מערכת COL | יום ז' אדר ה׳תשע״ח 22.02.2018

כך יתנהל מבצע פורים שיגיע השנה לשיאים חדשים

כוננות גבוהה לקראת מבצע פורים: במהלך החג יפשטו השלוחים וקהל אנ"ש על יעדים רבים ויביאו את שמחת החג לכל יהודי. בצעירי חב"ד בארץ הקודש עמלו על פעילות מקיפה בכל החזיתות ● "העם בארץ הקודש יחגוג את פורים בעוד כשבוע", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, "אבל באגפי הפעילות החב"דית כבר עסוקים שבועות ארוכים בפורים, כדי למקסם את הוראת הרבי ולהביא את מבצע פורים לשיאים חדשים" ● לסיפור המלא
כך יתנהל מבצע פורים שיגיע השנה לשיאים חדשים
ערוכים. ההכנות בצעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש, השבוע
שבוע לפורים ובחב"ד כבר נמצאים עמוק-עמוק בהכנות קדחתניות לקראת צאתו לדרך של "מבצע פורים" במצוותו של הרבי.

מאז הכריז הרבי על המבצע, לפני עשרות שנים, הפורים של חסידי חב"ד משלב בתוכו שעות רבות של פעילות ביעדים רבים, החל ממרכזים רפואיים, בתי אבות, תחנות משטרה ומוקדי ביטחון, בנייני משרדים, משפחות נפגעי טרור, ועד ביקורי בית.

לצד שלוחי חב"ד הפזורים ברחבי הארץ, ל"מבצע פורים" יצטרפו כמידי שנה גם אלפי החסידים, היוצאים ב"צו שמונה" עם בני המשפחה.

אז איך זה עובד? במטה המבצע, "צעירי חב"ד", היושב בכפר חב"ד, עמלים על חומרי עזר – ממשלוחי מנות בגדלים וסוגים שונים המשלבים בתוכם מסרים יהודיים ערכיים ועד שלל עלוני הסברה, פרי יצירתם של אגף ה'מרכז לעזרי שליחות'.

מארז משלוח המנות נעטף השנה בגימיק מפתיע: טקסט ציורי המסכם את סיפור המגילה. אל צעירי חב"ד נוהרים בשבוע האחרון מאות שלוחים המבקשים להצטייד מראש בפריטים.

כאמור, גם קהל החסידים מצטרף כמידי שנה למבצע המרוכז ב"אגף המבצעים". באגף השיקו לפעילים מארז מהודר של משלוח מנות שיחולק לרבבות יהודים בכל רחבי הארץ, עמם הם עומדים בקשר במהלך השנה. משלוח המנות יעמוד בסימן "מבצע צדקה" של הרבי: במארז בקבוק יין, קופת צדקה אישית ובתוכה מיני מתיקה, ומגילת אסתר מהודרת המלווה בציורים מרהיבים של האומן החסידי הרב ברוך נחשון.

וגם אנשי כוחות הביטחון יזכו לשמחת הפורים. במשך השנים הרבי עודד לקיים את מבצע פורים בעוצמה מיוחדת בקרב כוחות הביטחון. הפועלים בתחום זה קיבלו מענק מיוחד לקיום המבצע עם כוחות הביטחון, זאת בשל הדברים המיוחדים שהתבטא עליהם הרבי: "יש לעורר ההכנות לענייני פורים כדי שייעשו באופן מסודר ובהצלחה ועל אחת כמה וכמה בנוגע לצה"ל שעומדים ומגינים בגופם במסירות נפש ממש על גבול ארץ-ישראל ו'שמחה פורץ גדר' תגרום הצלחה רבה בכל זה".

פעילות ייחודית תתקיים עם משפחות נפגעות טרור. באגף למען נפגעי הטרור מתוכננת השנה פעילות רחבת היקף בקרב משפחות נפגעי הטרור ומשפחות הגיבורים. אלפי משלוחי מנות מכובדים הוכנו במיוחד למשפחות היקרות ויובאו אליהן בביקור בית מיוחד של מאות שלוחי הרבי ואלפי מתנדבי בתי חב"ד. בד בבד יקיים מנהל האגף, השליח הרב מנחם קוטנר, שורת ביקורים אצל חלק מהמשפחות ויביא אליהן את שמחת החג.

המאושפזים לא נשארו מאחור וגם אותם ישמחו חסידי חב"ד. קריאת מגילה תיערך בכל מחלקה בשיתוף ובסיוע הרבנים המקומיים. יותר מ-20 אלף (!) משלוחי מנות ייחודיים יחולקו בידי מאות מתנדבים בכל בתי הרפואה, בתיאום עם השלוחים לבתי הרפואה.

בנוסף, לקראת פורים ייערכו מסיבות במחלקות הילדים, יעניקו להם את שמחת אדר וילמדו אותם על משמעות היום.

ציבור דוברי הרוסית זוכה גם הוא לתגבור מיוחד בפורים. שלוחי הרבי הפועלים עם דוברי הרוסית ופזורים ברחבי הארץ מתכננים לקיים מרתון של קריאות מגילה, זאת לצד סעודות פורים ואירועי פורים ייחודיים. לאירועים אלו קדם מסע פרסום עכשווי בקרב דוברי הרוסית. במקביל, הופץ גיליון מיוחד ברוסית על מהותו של חג הפורים בשפה מונגשת.

כבר הבוקר, ייחשפו המונים לקמפיין תקשורתי של חב"ד בשלל אמצעי המדיה, בו יוזמנו עמך בית ישראל לחוות את פורים ב-414 בתי חב"ד בכל רחבי הארץ.

"העם בארץ הקודש יחגוג את פורים בעוד כשבוע", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, "אבל באגפי הפעילות החב"דית כבר עסוקים שבועות ארוכים בפורים, כדי למקסם את הוראת הרבי ולהביא את מבצע פורים לשיאים חדשים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.