מערכת COL | יום כ"ו שבט ה׳תשע״ח 11.02.2018

מה עלה בגורל הגביע של כ"ק אדמו"ר האמצעי?

מה עלה בגורלו של הגביע של כ"ק אדמו"ר האמצעי? מי הערבי שהציל יהודים בטבח תרפ"ט? מי סייע להשלים את ספר התורה של הרבנית מנוחה רחל? איזו שליחות שמימית הטילו על הרבנית? מי הראשון שחשף את קברה? כמה בנינים נבנו ליהודי חברון ב-15 השנים האחרונות? אלו מקצת הנושאים שהועלו במהלך האירוע המרגש והמרומם נפש בחברון • לסיפור המלא
מה עלה בגורל הגביע של כ
צילום: מיכאל גנזמן
"זכיתי לקבל את הגביע של הוד כ"ק אדמו"ר האמצעי. הוא הגיע לסבתא רבה שלי בדרך פלאית. בני משפחתי נתנו לי לשמרו. הם לא תיארו לעצמם מה אעשה בו... כמובן שהעברתיו לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו" כך גילה הרב נחמיה שמרלינג= מצאצאי הרבנית ושליח הרבי לכפר יונה.
ערבי בשם אבו קישק לקח גרזן וישב בפתח ביתו הוא החביא את בני משפחת שמרלינג בטבח הנורא והמזעזע שקרה בתרפ"ט (1929) והגן עליהם בחירוף נפש. "זה היה ערבי עם צלם אנוש מבין כל אלפי הרוצחים"..... מספר שמרלינג לקהל הרב שהתוועד באולם גוטניק בחברון אור ליום שישי שעבר כ"ד בשבט. במלאת 130 שנה בדיוק לעלייתה של נשמת הרבנית מנוחה רחל זיע"א לשמי רום.

"אבי הגה"ח זאב דוב סלונים ז"ל שהיה דור רביעי לרבנית הציע באחת השנים לכתוב ס"ת לעילוי נשמתה. לא היה כסף. לפתע פגשנו את שליח הרבי- הרב בערל בוימגרטן ובקשנו את עזרתו. הוא שאל בכמה מדובר ומיד מימן את הסכום.. לצערנו הוא איבד את בתו הפעוטה שנקראה מנוחה רחל ז"ל ע"ש הרבנית. שהוא ג"כ מצאצאיה ותרם לעילוי נשמות שתיהן.... כך גילה הרב יוסף יצחק סלונים. המשמש כרב מרכז העיר ירושלים ורב ביכנ"ס חב"ד במאה שערים במקום אביו המנוח שהסתלק מאיתנו בי"ד בטבת השנה.

...."אנא העתירי יחד עם אבותיך הקדושים לפני הקב"ה שישלח לנו מיד את משיח צדקנו. ..... דם יהודים הפקר! מעשי רצח מתועבים.... מחלות נוראיות...תאונות דרכים מזעזעות.... אלמנות ויתומים רכים רבים נוספו בשנה האחרונה.... כך מקריא הרב יוסף הרטמן בפדיון נפש ארוך מרגש ונוקב. הרב הרטמן דור חמישי לרבנית הצדקנית ושליח הרבי לנחלת הר חב"ד, איש חינוך ומרצה וותיק. הוא זועק בהקראת הפ"נ וקולו נשנק: "רבש"ע! עד מתי?! עד מתי?! עד מתי?!....".דממה מתוחה משתררת בקהל הרב הנמצא בציון. הרב חיים צבי סלונים שליח הרבי במצפה רמון ודור חמישי לרבנית. בנו של הגה"ח זאב דוב סלונים ז"ל אומר ברגש רב פרקי תהילים באותיות שמה ופרקים נוספים וקדיש יתום. המנחה הרב הרטמן מספר על העלייה הראשונה לציון בכ"ד בשבט תשמ"ב ביוזמתו של הגה"ח שמואל אלעזר הלפרין ז"ל- יו"ר צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן.

