מערכת COL | יום ד' אדר ה׳תשע״ח 19.02.2018

קוראי 'המודיע' נחשפו ל'מופת' מופלא מ"מפגשים עם הרבי"

JEM
שלח לחמך על פני המים – כי ברוב הימים תמצאנו: רבבות קוראי עיתון "המודיע", בטאון אגודת ישראל העולמית, מערב שבת קודש האחרון פרשת תרומה, נחשפו לסיפור 'מופת' מרתק מהרבי, אשר פורסם בהרחבה רבה בעיתון, וייתכן שאף יגרום לחיזוק וביצור שמירת חומות שבת קודש בעיר אשדוד • לסיפור המלא>>
קוראי 'המודיע' נחשפו ל'מופת' מופלא מ


שלח לחמך על פני המים – כי ברוב הימים תמצאנו: רבבות קוראי עיתון "המודיע", בטאון אגודת ישראל העולמית, מערב שבת קודש האחרון פרשת תרומה, נחשפו לסיפור 'מופת' מרתק מהרבי, אשר פורסם בהרחבה רבה בעיתון, וייתכן שאף יגרום לחיזוק וביצור שמירת חומות שבת קודש בעיר אשדוד.

כידוע, בתקופה האחרונה מנהל הציבור החרדי בארץ הקודש מאבק למען חיזוק שמירת השבת קודש, עקב העובדה שחילולי השבת רח"ל הולכים ומתגברים בפרהסיא הציבורית, ולעיתים בחסות ממשלתית.
אחד הערים שהפכו לסמלי המאבק למען שמירת השבת, היא העיר הדרומית אשדוד. למרות שאחוז נכבד ביותר מתושבי העיר הנם שומרי שבת קלה כבחמורה, עם זאת פרנסי העיר מצהירים כי בכוונתם לפתוח את מרכזי הקניות בשבתות.

במסגרת פעילות הציבור החרדי למען שמירת השבת באשדוד, פורסם בערב שבת פרשת תרומה בעיתון המודיע, ב'תוספת' האקטואלית, מכתב גלוי לראש העיר אשדוד מר יחיאל לסרי, בו פונה סופר "המודיע" אל ראש העיר בנימה אישית ומפציר בו לשנות את גישת העירייה ולעשות למען שמירת השבת בעיר הגדולה.

המכתב לראש העיר נפתח בסיפור מופת מופלא מהרבי שאירע לראש העיר אשדוד יחיאל לסרי בעצמו. לסרי, יליד העיירה קסר-א-סוק במרוקו, נולד להוריו לאחר ששלושה תינוקות שנולדו להם קודם לכן, מתו כעבור זמן קצר מלידתם. היה זה באמצע שנות היו"ד, ואחד משלוחי הרבי במרוקו פנה להורים השבורים והכואבים שיכתבו לרבי ויבקשו את ברכתו הקדושה.

הרבי שיגר מכתב להוריו בו הוא מברך אותם שיוולד להם בן בריא, והרבי מבקש שכאשר יוולד הבן, יקראו לו על שם הרבי הריי"צ, שהסתלק שנים אחדות קודם לכן. ברכת הרבי התקיימה ונולד להם כעבור זמן תינוק בריא ושלם, אולם באותם ימים חלם האבא כי עליו לקרוא לבן שיוולד יחיאל שמעון. ההורים שיגרו מברק דחוף לרבי, והרבי הוראה שאכן יקראו לילד שנולד יחיאל שמעון, ובע"ה יוולד להם בן נוסף ויקראו את שמו יוסף יצחק.
וכך אירע. ראש העיר לסרי שנולד בברכת הרבי קרוי יחיאל שמעון, ולאחר מכן זכו ההורים לבן נוסף, אשר שמו נקרא בישראל יוסף יצחק.

סיפור מופת מופלא זה מהרבי, שרבבות קוראי "המודיע" נחשפו אליו בהרחבה בערב שבת האחרונה, התגלה על ידי חברת המדיה החב"דית JEM, במסגרת פרוייקט התיעוד הענק "מפגשים עם הרבי".

צוות "מפגשים עם הרבי" בישראל ערך ראיון מקיף עם ראש העיר אשדוד לפני כשש שנים, בכ"ד חשון תשע"ד, בלשכתו בעיריית אשדוד. בסיוע ידידו של ראש העיר, השליח הרב מרדכי מנשה לאופר, סיפר ראש העיר בהרחבה על העובדה שהוא נולד בברכת הרבי, וכאשר ברכת הרבי מלווה אותו כל חייו.

כעבור מספר שנים, פורסם ראיון זה במדור "מפגשים עם הרבי" במגזין הווידאו השבועי "תורת חיים", וכעת מופת זה הובא לידיעתם של רבבות קוראי המודיע.

ביום רביעי השבוע ייערך בע"ה יום התרמה למען המשך פרוייקט התיעוד החב"די "מפגשים עם הרבי". עד עתה התקיימו במסגרת מפעל תיעודי רב ערך זה קרוב לאלף ושמונה מאות ראיונות עם אישים שונים מרחבי העולם על היכרותם עם הרבי והשפעת הרבי על חייהם, אולם עוד מאות ראיונות ובהם סיפורים ועובדות רבי ערך על הרבי מתעכבים מחוסר תקציב.

הרב יחיאל קייגען, מנהל פרוייקט "מפגשים עם הרבי" אומר: פעמים רבות אנחנו נחשפים לעובדה כי הסיפורים שפורסמו במסגרת מפעל התיעוד "מפגשים עם הרבי", ממשיכים לעורר הדים רבים ולגרום להשפעות חיוביות נרחבות בהפצת התורה והיהדות, והדוגמאות לכך הנן רבות מאוד.

אולם סיפור זה שנחשף בהשגחה פרטית מיוחדת השבוע הנו מיוחד במינו, כאשר ראשית, רבבות קוראים מן הציבור החרדי מתקרבים אל הרבי והשפעתו בעקבות פרסום הסיפור ב"המודיע". ובמיוחד, כאשר התקווה היא שאכן הדברים יפעלו פעולתם על מנהיגי הציבור באשדוד לחזק את שמירת השבת בעיר – הרי זה ממש השפעת הרבי ההולכת וגוברת "יתיר מבחיוהי".

אנו מבקשים את עזרת הציבור החב"די בימים אלו, כדי להמשיך להרחיב מפעל זה, למענינו ולמען ילדינו, כדי שנוכל להביא את הרבי אלינו, ותרמו ביד רחבה באתר המיוחד לכך, בכתובת www.SaveTheStories.org

מדהים לראות את דברי סופר המודיע בעיתון בפנייתו האישית לראש העיר לסרי:
"כבוד ראש העיר, הייתי מבקש ממך ברשותך לשוב לחצי שעה לבית אמא, לשבת על הספה, להביט שוב בתמונת הרבי, בעיניו הקדושות, ולחשוב, מה היה מבקש / דורש / מצפה ממך הרבי הקדוש, לו יכול היית לפרוס בפניו כרגע את התחבטויותיך לגבי שמירת היהדות במרחב הציבורי בעיר.

אין לי ספק, שלו הייתה לך האפשרות לשוחח אתו, היית עושה זאת בשמחה. אתה גם נבון דייך כדי לדעת את התשובה מבלי לשמוע אותה בהתלבשות של מילים. היא ברורה. תביט בתמונה, הוא מביט מלמעלה"...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.