מערכת COL | יום כ"ו שבט ה׳תשע״ח 11.02.2018

גם היא יכולה לברך: התוועדות כ"ב שבט בת"א ● גלריה מרהיבה

מאות נשים ובנות מתל אביב ואזור המרכז, שליחות ומקורבות מכל שכונות העיר וסביבותיה התכנסו להתוועדות ענק של מדרשת "בית שושנה" וארגון שפרה ופועה תל אביב, לכבוד כ"ב בשבט בסימן "גם היא יכולה לברך" ● סיקור מלא, גלריה
 גם היא יכולה לברך: התוועדות כ
צילומים: חיים טויטו

מאות נשים ובנות מתל אביב ואזור המרכז, שליחות ומקורבות מכל שכונות העיר וסביבותיה התכנסו להתוועדות ענק של מדרשת "בית שושנה" וארגון שפרה ופועה תל אביב, לכבוד כ"ב בשבט בסימן "גם היא יכולה לברך".

למעלה מחמש מאות נשים ובנות מתל אביב ואזור המרכז, שליחות ומקורבות מכל שכונות העיר וסביבותיה התכנסו ביום שלישי אור לכ"ב בשבט באולמי 'אושן' – מרכז הארועים המפואר של תל אביב – במתחם גני התערוכה, להתוועדות הענק המרכזית לנשים ובנות – לרגל 30 שנה להסתלקות הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא ע"ה.

בכניסה לאולם התרשמו הנשים מפריטי המכירה הסינית ורכשו כרטיסי הגרלה לטובת ארגון שפרה ופועה, בתקווה לזכות בערכות בשווי אלפי שקלים, כרטיסי טיסה, פיאה, סוף שבוע, כלי כסף וספרים ונהנו מבר מרקים מפנק.

הערב נפתח במופע מרשים בנושא הערב – "גם היא יכולה לברך" בשילוב קריינות, שירה , מסך ונגינה של נבל.

המנחה השליחה הגב' רבקי רייצס קיבלה בברכה את מאות הנשים שהגיעו והבהירה כי לא מדובר בארוע רגיל אלא בהתוועדות שכל אחת מהמשתתפות היא חלק ממנה. יחד הדליקו כולן נר נשמה על כל שולחן והצטרפו לאמירת פרק התהלים של הרבי עם השליחה הגב' שרה לויטין ופרק התהילים של הרבנית עם השליחה לשכונת נווה אליעזר הגב' רבקה כהן.

לאמירת המשניות לעילוי נשמת הרבנית הוזמנו 4 שליחות מתל אביב שזכו להיקרא על שם הרבנית חיה מושקא, הגב' חיה מושקא שוויכא שליחה בגוש הגדול, הגב' חיה מושקא גערליצקי שליחה בשכונת צהלה, הגב' חיה מושקא גומברג שליחה בבית הרפואה איכילוב והשליחה הצעירה חיה מושקא לביוב מקרית שלום- כשכל הקהל מצטרף ללימוד המשניות.

על מסכי הענק מוקרן קטע וידאו מרגש על הרבנית ולאחריו הגב' שרה שם טוב שליחה בריברדייל ארה"ב משתפת את הקהל באמצעות הוידאו בקשר האישי שהיה לה עם הרבנית עד הימים הסמוכים לפטירתה ובברכה שקיבלה מהרבנית – גם היא יכולה לברך!

אל הבמה הוזמן לשאת דברים השליח הראשי של הרבי ורב קהילת חב"ד בת"א יפו הרב יוסף גערליצקי. הרב גערליצקי הסביר על כוחה של האישה להשפיע שהבית יהיה חדור באוירה של תורה וחסידות ועד כמה חשוב להשתמש בכח הזה באופן הנכון.

לצלילי נגינת הנבל הגב' פייגי גודמן שליחה בשכונת מעוז אביב – הכניסה את הקהל אל תוך ההתוועדות בהסבר מרתק על כוחו של ניגון חסידי ובאמירת לחיים יחד עם כל הנשים היושבות באולם.

מניגוני נשמה לניגוני שמחה יחד עם פאר טוויל על הקלידים והזמרות לילך מקאניק ורחלי גבירץ ומהר מאוד האולם כולו מלא במעגלים מעגלים – כשכל המשתתפות רוקדות יחד "והריקותי לכם ברכה עד בלי די".

הגב' מרים סברדלוב בהרצאה מרתקת שהופקה במיוחד לרגל האירוע מספרת על הרבנית חיה מושקא ע"ה ועל מה שכל אחת מאיתנו צריכה ללמוד ממנה, היא מספרת על הקשר של המשפחה עם הרבנית, על מסירות הנפש של הרבנית, ומסיימת בתודה לרבנית על כך שנתנה לנו את הרבי.

