מערכת COL | יום כ"ד שבט ה׳תשע״ח 09.02.2018

הכינוס הוא ההשראה שלנו • ראיון מיוחד

ר' לוי צייטלין, חדור בלהט המשימה, וקשוב לרצון העז של אביו ע"ה: להביא עוד 'קבוצת צייטלין' לרבי, ולכניסה ל'בענקט השלוחות' • רגע לפני היציאה לנמל התעופה שוחח עם COL בראיון מיוחד ומרגש • מגזין שישי • קבוצת צייטלין לכינוס השלוחות
הכינוס הוא ההשראה שלנו • ראיון מיוחד
ר' לוי צייטלין עם קבוצה בכניסה לאוהל הק'. בתמונה הקטנה: לוי שיחי' בילדותו, לצד אביו הרב אהרן-אליעזר צייטלין ע"ה, בטיסה לרבי




ראיין: משה כהנא, COL

אי אפשר שלא לחוש ב'קווים מקבילים', או בלשון העם 'התפוח לא נופל רחוק מהעץ'. מי שזוכר אצל השליח הרב אהרן אליעזר צייטלין ע"ה, היה מאפיין אחד וברור: 'להט' חסידי, להט של התקשרות פנימית. להט לקדושה, להט בלתי מתפשר להוראות הרבי, ולשליחות שהטיל עליו.
אם זה בהתוועדויות, 'במשימות מיוחדות', ('דוגמא קלאסית' הוא מבצע הדפסת התניא בצידון במלחמת לבנון הראשונה בעיצומן של הקרבות בהוראת הרבי) ובכלל, בחיי היום-יום. חסיד שחדור כל-כולו במטרה ושליחות מאת המשלח. והלהט הזה היה 'מדבק' אחרים ברדיוס נרחב.


הדפסת התניא בצידון, במלחמת לבנון הראשונה. משמאל: הרב אהרן-אליעזר צייטלין

ר' לוי צייטלין, חדור בלהט המשימה, וקשוב לרצון העז של אביו ע"ה: להביא עוד 'קבוצת צייטלין' לרבי, ולכניסה ל'בענקט השלוחות'. מי יודע כמה מהן, מהבנות בקבוצה, ישבו בדיוק באותם שולחנות, בעוד שנה או שנתיים, כשלוחות מן המניין?

רגע לפני שהרב לוי צייטלין ממריא עם קבוצת הבנות כ"ב שבט 'לגנוני' תפסנו אותו עם המזוודות לראיון מיוחד. שאלה ראשונה ומתבקשת, כממשיך דרכו של אביו עם 'קבוצות צייטלין' שהפכו למושג עם השנים:

כממשיך דרכו של אביך ע"ה השליח הבלתי נשכח, הרב אהרן אליעזר צייטלין ע"ה, במיוחד עם 'קבוצת צייטלין', ברור הרעיון מאחורי המסע. למרות זאת, השנה יש משהו מיוחד?
"השנה היא שנת השלושים. שלושים שנה להסתלקות הרבנית ע"ה, זו הכותרת והנושא של המסע. בשנת תשמ"ח, הציע הרבי, ולראשונה התקיים כינוס שלוחים עולמי. כשלושה חודשים אח"כ היתה ההסתלקות. התבוננות בכך מעוררת תחושת מחויבות עמוקה והחלטית על התפקיד שעל השלוחים למלא בעולם, להיות ה'זכה - עזר כנגדו' לכ"ק אדמו"ר ולהשלים יחד בפועל ממש, השכנת השכינה בגן.


הרב אהרן-אליעזר צייטלין ע"ה, עם יבדלח"ט בנו ר' לוי בטיסה בדרך לרבי

רבים בוודאי שמעו את המונח "לגנוני" בהקשר נסיעת הבוצה לרבי, אך לא כולם יודעים את הקשר. מה המשמעות של 'לגנוני', בהקשר לנסיעת הבנות? איך זה בא לידי ביטוי בנסיעה?
"סוף מעשה במחשבה תחילה. הרבי הרי הציב בתחילת הדרך את המטרה. עולם זה הגשמי, בבסיסו הוא המקום העיקרי של הקב"ה, הגן. ועבודתנו היא להשיב המצב לקדמותו, לגנוני . זהו עולם השליחות, להפריח כל פינה בקיום התורה והמצוות, ולהביא את העולם לייעודו, להיות גן מלבלב עד ששוב יחוש ה' בבית. יש למישהו ספק מה יהיה ד"ה של המאמר הראשון בביאת משיח?


