מערכת COL | יום ד' אדר ה׳תשע״ח 19.02.2018

דקות לאחר הטבח בפלורידה: היורה תועד במצלמות בית חב"ד

מרכז חב"ד דרום פלורידה עשוי לשחק תפקיד מרכזי בעדויות נגד היורה בבית הספר ניקולס קרוז לאחר שתועד במצלמות המעקב של בית חב"ד דקות לאחר הפיגוע • כזכור בטבח המחריד נהרגו 17 מורים ותלמידים, בהם 5 יהודים • הרב הרשי ברונשטיין ממרכז חב"ד - קורל ספרינגס: "נערכים לאירוע ה'שלושים', ומבצע מיוחד לחלוקת מזוזות" • לכתבה המלאה כתבה נוספת בנושא:• בין הנרצחים בטבח בפלורידה: 5 יהודים
דקות לאחר הטבח בפלורידה: היורה תועד במצלמות בית חב
למעלה: היורה כפי שנלכד במצלמות בית חב"ד, דקות לאחר הטבח המחריד. למטה: בניין בית חב"ד

סנדי אלר, COLLIVE

מרכז חב"ד בדרום פלורידה עשוי למצוא את עצמו משחק תפקיד מרכזי בעדויות נגד היורה בבית הספר ניקולס קרוז לאחר שמצלמות האבטחה של המתקן הראו תמונות של בן ה-19 לאחר מרחץ הדמים הנורא שקיפד את חייהם של 17 סטודנטים ואנשי צוות בבית הספר התיכון מארג'ור סטונהאם דאגלס בשבוע שעבר.

הרב הרשי ברונשטיין ממרכז חב"ד - קורל ספרינגס אמר כי יש לחץ ציבורי לחשוף פרטים נוספים על פעילותו של קרוז מאז שעזב את בית הספר התיכון ועד שנעצר על ידי המשטרה.

בהודעה של יום חמישי בלילה על ידי השריף המקומי, ציין את העובדה שהרוצח עבר במסלול בית חב"ד בדרכו לבית הספר.

"השריף אמר כי לאחר שהתערב בין הסטודנטים ועזב את בית הספר, הוא נכנס לחנות בסופרסנטר של וולמארט וקנה משקה והמשיך במורד הרחוב, נכנס למקדונלדס בשעה 3:01 אחר הצהריים", אמר הרב ברונשטיין ל- VIN News .

מרכז חב"ד ממוקם במרחק של פחות מקילומטר וחצי מחנות וולמארט ובדרך ל'מקדונלדס' שהרוצח קרוז ביקר בה. הידיעה כי קרוז לא יכול היה להגיע מקדונלדס מבלי לעבור דרכו, הביא את הרב ברונשטיין לבדוק מיד במחשב שלו את סרטי הצילום והאבטחה של מרכז חב"ד.

"הלב שלי החסיר פעימה כשראיתי את זה", אמר הרב ברונשטיין. "את רואה אותו במגרש החנייה שלנו, מתהלך קרוב, מביט לצדדים בצורה מוזרה".


 היורה כפי שנלכד במצלמות בית חב"ד, דקות לאחר הטבח המחריד

"האף-בי-איי כבר הזמין את המצלמות מוולמארט ומקדונלדס, וכשכלי התקשורת הגיעו וראו את השטח שלנו ואת המיקום של המצלמות שלי, הם ידעו שיש לי גם צילומים", אמר הרב ברונשטיין. "התלבטתי רגע לפני שנתתי להם את זה, אבל החלטתי שהאנשים פה שפגעו בהם, ראויים לקבל ראיות ורציתי לחלוק איתם את המידע".

ה- FBI הגיע זמן קצר לאחר מכן, לוקח את הצילומים לשימוש אפשרי על ידי התובעים כאשר קרוז יתייצב למשפטו.

"אמרו לי שזה יכול להיות חלק חשוב מהעדויות", הסביר הרב ברונשטיין. "אם הוא לוקח טיעון של טירוף ושיגעון, הדרך הנחושה שבה הוא הולך יכולה להוכיח אחרת".

בית הספר התיכון משרת את התלמידים הן בפארקלנד והן בחלק הצפוני של קורל ספרינגס והרב ברונשטיין העריך כי בין 70 ל -80 תלמידים בבית הספר התיכון היו בקשר עם מרכז חב"ד בניהולו.
"כל מי שבאזור, או שפגש אותי פעם, או שערך בר\ בת מצווה או שעבר באחת מהתוכניות היהודיות שלנו, חלק גדול מתלמידי בית הספר הזה", אמר הרב ברונשטיין.
הרב ברונשטיין אמר שהוא רץ לבית הספר התיכון ביום רביעי, מיד לאחר שנודע לו על הירי.
"התקרבתי ככל שיכולתי", אמר הרב ברונשטיין. "ראיתי הרבה מהתלמידים שלי יוצאים מהתופת".

אף אחד מהתלמידים של הרב ברונשטיין לא היה בין המתים או שנפצעו בטבח של יום רביעי, אף על פי שרבים מהם היו עדים לטבח. אחד מהם אף דיווח על הצורך לעבור על גופה ר"ל, כדי לעזוב את בית הספר.

תלמיד אחד הלך היישר מבית הספר למרכז חב"ד, בידיעה שאמו תגיע אחר כך לאסוף את אחיו הצעיר, תלמיד בגן הילדים של חב"ד.
"היא ידעה שאנחנו קרובים והיא באה אלינו", אמר הרב ברונשטיין.

הרב ברונשטיין סיפר כי משפחה נוספת הקשורה  למרכז חב"ד עברה זה עתה לגור בקורל ספרינגס מישראל, מתוך תקווה לחיות בשלום בקהילה בטוחה, המרוחקת מפחד הטרור.
"גם אנשים שלא היו להם ילדים בבית הספר חשו נפגעים", אמר הרב ברונשטיין. "כולם כואבים מאוד".

הרב ברונשטיין פתח את מרכז חב"ד ביום רביעי כדי לשמש נקודת מפגש, ומציע תמיכה וייעוץ לקהילה.
תפילת שבת מיוחדת שנפתחה לקהילה משכה מספר רב של חברי קהילה שאינם ממתפללי בית הכנסת הקבועים, והשתתפו בתפילה מיוחדת לע"נ ההרוגים ולרפואת הפצועים.

"אנחנו נערכים לאירוע 'שלושים' להנצחת הקורבנות ואנחנו מתחילים במסע לחלוקת מזוזות למשפחות רבות ככל האפשר", מסכם הרב ברונשטיין. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.