מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשע״ח 08.02.2018

המחנך שהפך ליועץ עובדי הוראה • אחד משלנו

כמחנך סייע לעמיתיו המורים במשרדי הממשלה עם ה'טפסולוגיה', ועד מהרה הפך - לצד עבודת החינוך - ליועץ עובדי הוראה מהיחידים בתחומו בארץ • השבוע במדור הפפולרי 'אחד משלנו' מתארח ר' שניאור זלמן הירץ מקריית גת, המתמחה בייעוץ והכוונה של עובדי הוראה • וגם, איך אפשר שלא: הזווית החב"דית במקצוע הייחודי • מגזין שישי • אחד משלנו
המחנך שהפך ליועץ עובדי הוראה • אחד משלנו

מגיש: משה כהנא, COL

שם האורח: שניאור זלמן הירץ
שם העסק: יעוץ והכוונה לעובדי הוראה
כתובתו: קרית גת / בבית הלקוח
שנת הקמה: תשע"ו

איך התחלת עם יוזמת העסק, ואיך זה התפתח למה שזה היום?
"במהלך עבודתי כמחנך בתלמוד תורה חב"ד חדרה, ביקש ממני המנהל לסייע לצוות המורים בכל המצטרך מול משרד החינוך. החל מפתיחת תיקים במשרד החינוך, סיוע במילוי טפסים לשם קביעת דרגה באופק החדש, וכלה בעזרה בענייני תארים וגמולים.
"מכיוון שכבר אז הייתה לי התמצאות בסיסית בתחום זה, נעניתי בשמחה להתנדב ולעזור לצוות המורים ולהנהלת הת"ת בו שימשתי כמורה. כך מצאתי את עצמי מבקר באגף כוח אדם בהוראה, נפגשתי עם הרכזת הראשית והיא ראתה את כל המסמכים של העובדים מסודרים לפי החוזר מנכ"ל, היא הודתה לי על הסדר המיוחד בכל הטפסים שהגשתי.
"למותר לציין כי מאותו יום ואילך השקעתי והתמחיתי בנושא זה ורכשתי את הניסיון הדרוש בייעוץ והכוונה למורים. ומאז עובדי הוראה מכל הארץ ומכל המגזרים קובעים איתי פגישות ומקבלים את כל העזרה שהם צריכים.

מה אתה מציע לעובדי הוראה?
"אני מציע עזרה והכוונה לכלל עובדי הוראה, גם למורים במוכר שאינו רשמי וגם לעובדי משרד החינוך. ההכוונה כוללת פתיחת תיקים במשרד, גמולים, וותק, תארים אקוויוולנטיים, השתלמויות באופק חדש, בדיקת דרגות באופק, בדיקת תלושי משכורות, הסבר התמצאות באתר של משרד החינוך,החזר שכר לימוד , הדרכה כיצד להיכנס לאופק בדרגה הכי גבוהה וכו'.
כמו"כ אני נותן יעוץ מקצועי טלפוני בשעות הערב.

למה כדאי 'לעשות עסקים' דווקא אצלך?
"חשוב לעובדי הוראה לקבל יעוץ מקצועי בעניין, משום שכאשר מישהו מקבל אינפורמציה שגויה והוא פועל בהתאם לכך, קשה מאוד לתקן זאת. אין הנחתום מעיד על עיסתו... אך בכל זאת אציג נתון עובדתי. יש לי ניסיון רב בתחום ובזכות כך מורים רבים מכל רחבי הארץ מקבלים משכורת גבוהה הודות ליעוץ וההכוונה שלי.
"דבר נוסף, אני יכול לומר שאני מהיחידים בארץ שמתעסק בתחום זה ועם הרבה הצלחה בסייעתא דשמיא. ולכן חשוב לי מאוד שהמורה ייצא שבע רצון וכך הוא יכול להעביר לחברים הלאה. ב"ה העסק מאוד מצליח ואנשים מכל המגזרים מתקשרים אליי, ועד היום אני נפגש עם מורים שמודים לי על העזרה וההכוונה שקיבלו בייעוץ. תחום זה הוא בנוסף לעיסוק המרכזי בשדה החינוך, בתלמוד תורה בקריית מלאכי, מה שגם מעניק לי יתרון בהכרת התחום מקרוב... 


מחנך, ויועץ למורים. ר' שניאור זלמן הירץ

קוריוז מעניין? סיפור מעניין במסגרת העבודה?
1. במהלך עבודתי אני נפגש עם אנשים רבים בביתם. יום אחד הגעתי לבית בכפר חב"ד ותוך כדי שיחה אני מבין שהמצב הכלכלי המשפחתי שלהם מאוד קשה. בסיום הפגישה אמרתי לו נחרצות שאינני רוצה לקחת מאומה ממנו, ושזה מבחינתי עזרה לקהילה. יש לציין כי פגישה בבית הלקוח לוקחת כשעתיים ולעיתים אף שלוש שעות...
2. לפני כשנתיים התקשר אליי הרב נפתלי רוט וסיפר לי כי הוא שמע ממורים רבים שנעזרו מהידע הרב שיש לי בתחום, וביקש ממני שמכיוון ואני מגיע לכנס המחנכים שאתן הרצאה בעניין חשוב זה למחנכים. כמובן שנעניתי לבקשתו ובהתנדבות מלאה, וב"ה ההרצאה הייתה מוצלחת, הרבה מורים קיבלו כלים מעשיים בתחום.

ה'מוטו' שלך בעבודה:
"לעזור למורים זו שליחות ולכן כאשר אני נפגש עם עובד הוראה אני יושב איתו אפילו מספר שעות עד שיקבל את כל הכלים להתקדמותו הפרטית.

הזווית החב"דית:
– כל חסיד, גם בעבודה, הוא סוג של 'שליח'. איך זה בא לידי ביטוי אצלך?
"במהלך הפגישות אני מסתובב בארץ וב"ה מגיע לכל המגזרים. בפגישות אני משתדל לקשר את העבודה בשדה החינוך עם פתגם חסידי, או שאני מעלה נקודה משיחה של הרבי על עבודת החינוך, ובייחוד כאשר מדובר בציבור שלא מאנ"ש. ואת זאת אני עושה מתוך אמונה שזוהי חלק מעבודת השליחות שלי.

הנחה לגולשי COL:
10 אחוז הנחה למשך חודש ימים.

כתובת: בבית הלוקח או בקרית גת
טלפון: ניתן לתאם פגישה בטלפון או 0584770789 (בשעות הערב )

***

אתם חסידי חב"ד וגם לכם יש עסק? או בעלי מקצוע? רוצים להתפרסם במדור?
שלחו כעת אימייל לכתובת: [email protected] ציינו את שמכם, מספ רטלפון ומעט פרטים ואנו ניצור אתכם קשר, בכפוף לשיקולי מערכת.
"צאו והתפרנסו זה מזה".



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.