנונה, חניה, ומה לא, בשעות-לא-שעות.

כעת כשפורים בפתח, הגיע הזמן לתת להם את הזכות האלמנטרית, להביע את רחשי הלב שלהם: הם מציגים בפני הציבור את ה'ונהפוך הוא' שלהם: מה הם מבקשים מאנשי הקהילה אותם הם מייצגים?...

ר' חיים שטיינר, נציג חב"ד וסגן ראש עיריית קריית מלאכי, מתפנה מעיסוקיו הציבוריים והאישיים (גם לו יש משפחה, ילדים, וגם נכדים שיהיו בריאים...) ומתייחס בכובד ראש לשאלה הפורימית המפתיעה משהו:



שטיינר: "אם נשאל את אנשי הקהילה מה דעתם על נציגי הציבור, חלקם יגידו מרדכי היהודי וחלקם יגידו המן או אפילו אחשוורוש", הוא עונה בסרקזם פורימי, וממשיך: "זה תלוי אם הם קיבלו לאחרונה דו"ח מהעירייה או שביקשו משהו ונציגי העירייה לא הצליחו לסייע בידם, או שדווקא הצליחו לטפל במבוקשם על הצד הטוב ביותר." אכן, נקודה למחשבה.

"חלקם יגידו אפילו 'המן'?" שאלנו בתימהון. ור' חיים מסביר בחיוך:
"הציבור רואה (ובצדק) בנבחרי הציבור, כשלוחיהם וכמי שאמורים לדאוג להם.
הבעיה מתחילה כאשר האזרח לא מוכן להבין ולקבל 'לא/אי אפשר/זה לא חוקי' כתשובה...
כי מבחינת התושב, כל מה שהוא רוצה צריך להתקיים ובשביל זה בדיוק הוא בחר בנו, כדי שנדאג לו להכל, ורצוי מאוד שזה גם יהיה כאן ועכשיו.

"בחג הפורים, אני רוצה לבקש מתושבי השכונה והעיר, תלמדו לקבל גם 'לא' כתשובה
למרות שאתם מחזיקים מאיתנו 'משנה למלך' עדיין לא הכל ניתן לעשות..."

מעניין. נקודה למחשבה.


'משנה למלך' או לא: ר' חיים מנצל את ההפוגה בין מטר השאלות, לתנומה פורימית... לא נותרו בידינו די ברירות, ופנינו לתחנה הבאה...



*

לאחר שיצאנו מנחלת-הר-חב"ד והחכמנו משהו, עלינו על כביש 375 בואכה בית שמש-ביתר עילית. שם פגשנו את ר' יעקי הרשקופ, נציג חב"ד בעיר ביתר ומחזיק תיק שפ"ע – שיפור פני העיר.

ערב פורים הוא טרוד ועסוק כמו כולם, ועל הכל מתווספים ענייני הציבור שהשתיקה יפה להם...

את השאלה – אותה שאלה בדיוק – שאלנו אותו בדיוק באמצע הריצות והסידורים. "מה יש לך לומר לציבור ולקהילה אותה אתה מייצג במשך כל השנה?...


"כטוב לב המלך ביין"...

ר' יעקי הרשקופ, לא הורגל במהפך הפורימי הפתאומי. עד היום, הבקשות זורמות בכיוון די חד-סטרי: לכיוונו בלבד. ממתי מישהו שואל אותו 'מה אתה מבקש'? אחרי התעשתות קלה, הוא שולף: "התרגלנו, הכל בסדר, אין לי דרישות מיוחדות. מה שכן אני חושב לציין, שכיום קהילת חב"ד גדלה מאוד והתפתחה ב"ה בכל רחבי העיר, עם מספר שכונות ובתי כנסת. אך מתקבל הרושם שכל קהילה מגובשת אבל בעיקר סביב עצמה, ואין מספיק אחדות קהילתית משותפת".

והוא מוסיף ומחדד: "רשימת ההישגים שלנו היתה גדולה הרבה יותר אם היינו מאוחדים ומגובשים יותר כקהילה אחת גדולה".

ויש לו מסר גם לראשי המוסדות והקהילות: "חייבים להגביר יותר את שיתוף הפעולה, בתוכנו, וגם מול הרשויות. אי אפשר שכל אחד ידאג אך ורק לאינטרסים שלו ולא ישתף פעולה. רק בפעולות מתואמות ובשיתוף פעולה נגיע להישגים גדולים, הרבה יותר ממה שיש לנו היום".

רשמנו.

*

ומביתר עילית בהרי יהודה, אנו מתמרכזים לבירת חב"ד באה"ק, הלא היא כפר חב"ד. לשיחה רצינית תפסנו את ר' שמעון רבינוביץ, לאחר פגישה מרגשת שהייתה לו הבוקר עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (כן, זה היה בדרך לת"ת. פגישה ספונטנית משהו...)
ובמקרה לגמרי, שאלנו אותו את השאלה המנצחת: מה יש לו לבקש מתושבי כפר חב"ד ערב חג הפורים תשע"ח? (ש... זה ערב בחירות...)

למרות שכולם אצים רצים, ערב פורים וכו', דווקא את ראש ועד כפר חב"ד 'תפסנו' ברגע נינוח משהו. אפשר לנחש מדוע: לאחר יום כה שליו ופסטורלי בכפר חב"ד, עם ילדי החמד המתוקים שאצים רצים בכל פינה בשלל תחפושות מושקעות, חסידיות ויצירתיות, זה בהחלט משפיע לטובה. מלוא חופניים נחת בכפר חב"ד.

בין לבין נצפו גם אנקדוטות משעשעות, כשנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ניגש ולחץ בחמימות את ידי יו"ר ארגון הפנסאים וראש הוועד של בירת חב"ד. כבוד.


פגישה היסטורית: מימין: יו"ר ארגון הפנסאים ויו"ר ועד כפר חב"ד. משמאל: נשיא ארה"ב. יודעי דבר לחשו למערכת כי הושגו הבנות משמעותיות בפגישה הדרמטית

ר' שימען' בחיוך ידידותי ואופייני פותח בנימה חסידית:
"הבעל שם טוב הק' מפרש את המשנה במסכת מגילה כך: "הקורא את המגילה למפרע לא יצא": פירוש, שסיפור המגילה קיים היום כפשוטו. כלומר כל עניין המגילה שייך להיום, ולא משהו שהיה פעם. אם מתייחסים למגילה כמשהו היסטורי ח"ו – אז לא יוצאים ידי חובה!
"ואיך זה נוגע לענייננו כיום?" שאלנו מיניה וביה.

"נכון, אתם מבקשים שאנחנו נעשה 'ונהפוך הוא' ונציג רשימת דרישות לתושבי הכפר. אני סבור שכשלוחי ציבור עלינו – חברי ועד כפר חב"ד - ללמוד ממרדכי הצדיק להיות 'רצוי לרוב אחיו' כפשוטו.

"כשנפעל לשם שמיים, אז במילא יבוא כבר ה'פידבק' מהתושבים. הפנמת הכתוב במגילה לחיינו, והידיעה שלא יהיה אף פעם 'ורצוי לכל אחיו'... יתן לנו את הכוח להמשיך ולעשות את מה שצריך כדי שזה יהיה כפר שהקב"ה והרבי ירגישו פה בבית...

ר' שמעון רבינוביץ חותם באיחול לבבי:
"יה"ר שימי הפורים ימשיכו שמחה אמיתית לכל אחד ואחד מאיתנו, ולכך צריך לעשות 'ונהפוך הוא' - להגיד לחיים מתוך שמחה עד דלא ידע.
פורים שמח!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.