מערכת COL | יום י"א אדר ה׳תשע״ח 26.02.2018

במעמד מרומם ומרגש נחנך בית חיים חדש וגדול במוסקבה

הקפות, תפילות ותקיעת שופר ע"י רבה של רוסיה וחברי החברה קדישא המרכזית של מוסקבה • בית החיים נבנה בשיא ההידורים ההלכתיים • עיריית מוסקבה השקיעה כעשר שנים בפיתוח השטח ובניית המבנים הנלווים • לכתבה המלאה >>>
במעמד מרומם ומרגש נחנך בית חיים חדש וגדול במוסקבה
צילום: לוי נזרוב
לאחר כעשר שנים של פיתוח השטח הגדול והשקעה מרובה במבנים הדרושים, נחנך "בית החיים היהודי החדש של מוסקבה", באזור הדרומי של 'ווסטריאקובסקי', סמוך ונראה לבית הקברות הוותיק באזור, שהתמלא זה מכבר וכל חלקת קבר עולה בה הון תועפות.

את בית החיים החדש בנתה עיריית מוסקבה, מתוך ידיעה ורגישות לצרכי היהודים הגרים בבירת רוסיה, עם הכוונה הלכתית צמודה מרבה של רוסיה הרב בערל לאזאר, ובהשתדלותו של נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הר' אלכסנדר ברדה.

עם סיום הבנייה, הושלמה המלאכה והוכנו תשתיות ל- 5 אלף קברים, עם דרכי גישה נוחים ומכובדים.

המבנה הענק והמיוחד בכניסה לבית החיים, כולל בתוכו חדרי טהרה ע"פ כללי ההלכה והמנהגים של החברה קדישא המרכזית במוסקבה, ולנוחות משפחות האבלים ומשתתפי ההלוויות, תוך שימת דגש מיוחדת להרבות כבוד שמים, עם הפרדה מלאה באולם ההספדים.

ביום חמישי ז' באדר – יום הולדתו והסתלקותו של משה רבנו ע"ה, הגיעו חברי החברה קדישא המרכזית בראשות רבה של רוסיה הרב לאזאר, לטקס המרגש והמרומם של "קידוש בית הקברות", שנערך באמירת מזמורי התהלים והפסוקים המיוחדים, תוך כדי הקפות שנערכו מסביב לשטח הגדול ותקיעת שופרות כנהוג מקדמת דנא, וכפי הסדר ששיגר ידיד הקהילה, רבה של זק"א והחברא קדישא בת"א-יפו הרב יעקב רוז'ה.

לאחר מכן נערכה לוויה של יהודי קשיש מזקני מתפללי בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", אשר שבק חיים יום לפני כן, וזכה להיקבר כדת וכדין בבית החיים החדש, לאחר דברי הספד נרגשים שנשא הרב לאזאר.

לאחר הטקס והלוויה, התאספו המשתתפים לסיום הצום ולאמירת לחיים, תוך כדי הודיה לקב"ה על הזכות הגדולה של התעסקות ב'חסד של אמת' ובקשה ל'בלע המוות לנצח' בגאולה הקרובה בימינו.

לצפייה בווידאו >>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.