מערכת COL | יום כ"ז שבט ה׳תשע״ח 12.02.2018

מלשכת הרב הראשי למשרד המשפטים: "נחשפתי לעוצמת חב"ד"

פנחס טננבאום, עוזרו ודוברו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, מסיים החודש הבא  את תפקידו ברבנות, ועובר למשרד המשפטים בירושלים - שם יתחיל בהתמחות אצל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ • במסגרת תפקידו ביקר בבתי חב"ד רבים ברחבי תבל • בשיחה ל-COL הוא אומר: "נחשפתי לעוצמתה של חסידות חב"ד. בכל מקום שהגענו אליו, ראינו את עבודת הקודש של שליחי חב"ד שפועלים במסירות נפש" • וגם: היכן היה הביקור הראשון של הרב דוד לאו בארה"ב לאחר שהתמנה לרב הראשי? • לכתבה המלאה
מלשכת הרב הראשי למשרד המשפטים:
טננבאום לצד הרב לאו והרב קרינסקי בכניסה לאוהל הרבי; צילום: ברוך עזאגווי, שלאגר

בחודש הבא יעזוב פנחס טננבאום, יועצו ודוברו של הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות, הרב דוד לאו, את תפקידו ברבנות לטובת מעבר למשרד המשפטים בירושלים.

בתקופה האחרונה סיים טננבאום תואר שני במשפטים באוניברסיטת תל אביב, וכעת הוא יעבור לעבוד במשרד המשפטים, שם הוא יתחיל התמחות במשפטים, אצל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ.

טננבאום היה בשנים האחרונות לאחד מיועציו הקרובים של הרב לאו, ואף ניהל במקביל את מערך הדוברות של לשכת הרב הראשי במשך למעלה מארבע שנים, שהיו סוערות ומאתגרות בתחום יחסי דת ומדינה. 

ברבנות הראשית נחשב טננבאום לגורם מקצועי שזכה להערכה מצד עובדי הרבנות והיה בעל השפעה מרובה בקידום רפורמת ומהלכים ברבנות.

כחלק מתפקידו, הוא הצטרף אל הרב הראשי לישראל מסעותיו ברחבי תבל, וביקר איתו בבית חב"ד רבים.

רגע לפני שהוא נפרד מלשכת הרב הראשי, הוא אומר בשיחה ל-COL: "מהביקורים עם הרב נחשפתי לעוצמתה של חסידות חב"ד. בכל מקום שהגענו אליו, ראינו את עבודת הקודש של שליחי חב"ד שפועלים במסירות נפש, לעיתים במקומות נידחים, ונאבקים על כל יהודי באשר הוא. בכל ביקור, בכל מדינה כמעט, שליחי חב"ד הם האנשים הראשונים והאחרונים שפגשנו בהם בכל וראינו בהם ככתובת ראשונה לכל עניין שנדרש.

טננבאום מציין: "ביקרתי את השליחים בקליפורניה, בניו יורק, בהונג קונג באוסטרליה ועוד. ראינו אותם ממש מסורים בעבודת הקודש. זה מעורר התפעלות". ומגלה: "אגב, הציון של הרבי בקווינס, היה המקום הראשון שאליו הלך הרב בעת ביקורו הראשון בארה"ב כרב ראשי לישראל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.