ארוחה חלבית הוגשה לקהל, ובמהלכה נערכה ע"י הגב' אריאלה שניאור מנשות חב"ד ת"א, מכירה פומבית על מטבע שניתן מידו הקדושה של הרבי מליובאוויטש לברכה והצלחה ועל כרית מיוחדת לברית בה משובץ בד של הרבנית.

סרט תדמית של בית הרפואה מעייני הישועה מציג את מחלקת היולדות הראשונה שהפכה לבית מלון, לאחר מילות תודה על שיתוף הפעולה הנפלא עם בית הרפואה מוזמנת אל הבמה מנהלת חדרי הלידה ד"ר איואנה אולתיאנו שמשתפת את הקהל בסיפור מרגש מימי הקמתו של המרכז הרפואי וצ'ק מיוחד שהרבי נתן עבור בית הרפואה לידי ד"ר רוטשילד עם הוראה לקרוא לבית החולים מרכז רפואי .

בסיום דבריה נהנו הנשים ממופע מתוק ומרגש של ילדי החמד מת"ת "אהלי מנחם ת"א" בניגון  "הבן יקיר לי אפרים" בהמשך הוזמן לבמה הרב מיכאל טייב שכדרכו ריתק את המשתתפות בדבריו והסביר שעיקר העניין הוא האם ההתוועדות גרמה לי להשתנות, מה ההתוועדות פעלה עלי, את דבריו סיים הרב טייב בכמה מילים בצרפתית לכבודן של נשות הקהילה הצרפתית בתל אביב שהגיעו לארוע.

לקראת סיום הארוע עלתה לבמה גניה עולה חדשה מגרמניה שהתקרבה ליהדות במדרשת "בית שושנה" ושיתפה את כולן במסע חובק עולם משנות ילדותה בגרמניה כבת למשפחה לא שומרת תורה ומצוות ועד לחזרתה בתשובה והצטרפותה למסע לרבי בחנוכה האחרון עם בנות מדרשת בית שושנה , שם בהשגחה פרטית מופלאה הכירה בני משפחה חבדיים בקראון הייטס וגילתה את שורשי המשפחה בשושלת בית רבי.

מארגנת הארוע השליחה הגב' מינדי שמערלינג הודתה לשליחת הרבי לת"א הרבנית הינדה גערליצקי שניצחה על המלאכה ולכל צוות נשות חב"ד ת"א ובנות מדרשת 'בית שושנה' שעמלו וטרחו ללא לאות בשבועות האחרונים, לבנות תיכון בית רבקה כפר חב"ד שסייעו במשך כל הערב ולכל התורמים והמסייעים שכולם יחד הביאו להצלחה האדירה.

ההגרלות להן ציפו כולם הגיעו ובשמחה המשיכו כולן במעגלים מעגלים של שמחה וריקודים.

בסיום הערב המרגש יצאה כל משתתפת עם שקית שי מיוחדת מבית מעייני הישועה עמוסה בהפתעות שוות: מגנט מהודר עם ברכות השחר לביצוע ההחלטה הטובה בארוע – להקפיד על אמירת ברכות השחר מתוך הכתב, מערכת השיעורים בבית שושנה למי שתרצה לקחת על עצמה את ההחלטה הטובה השניה להתמיד בשיעור תורה קבוע פעם בשבוע. שוקולד ממותג, עט יוקרתי, עיתון 'משפחה חסידית' שיצא לקראת כ'ב בשבט, וחת"ת מיקרופילם בעיצוב יוקרתי לשמירה והגנה בדרכים.

האירוע הופק ע"י חברת 'צבעים הפקות' שדאגו לכל החל מאתר הרישום המקצועי וכלה בדאגה לפרטים הקטנים ולעיצוב המוקפד של האירוע שהיה ברמה מקצועית גבוהה במיוחד.

האירוע נערך בשיתוף עם המרכז הרפואי מעייני הישועה ותחת חסות: מרכז התקשורת החב"די C.O.L מרכז חב׳ד ליובאוויטש ת׳א יפו, מוסדות חינוך חב"ד ת"א, ארגון שפרה ופועה בת"א בהנהלת השליחה הגב' דבורה לאה וולף, הקרן לקידום מורשת ישראל בתל אביב  וכל שליחות חב"ד בת"א יפו.

משתתפות האירוע יצאו לדרכן בתחושה מרוממת על היותן חלק ממעצמת חב"ד בתל אביב. כשהן מצוידות  במטען  רוחני עצום של כח עוצמה וברכה מתוך תקווה ותפילה שנזכה לקיים אירוע זה בשנה הבאה יחד עם הרבי והרבנית בראשנו בגאולה האמיתית והשלימה. 

הצלם חיים טויטו מגיש גלריית תמונות מרהיבה>>
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.