מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תשע״ח 14.02.2018

הכנסת ס"ת לע"נ שלום דובער ורחל סלוין ע"ה

חגיגה בישוב כוכב יאיר - צור יגאל: ספר תורה הוכנס לבית חב״ד בישוב, בראשות השליח הרב דוב גרינברג, הספר הוכנס לע"נ ההורים היקרים הרה"ח ר' שלום דובער סלוין - בן הרב אברהם לוי'ק סלוין שליח הרבי הרש"ב ורבה של גרוזיה שנהרג על קידוש ה' בגלות ומקום קבורתו לא נודע - ולע"נ מרת רחל סלוין - בת החסיד הרב שמואל נוטיק משלוחי הרבי לגרוזיה שנהרג על קידוש ה' בעוון הפצת יהדות ברוסיה הסובייטית ומקום קבורתו לא נודע • לסיקור המלא, תמונות
הכנסת ס

חגיגה בישוב כוכב יאיר - צור יגאל: ביום ראשון הוכנס ספר תורה לבית חב״ד בישוב כוכב יאיר צור יגאל בראשות השליח הרב דוב גרינברג, הספר הוכנס  לע"נ הרה"ח ר' שלום דובער סלוין (בן הרב אברהם לויק סלוין שליח הרבי הרש"ב ורבה של גרוזיה שנאסר בעון הפצת יהדות ונהרג  על קידוש ה'  בגלות ומקום קבורתו לא נודע) ולע"נ מרת רחל סלוין (בת החסיד הרב שמואל נוטיק משלוחי הרבי  הרש"ב לגרוזיה ורב העיר קופוסט  שנאסר בעון הפצת יהדות  ונהרג  על קידוש ה'  בגלות ומקום קבורתו לא נודע).

הטקס המיוחד החל בכתיבת האותיות בבית חב"ד , ניתן היה לראות על בני  הקהילה את ההתרגשות הגדולה בעת שכובדו לכתוב אות בספר התורה, חלקם לראשונה בחייהם, באירוע נוכח ראש המועצה שכובד בכתיבת אות בספר התורה.

עם  סיום כתיבת האותיות  יצאה תהלוכה ברוב שירה וזמרהלרחובות הישוב כשהקהל רוקד בשמחה עם ספר התורה החדש.

בסיום  ההקפות הסב הקהל לסעודת מצווה שנערכה באולם מקומי ברוב פאר והדר, בא נשאו בני המשפחה וחברי הקהילה נאומים משובבי לב.

חתנם היקר בעל פה מפיק מרגליות הרב פתחיה ליפסקר  דיבר על הפסוק מפרשת השבוע  "זה יתנו זהב כסף ונחושת"  זהב ר"ת זה הנותן בריא –נתינה למעליותה , וקישר זאת בסגנונו המיוחד לסבא וסבתא סלוין שהיו אנשי חסד ובעלי צדקה גדולים וריתק את הקהל על בסיפורים יפים ומשובבי נפש.

ר' שמואל סלבין (מנכ"ל חברת סלע קפיטל, ומנכל האוצר לשעבר)  דיבר בטוב טעם על הסבים והסבתות שמסרו את נפשם על קידוש ה' ברוסיה הסובייטית, תיאר בהתרגשות כמה קשה היה להם  בגשמיות וברוחניות והניסיונות הרבים   שחוו בקיום תורה ומצוות, ולבסוף נהרגו בעוון לימוד תורה והפצת יהדות, והיום כאן בארץ ישראל בני המשפחה הקימו משפחות חסידיות לתפארת, מקיימים תו"מ בגאון יעקב, וחלקם משמשים שלוחי הרבי בארץ ובעולם, ומפיצים יהדות בעולם .

הנכד הרב מנחם שטייברגר משלוחי הרבי לעיר חולון ריתק את הקהל בדברי תורה, ומענייני דיומא ושילב זאת בטוב טעם בסיפורים וחוויות שריגשו את הקהל.

הנכד הרב יוסף סלוין שליח הרבי בשכונת רמות בבאר שבע , דיבר על מצוות כיבוד הורים, ומעלתו של ספר התורה ושילב זאת במעלת אהבת ואחדות ישראל , וההשתדלות שלא לפגוע ביהודי אחד, כפי שהיה דרכם של הסבא והסבתא שלא רק שלא לפגוע ביהודי אחר, אלא אדרבה לעזור לזולת בכל מחיר.

נציג הישוב מר גדעון ווליס  שיבח את פעילותם של בני הזוג גרינברג בישוב ואת המהפך שמתחולל בישוב מאז בואם, והודה למשפחה המורחבת  על תרומת הספר תורה שללא ספק ניתן רוח גבית לפעילות הבית חב"ד.

את האירוע הנחה הרב זאב סלאווין.

בסיום האירוע המיוחד חולקה למשתתפים תשורה מיוחדת, ובו לקט מכתבים שהתגלו במהלך השנה האחרונה שכתב הרב שמואל נוטיק סב המשפחה, בהם הוא מתחנן בפני הרבנות הראשית לישראל שיתנו לו אישרת כניסה לא"י, לאחר התכתבות עניפה, האישור המיוחל התקבל, אך מסיבות שאינם ידועות הוא לא הצליח להשתמש באשרת כניסה, ונהרג בגלות הי"ד.

ספר התורה נתרם על ידי בניהם ובנותיהם משפחות:  אברהם זרח ואסתר סלוין, משפחת ליפשה שטיינברגר, משפחת פתחיה וטובה ליפסקר, משפחת שמואל וטלי סלבין , ומשפחת זאב ופייגי סלאווין .
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.