מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תשע״ח 14.02.2018

רבני פיקוח נפש: "חרב בג"ץ על 'נתיב האבות' מסכנת את כולנו"

ראשי קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש' קוראים להתחזק במאבק של הרגע האחרון להצלת שכונת "נתיב האבות" שבגוש-עציון • הרבנים מבהירים כי מעבר לעוולה הנוראה הנעשית כאן ל-15 משפחות המגורשות מביתם בארץ ישראל, אין זה רק עניין אישי או מקומי, אלא פתח לסכנה לכל תושבי ארץ הקודש • לכתבה המלאה
רבני פיקוח נפש:
כינוס רבני 'פיקוח נפש'; ארכיון COL
ראשי קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש' קוראים להתחזק במאבק של הרגע האחרון להצלת שכונת "נתיב האבות" שבגוש-עציון. הרבנים מבהירים כי מעבר לעוולה הנוראה הנעשית כאן ל-15 משפחות המגורשות מביתם בארץ ישראל, אין זה רק עניין אישי או מקומי, אלא פתח לסכנה לכל תושבי ארץ הקודש.

"ההלכה בשלחן ערוך (אורח חיים סימן שכ"ט) קובעת כי, כל מקום בו גרים יהודים ובאים שכניהם הנכרים ובכל תואנה שהיא, "אפילו על עסקי קש ותבן", מנסים להזיזם מן הקרקע - זוהי סכנה של פיקוח נפש", אומרים הרבנים, "תורת ישראל קובעת שתמיד לחץ יגרור לחץ, ויתור יגרור ויתור, עד ש"משם תהא הארץ נוחה להיכבש בפניהם".

ויתור כזה שבו מגרשים יהודים מבתיהם בגלל טענות מופרכות של האויב, ברור ללא כל ספק שיגביר את תאבון האויב, את הלחץ שלו בכל דרך - משפטית, מדינית וטרוריסטית, להשיג עוד ועוד שטחים ולהבריח את עם ישראל מארצו".

הרבנים קבעו עוד, שדווקא בימים אלו, בהם הטרור משתולל ומרים את ראשו, יש לחזק את האחיזה היהודית בכל מקום, שכן בכל נסיגה ולו הקטנה ביותר רואים המחבלים ניצחון שהושג על-ידי הפיגועים, והדבר מעודד אותם באופן ישיר להגביר את מעשי הרצח בכל דרך.
"'אף שעל' איננה רק סיסמא וכותרת יפה", אומרים הרבנים, "אלא אמת הלכתית פשוטה, שמוכיחה את עצמה לצערנו שוב ושוב - גם נסיגה משעל אחד, מסוכנת ומביאה לנסיגות נוספות וללחץ נוסף ולשפיכות דמים נוספת, חלילה וחס".

יו"ר קונגרס הרבנים, רב מרכז תל-אביב הרב יוסף גרליצקי, אמר בישיבה מיוחדת של ראשי רבני הקונגרס "לכולם ברור שאין שום הגיון, אפילו לשיטת השמאל, בגירוש הברוטאלי הזה של יהודים מביתם. הרי גם לשיטתם הפסולה בסך-הכל הייתה כאן חריגת בניה של כמה מטרים.

"הסיבה שהאויב, השמאל הקיצוני והבג"ץ חברו להם לעשות הכל כדי להרוס את הבתים היא אחת - כי הם יודעים שזה ייתן להם תקדים וכוח לפנות עוד ועוד שכונות ויישובים ובפועל לגרום בכוח "לחץ משפטי" כביכול לנסיגה משטחי ישראל. במקום לעשות זאת ב"תהליך שלום" שקרי, הם מצאו שיטה חדשה. אם לא נעצור זאת כאן ועכשיו זו תהיה בכייה לדורות חלילה".

מזכיר קונגרס הרבנים, הרב אברהם לוין, הודיע כי הקונגרס כולו, המונה קרוב לארבע מאות גדולי רבני ישראל, ייצא למאבק בלתי מתפשר למנוע את גירוש המשפחות ב"נתיב האבות" ואת הריסת ביתם.

"ממשלת ישראל חייבת להבין שאם היא תיתן לשופטי בג"ץ, שאינם אלא הזרוע המבצעת של השמאל הקיצוני המסוכן, לקבוע את המדיניות, ארץ ישראל ועם ישראל יעמדו בפני סכנה חמורה. חייבים לעצור את חרב בג"ץ השמאל המונפת על ראשנו. רבני ישראל מחויבים להלכה הרואה בכך סכנה לכל תושבי ישראל, ויעשו הכל כדי שכל יהודי יוכל להמשיך לחיות בשלום בביתו בארץ הקודש".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.