מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשע״ח 13.02.2018

30 חיוכים של מצווה באשקלון

בטקס בר מצווה מרגש שאורגן ע"י חב"ד אשקלון, חגגו יחד 30נערים מאשקלון את הכניסה לעול מצוות ● לסיפור המלא
30 חיוכים של מצווה באשקלון
בטקס בר מצווה מרגש שאורגן ע"י חב"ד אשקלון, חגגו יחד 30נערים מאשקלון את הכניסה לעול מצוות.

טל, נער חינני תלמיד כיתה ז במקיף עירוני באשקלון התייתם מאביו לפני שנתיים. בשנה האחרונה טל היה מוטרד, היכן יתקיים טקס בר המצווה שלו . מי הרב שילווה אותו? מי ידאג לו לטלית ולתפילין?

30 חיוכים של מצוות, זהו אחד הפרויקטים למען הקהילה של חב"ד אשקלון. כשרכזת ההשכבה במקיף העירוני הציעה לטל להצטרף לבר מצווה משותפת של חב"ד יחד עם עוד 29 נערים, לא היה מאושר ממנו.

חגיגת בר המצווה החלה בנסיעת חתני המצוות, בני משפחותיהם והשלוחים לירושלים. לאחר הכניסה החגיגית לרחבת הכותל המערבי בליווי שופרות ותופים, קיבלו חתני המצווה טלית ותפילין מידי השלוחים.

בהתרגשות רבה התעטפו הנערים בטלית והניחו את התפילין לתפילת שחרית. עבור חלק מהמשתתפים זהו ביקור ראשון בכותל המערבי. להוצאת ספר התורה ולעליה לתורה הוזמנו חתני המצווה, שמשכו תשומת לב מיוחדת מקהל המבקרים בכותל.

לאחר החזרה לאשקלון ומנוחה קצרה, החלה מסיבת בר המצווה במלון הרלינגטון באשקלון. חתני המצוות ובני משפחותיהם הקדימו את בואם לצורך צילומים משפחתיים. לצלילי מוזיקה קצבית ומחיאות כף סוערות, נכנסו בזה אחר זה חתני המצוות, כשהזמר אלעד צפירה שר לכבודם את ברכת הכהנים.

השליח הראשי ורב הקהילה הרב מנחם ליברמן, בירך בחום את החתנים ובני משפחותיהם והסביר בטוב טעם את הזכות הגדולה שבכניסה למצוות. ראש העיר בפועל מר תומר גלאם וחברי מועצת העיר אשקלון הרב יעקב אביטן ומר אפי מור גב' שרה זכריה וגב' מירי אלטיט כיבדו את הארוע בנוכחותם.

השלוחים באשקלון הרב שרון אוחיון, הרב משה וילנקין והרב שניאור ליברמן ממארגני האירוע, בירכו את הנערים ליום חגם והודו לשותפים על עזרתם .

בין דברי הברכה הוקרנו על מסכי ענק קטעי וודיאו מרגשים- על מהות מצוות התפילין ושרשרת ההכנות לבר מצווה. לאחר אמירת לחיים, התקיימו ריקודים סוערים כשהשלוחים והאורחים ידידי חב"ד אשקלון משמחים את החתנים ומרימים אותם על הכתפיים.

כשהנער טל עלה לבמה כנציג חתני המצווה. אנשים רבים הזילו דמעה. ברהיטות ובהתרגשות שיתף טל את הקהל בחששותיו שחלפו. לדבריו, חש "נס אישי" על שזכה להשתתף בפרויקט בר מצווה של חב"ד, ללמוד בקורס ההכנה לבר מצווה, לקבל טלית, תפילין וביגוד חגיגי, וליווי חם ומחבק של השלוחים.

נציג ההורים בירך אף הוא ושיתף את הקהל על חוויותיו מרצף האירועים בכותל המערבי ובאשקלון. בסיום דבריו הודה לחב"ד על המתנה "שאותה לא ישכחו הנערים כל חייהם".

תלמידי כיתה יא' במקיף א' הפתיעו את חתני המצוות ובאו לשמוח ולשמח באירוע ואף העניקו מתנה אישית לכל אחד מחתני המצווה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.