מערכת COL | יום ג' אדר ה׳תשע״ח 18.02.2018

משתפר מצב החייל שנפצע קשה; ליברמן: האירוע לא הסתיים

שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קשה ושני חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל כתוצאה מהפעלת מטען כנגד כוח צה"ל שפעל בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה • אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה; פגד נחת על בית ובנס לא התפוצץ • שר הביטחון ליברמן: "מבחינתי האירוע לא הסתיים" • דיווח מלא
משתפר מצב החייל שנפצע קשה; ליברמן: האירוע לא הסתיים
בתמונה הקטנה: הבית שנפגע מרקטה בדרום


שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קשה ושני חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל כתוצאה מהפעלת מטען כנגד כוח צה"ל שפעל בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה.

החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית הרפואה סורוקה בבאר שבע. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים.

מחקירת התקרית עלה כי כוח צה"ל הגיע לגדר המערכת על מנת לבדוק את הנקודה בעקבות דגל אש"ף שהונח יום קודם לכן בחסות ההפגנות ואז התרחש הפיצוץ ממנו נפגעו כאמור החיילים.

בצה"ל מעריכים כי המטען הונח בחסות ההפגנות. מקרב הפצועים ישנם שני קצינים: קצין הנדסה קרבית שנפצע קשה ומפקד פלוגה שנפצע קל.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מסר כי מדובר ב"אירוע טרור חמור שיש בו פוטנציאל כדי לערער את היציבות במרחב. אנו רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה מעל ומתחת אליה".

בעקבות האירוע, נערך דיון הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, מפקד פיקוד דרום אלוף אייל זמיר, מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ובכירי צה"ל.

"הניסיון של חמאס להרחיב את הפעילות העממית לטרור יזכה לתגובה. כל הפעילות מאורגנת אך ורק בידי חמאס, כולל שליחת אנשים בצורה מאורגנת להפגנות, לתלות דגל של חמאס ועוד -פעילות שכולה פעילות טרור". בידיעה צויין שמדובר במחבלי "ארגוני ההתנגדות".

בצה"ל מבהירים כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים ונערכת הערכת מצב של אוגדת עזה בפיקוד הדרום.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "בהמשך לפניות לגבי האירוע הבטחוני, יודגש כי מדובר באירוע צבאי שהתרחש בגבול. למעט שמיעת פיצוץ עמום ביישובים הסמוכים, אין לאירוע כל השלכות על היישובים ואין שינוי בהנחיות לתושבים. אנחנו בשגרה".

שיפור במצב החייל הפצוע: חזר לנשום בכוחות עצמו

חל שיפור במצבו של אחד החיילים שנפצעו קשה בפיצוץ המטען בגבול רצועת עזה. מבית הרפואה נמסר כי הוא שב להכרה ומצבו מוגדר כעת בינוני.

בבית הרפואה סורוקה עדכנו הבוקר (ראשון) כי חל שיפור במצבו של אחד החיילים שנפצעו באורח קשה בפיגוע בגבול רצועת עזה. הוא כעת בהכרה ונושם בכוחות עצמו. מצבו מוגדר בינוני.

מצבו של פצוע נוסף מוסיף להיות קשה, והוא מורדם מונשם ביחידה לטיפול נמרץ. שני פצועים נוספים במצב בינוני.

בתקיפות שבוצעו הלילה (מוצ"ש) הותקפו שמונה יעדים נוספים במתחם צבאי במרחב נצרים השייך למערכים צבאיים ייחודיים של ארגון הטרור חמאס וביניהם גם תשתיות לייצור אמצעי לחימה ואימונים. כמו כן, נתקפו באמצעות טנק שתי עמדות תצפית. בסך הכל הותקפו במהלך הערב 18 יעדי טרור השייכים לארגון חמאס.

"צה"ל רואה בחומרה רבה את הניסיון של ארגון הטרור חמאס לביצוע הפגנות עממיות וספונטניות לכאורה שנועדו להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות ולבצע בו פעולות טרור שיביאו לערעור היציבות במרחב הרצועה. חמאס אחראי לאירוע והשלכותיו כמו גם לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע", נכתב בהודעה.

הלילה נשמעו אזעקות "צבע אדום" ביישובים רבים בעוטף עזה, ביניהם באשקלון, שדרות, המועצה האזורית אשכול, המועצה האזורית שער הנגב והמועצה האזורית שדות נגב. אתמול בערב נורתה רקטה מרצועת עזה ופגעה בבית באחד היישובים בשער הנגב. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לבית. הרקטה פגעה בגג בשעה שהמשפחה הייתה בבית, אך בנס היא לא התפוצצה.

*

שר הביטחון אביגדור ליברמן אומר הבוקר (ראשון) כי מבחינתו האירוע שהחל בפיצוץ המטען בשבת שבו נפצעו ארבעה חיילים, שניים מהם באורח קשה, עדיין לא הסתיים.

"אני מקווה שאנחנו לא עומדים בפני הסלמה ומבחינתי האירוע לא הסתיים כי עדיין לא חיסלנו את המחבלים שאחראים על הפיגוע שהתרחש אתמול", אמר לגלי צה"ל.

"מתקיים תחקיר הקשור לאופן הפעולה באירוע אתמול, ורק אחריו אוכל להתייחס למה שקרה".
"צריך להבין, שאנחנו מקיימים פעילות יומיומית של החיילים, נגד הטרור של חמאס וחיזבאללה. המטרה שלהם היא לפתח נתיבי הברחות נשק וציוד, ולהרתיע אותנו מפעילות. למרות הכל, נמשיך לפעול גם בצפון וגם בדרום, ולא נירתע מכלום. נמשיך לפגוע בניסיונות הברחה ולסכל פגיעה בריבונות שלנו".

השר ליברמן הוסיף כי לדעתו חמאס הוא האחראי היחיד בשטח: "חמאס הוא הריבון ברצועה ואסור לנו למצמץ. חייב להמשיך לפעול, כמו שפועלים כיום".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.