מערכת COL | יום ח' אדר ה׳תשע״ח 23.02.2018

יצחק טויב זוכה בצרפת; ציבין: "לזיכוי משמעות ציבורית"

יצחק טויב, יהודי חרדי, נעצר לפני יותר מחצי שנה בצרפת בחשד להונאה וגניבה מתוחכמת של עשרות מיליוני דולרים • לפני כחודשיים הותר לו לשוב לישראל - ואתמול הוא זוכה • עו"ד מרדכי ציבין: "היה ברור מלכתחילה, שטפלו עליו עלילות שווא" • עוד מוסיף ציבין:"הזיכוי מקבל משמעות ציבורית חשובה" • לסיפור המלא>>
יצחק טויב זוכה בצרפת; ציבין:
משמאל: עוה"ד מרדכי ציבין, ויצחק טויב, על רקע אילוסטרציה (צילום: Chris Potter Flickr. wikimedia commons)

בית המשפט בצרפת זיכה אתמול (חמישי) את יצחק טויב מכל האישומים.
סכום הערבות שהופקד, יושב לו במלואו.

עו"ד מרדכי ציבין, אשר טיפל בתיק יחד עם העו"ד הצרפתי ויליאם גולנד, אמר: "היה ברור מלכתחילה, שטפלו על מרשי עלילות שווא. אנו מאוד שמחים בשמחתו ובשמחת בני משפחתו ועל ההישג הגדול".

לדבריו, "אנו בהחלט שוקלים להגיש תביעת פיצויים נגד התביעה הצרפתית, על הסבל, על הישיבה במעצר ועל עוגמת הנפש. אני רואה לנכון לציין כי לאורך כל ההליך בית המשפט התנהל בצורה הוגנת, ובעיקר בהתחשב בעובדה שבשנים האחרונות הוכתם שמם של היהודים בצרפת בענייני הונאות כספיות ולצערי היו דברים בגו".
יתר הנאשמים האחרים בתיק, רובם ישראלים, הורשעו ונגזרו עליהם עונשי מאסר וקנסות של מעל מיליון יורו.

תחילתו של הסיפור לפני יותר מחצי שנה, כאשר טויב, חסיד נדבורנה, נעצר בצרפת.
לאחר מאמצים מרובים הוא שוחרר בערבות.

לפני כחודשיים, בשעות הלילה המאוחרות, הוא שב ארצה, אחרי שבית המשפט הצרפתי אפשר לו יציאה מהמדינה לזמן בלתי מוגבל. מי שליווה אותו כל עת היה עו"ד מרדכי ציבין, הידוע בקשריו המסועפים ברחבי העולם, מהם בלתי שגרתיים, ובין היתר במדינות ערב.



 קשרים במדינות ערב: עוה"ד מרדכי ציבין בפתח בית המשפט העליון הירדני

ציבין נכנס לתמונה וטיפל בפרשה יחד עם עו"ד גולנל. בתחילת הטיפול התייעץ ציבין עם עו"ד צרפתי, ששימש בעבר שר המשפטים בממשלת צרפת, ואשר טיפל יחד עמו בעבר בכמה תיקים נוספים.

טויב נעצר בעקבות חקירה מקפת של שלטונות צרפת בקשר להונאה וגניבה מתוחכמת של כספי מע"מ בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. הפרשה התפרסמה בכלי התקשורת בצרפת.
שמו של טויב שורבב בטעות. ואכן, בית המשפט שוכנע שטויב לא הכיר אף גורם המעורב בפרשה, ולמעשה הוטעה על ידי מספר נאשמים.

במהלך הטיפול נפגשו גולנל וציבין בארץ ובצרפת עם האדמו"ר מנדבורנה כדי להתייעץ ולקבל את ברכתו. האדמו"ר, היה מעורב בתהליכים לאורך הדרך, ולשם כך אף נסע לצרפת מספר פעמים
טויב הודה לעו"ד ציבין על ההצלחה, הטיפול המסור והאיכפתיות, כמו גם לעו"ד הצרפתי גולנל.

לאחר שטויב שב ארצה, אמר ציבין:
"בשנים האחרונות התפרסמו פרשיות בעבירות הקשורות להעלמות מס בהן ישראלים ויהודים היו מעורבים, למרבה הצער. הזיכוי של טויב כעת מקבל משמעות ציבורית מעבר לעניין המשפטי גרידא".

עוד הוסיף ציבין: "אני שמח שהפרשה נגמרה ועל הסבל הרב של מרשי ללא הצדקה, שבא אל קיצו. אני מודה למערכת המשפט, לשירות בתי הסוהר ולגופים אחרים בצרפת אשר היו מעורבים בעניין, על ההבנה, ההתחשבות וההגינות.

"לא כך נוהגות כיום מערכות משפט כשמדובר בעבירות כלכליות והלבנת הון. עיין ערך שלום מרדכי רובשקין אשר שוחרר מהכלא בארה"ב בשבוע שעבר כתוצאה מחנינה שהעניק לו הנשיא טראמפ לאחר שנגזרו עליו 27 שנות מאסר.

"ושלא ישתמע מדבריי שמערכות המשפט ברוב רובו של העולם נגועות באנטישמיות. במפורש ומניסיוני, לא! נדירה התופעה, שיהודי מורשע או יושב בכלא – בשל יהדותו, התקופות האלה עברו מהעולם, זה שהגויים לא אוהבים את היהודים, לא אומר שהיהודים לא אוהבים כסף…"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.