בה זכה-שיבדלחט"א- לעלות עם אביו הרה"ח נחמן שלום שכנא ז"ל הרטמן שהיה יליד חברון ודור רביעי לרבנית. הוא מזמין את יו"ר איגוד הצאצאים כיום - הרב יצחק מאיר הלפרין שנושא דברים מרגשים על מעלותיה הנפלאות של ה"סבתא= הבאבע מנוחה רוחל" שהייתה סבתא של כולם! בהתוועדות גילה הרב הלפרין כי הראשון שחשף את קברה של הרבנית לאחר מלחמת ששת הימים היה הפרופסור בנציון טבגר ז"ל. בעל תשובה מבריה"מ בעל תואר בפיזיקה. הוא חפר ממש בציפורניו בשטח עד שגילה את הקבר. הוא גם גילה את בית כנסת אברהם אבינו וביכנ"ס האדמו"ר האמצעי שהיו הרוסים ומוזנחים ושימשו לשירותים ולדיר עיזים..... הינחה את ההתוועדות בחן ובטוב טעם הרב רפאל נחמן ברוד "פאלה" שליח הרבי לחברון.

הוא גילה בפתיחת הערב מדוע המארגן של כל האירוע הרב דני כהן מנהל בית חב"ד ושליח הרבי בחברון נעדר מהמקום. הוא זכה לקרב קצין חשוב לתורה ומצוות. בשמחת תורה האחרון כיבדו בחתן תורה והטיח לו למצוא את בת זוגו בקרוב בזכות המצווה... וכך היה. לכן ארגן כל הפרטים ונסע לחתונה בצפון.

"כמה בתים בנו ליהודים בחברון בחמש עשרה השנים האחרונות?" שאל בכאב רב איש חברון המסור לנושא של שלמות הארץ ושמר במשך כחודשיים בקור מקפיא על ציונה של הרבנית שלא יחולל בידי בני עוולה.

הלוא הוא הרב ברוך מרזל. הוא נשא נאום קצר ותקיף." אף בית לא נבנה אף משפחה חדשה לא הגיעה להיפך היישוב היהודי בחברון קטן היום בחמישים אחוז. הבנים מתחתנים ועוזבים מחוסר דיור". ראש הממשלה ה"ימני" שלנו מר בנימין נתניהו רק מבטיח הבטחות ומצהיר הצהרות: "שחברון יקרה לו מאד" בפועל לא בונה כלום! עד היום לא חזר בו מדבריו על "שתי מדינות לשני עמים" היל"ת. הממשלה הימנית ביותר לא בנתה אף יישוב חדש. להיפך. יישובים נעקרו ולא נבנו כמו עמונה, גבעת האולפנה בבית אל ועוד ועוד.. עכשיו רוצים לעקור הבתים בדרך האבות ר"ל. ר' ברוך מרזל קרא לחסידי חב"ד להתעורר ולפעול בנושא שלמות הארץ בדרכו של הרבי נשיא דורנו שהשמיע קול זעקה מעומק ליבו הקדוש ומחאה תקיפה וברורה כנגד הדיבורים על וויתורים הגורמים לפיגועים! יש לפרסם את דעתו הקדושה של הרבי. לא לתת למצב של פיקוח נפש להימשך ח"ו.

אמן הכינור התמים מוטי רסקין-יליד פרנקפורט בנו של הרב שלמה רסקין ונכדו של הרב יוסף הרטמן, הנעים בכינורו והרטיט לבבות בניגוני התעוררות, בהם ניגונו של הוד כ"ק אדמו"ר האמצעי "הקאפליא". וכן ניגוני שמחה בסיום ההתוועדות המרגשת. הקהל פורץ בריקוד שמחה מתוך התעלות והתרוממות הרוח.בין המשתתפים באירוע: ר' נועם ארנון דובר היישוב היהודי בחברון ידיד חב"ד מוותיקי ההתיישבות, הרב יוסף ישראל שניאורסון מצאצאי הרבנית, הרב ויקטור עטיה השליח הראשי של הרבי לחברון= קרית ארבע ושליחים נוספים, הרב משה גלבשטיין, שליט"א צ,אצאי הרבנית ואורחים מכל הארץ.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.