"הכינוס הוא ההשראה שלנו"

מעבר לנסיעה המיוחדת, 770, נסיעה לאוהל, וכו' וכו' גולת הכותרת בנסיעת הבנות היא הכניסה והשתתפות בבנקעט כינוס השלוחות. מה חשיבות הדבר בהקשר לקבוצת הבנות?
"המסע כולו מתקיים בדווקא לצד ימי הכינוס. הכינוס הוא ההשראה שלנו. כשם שהרבי משמש דוגמה חיה למיהו חסיד, כך הרבנית דוגמה חיה למיהו שליח. מסירות נפש מתוך רצון ושמחה.
הבנקעט, ניתן לדמותו למעמד הר סיני. כשם שבמעמד הר סיני, העולם ,מקום וזמן העתיד כולו נהיו למצב גרעיני אחד עם האין סוף, מה שמאפשר ליהודי גם אחרי אלפי שנים ללמוד תורה כנתינתה בסיני באימה, ביראה, ברתת ובזיע.

כך מעמד הבנקעט, כשכל השלוחים יחד אצל המשלח, ניתנים כוחות למלא השליחות במשך השנה הבעל"ט, וכאשר ניפגש ביום אפור במצב של עולם מעלים, נוכל להתחבר לרגעי הכינוס ולמצוא כוחות מהרבי לצלוח כל אתגר.

כדי לקבל קצת מושג על מה שמצפה לקבוצת צייטלין, אנו מבקשים מהרב לוי: שתף אותנו ברגע מרגש ומיוחד בנסיעה של אשתקד?
"עבורי אישית, הרגע המיוחד ביותר הוא כשאחזתי בידי וספרתי (10 פעמים) מאה חמישים ושלושה תגי כניסה לבנקעט! הרגע הזה הוא לא תוצאות של עבודה שלי. הרגע הזה הוא תוצאה של עבודה ויגיעה רבת שנים של אבא ע"ה שהתמסר לכך בכל מאודו. נהוג לפני שמחת חתונה במשפחה, להזמין גם את האבות מעולם האמת. לקחתי את כל התגים לאבא והזמנתי אותו לשמחה.


"לקחתי את כל התגים לאבא והזמנתי אותו לשמחה"

מוסד 'ארגון קבוצות לרבי'

למי למעשה מיועדת הנסיעה? מה הרעיון שעומד מאחוריה, והאם יהיו קבוצות נוספות, לגברים, ולנשים של אנ"ש?
"
בשנת תש"נ, הקים אבא ע"ה ,מוסד 'ארגון קבוצות לכ"ק אדמו"ר שליט"א'. בצורה מסודרת, בעבודה יסודית, מוציא המוסד קבוצות מאורגנות שנה אחרי שנה (כעת הקבוצה הכ"ט). משנת תשס"ב, קהל היעד התמקד בבנות חב"ד.

"לפני שנתיים וחצי, כשאבא מתמודד עם מחלה ארורה ונלחם כפשוטו, על החיים, שקל מה לעשות הלאה עם המוסד, והחליט לכבוד שנת הקהל (תשע"ו) על הוצאת שתי קבוצות, גם וגם, גם בנות חב"ד וגם אנשים נשים וטף מכל רחבי אה"ק. הרגע הזה, הוא גם הרגע שאני כבנו בכורו, נכנסתי לתחום ונשאבתי לתוכו. כיום זהו עיסוקי העיקרי , כאשר נוסף לקבוצה המסורתית (מסע כ"ב שבט ח"י - 18) אנו מגבשים קבוצות למקורבים. בע"ה תצא קבוצה לל"ג בעומר לאנשים נשים וטף. ועוד והוא העיקר, כל שליח שמארגן קבוצה (פתוחה, לעמך ישראל) מוזמן לקבל מאיתנו תמיכה כספית, חיזוק והעצמה לקבוצה.

"אתם מוזמנים, עוד בחודש אדר בע"ה להחשף לתכנית כולה של הנסיעה לל"ג בעומר. מסע כ"ב שבט, מתנהל כמו שמקובל בקעמפים... אפילו המדריכות מקבלות את תכנית היום הבא, בערב לפני. עניין זה מסייע לטעמי לכל אחת ואחת מהמשתתפות, לחוות באופן פנימי, כל רגע ורגע.

הרב לוי צייטלין מסכם, רגע לפני שיוצא עם המזוודות לנמל התעופה: "אבוך במאי הוה זהיר טפי? בלהביא יהודים לרבי. הקבוצה הכ"ט - מסע כ"ב שבט ח"י!"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.