מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשע״ח 13.02.2018

מפקד משטרת לוד: 'נדאג לביטחון של תושבי קהילת חב"ד בעיר'

מפקד תחנת משטרת לוד סנ"צ שמעון דהן נפגש אמש (ג') עם קבוצת תושבי קהילת חב"ד בלוד בכדי לשמוע את בקשות והצעות הציבור • המטרה: לייעל את הביטחון האישי בשכונת חב"ד והסביבה • אחד המשתתפים בפגישה אמר ל-COL: "מפקד המשטרה החדש זמין וקשוב לכל בעיה ומראה נכונות לטיפול" • תמונות, וידאו >>>
מפקד משטרת לוד: 'נדאג לביטחון של תושבי קהילת חב


מפקד תחנת משטרת לוד סנ"צ שמעון דהן נפגש אמש (ג') עם קבוצת תושבי קהילת חב"ד בלוד בכדי לשמוע את בקשות והצעות הציבור - ולייעל את הביטחון האישי בשכונת חב"ד והסביבה.

בפגישה העלו הנציגים את הבעיות בנושאים: שריפות ועשן מסוכן    מכפר דהמ"ש, ביטחון וטיפול בפריצות והשחתת רכוש, תגבור כוחות שיטור בכל שעות היום, חניות, תנועה ועוד.

אחד המשתתפים בפגישה אמר ל-COL: "אחרי שנים רבות, יש לנו מפקד משטרה שנותן לתושבי חב"ד יחס טוב. הוא זמין וקשוב לכל בעיה ומראה נכונות לטיפול".

עוד נכחו בפגישה: המרא דאתרא, הרב ברוך בועז יורקוביץ ונציג העירייה שמנהל פרוייקט עיר ללא אלימות.

בפגישה עלו הנושאים הבאים:

א'. נוכחות לא קיימת של ניידות משטרה בשכונה, מלבד מתנדבי משמר השכונה ניידות כמעט ולא נכנסות לשכונה (מלבד לחלוקת דו"חות). מפקד התחנה אמר שיבדוק ויכניס את השכונה לנתיבי הסיורים. 

ב'. נושא יריות/מפגעי רעש מחתונות של ערבים:

מפקד התחנה הסביר שמכיון שהעירייה והמשטרה צריכים לתת אישור לחתונות (מכיון שאינם מתקיימות באולמות, אלא בשטחים ציבוריים), האישור ינתן רק על מקום אחד בצפון העיר, ובתנאי שהמשפחה מתחייבת שלא יהיו יריות ומוסיקה רועשת מידי.

במקרה שיש יריות/מפגע רעש, המשטרה עוצרת את החתן, מפזרת את החתונה ונותנת דוחות לאנשי המוזיקה וכו'. לטענת המשטרה המפגעים צומצמו וכמעט לא קיימים.

בנוגע ליריות של ניסויי כלים/חיסולים וכדו', המשטרה עושה מבצעי איסוף נשק, חיפושים ועוד ומנסה בכל כוחה להפחית את העניין.

רעש מהמסגדים - מפקד התחנה חילק את זה ל-2 סוגי מפגעים:

1. קריאה לתפילה: כל עוד אין חוק בנושא (והחוק הופל ע"י קואליציה של מפלגות השמאל, ערבים, חרדים) אי אפשר לפעול בנושא. המשטרה והעירייה פעלו להפחתת העוצמה בקריאות לפנות בוקר.

2. דרשות בימי שישי: המפקד אמר שהוא לא מכיר את הנושא, וזה ייבדק.

ג'. תחבורה - עלו כמה נושאים:

1. אפשרות לפתרון של העומס בשכונה בשעות הבוקר והצהריים (סיום בתי הספר והגנים). עלתה הצעה שהמשטרה/עירייה תעמיד שוטר/פקח בכניסה לבית הספר/גנים שלא יאפשר חנייה וחסימת הכביש.

2. עלה נושא צומת הרחובות רמז-הצנחנים-אדמו"ר האמצעי והסיכון שקיים שם: רכבים שיוצאים מרח' הצנחנים לכיוון 'ויקטורי' מאיצים לאחר העצור ולא עוצרים במעבר החציה. בנוסף לזה מעבר החציה נמצא לפני תמרור עצור ולא אחריו כמו שצריך.

מפקד התחנה אמר שיבדוק את האופציה להוסיף פס האטה שיגרום לנהגים להאט לפני מעבר החציה.

3. עלה נושא הפקקים בבוקר בכיכר ליד תחנת הרכבת. מפקד התחנה אמר שבנושא הזה יש בעיה בתשתיות של העיר - כמות הרכבים גדלה מיום ליום והפתרון לא בידיים שלו.

4. עלתה הבעיה שרכבי פינוי האשפה של העירייה עוברים בשכונה בשעות העומס. נציג העיריה רשם את הנושא לבדיקה וטיפול.

ד'. נושא השריפות:

מפקד התחנה הקדים שלאחרונה נסגרו 4 מפעלים למחזור מתכות, וקנסות ניתנו לבעלים ולמפעילים. המשטרה בוחנת אפשרות לפתיחה תקנית של המפעלים, כמובן לאחר שיקבלו רשיונות עסק, התחייבויות לאי-שריפת חומרים, הקמת מערך מצלמות שישדר למשטרה/עירייה. עוד הסביר המפקד, כי האינטרס הוא שהמפעלים יפתחו באופן חוקי ובכפוף לעמידה באיכות הסביבה ושאר חוקי העסקים.

לטענת המשטרה יש סיורים קבועים באזור, ושריפת החומרים המסוכנים הופסקה. שריפות אחרות של אשפה ביתית עדיין קיימת וככל הנראה לא תיפתר עד לפתרון כולל של כפר דהמ"ש.

לצפייה בווידאו - לחץ כאן!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.