מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשע״ח 08.02.2018

"אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה

מגזין שישי ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות המעניינות שהיו השבוע בחב"ד ולא עלו לכותרות • מה עשה סוכן הנסיעות החב"די מול משרדי מערכת הכשרות ה-OK? היהודי שקרא 'שמע ישראל' בקור הסיביר. היכן חגג איש העסקים בר-מצווה בגיל 80? מה עשה שר התיירות בדוכן חב"ד ביריד התיירות הישראלי? מי נתן טיפים להכנת שטולנט לשף במוסקבה? מי העיתונאי החב"די שהצטרף ל'בשבע'? מדוע השליח ברוסיה טס למעלה מ-10 שעות? ומה עשו 2 תמימים חב"דיים באמצע רחוב יפו הירושלמי הסואן? • קחו טעימות >>>
'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " title=""אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " />
צילום: COL, שייע טוויטר


מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

אוקי, אז מה יש לנו? > יום רביעי השבוע היה ללא ספק יומה של חברת התעופה wow. כותרות ענק דיברו על זיוף כשרות שהיה או לא בטיסותיה. את סוכן הנסיעות החב"די ר' אפרים קמיסר שמוציא בתקופה הקרובה פרק נוסף של סדרת 'קונקשן' המוצלחת על מדינת איסלנד וחברת wow, המשבר הזה תפס מעבר לים בדרכו למפגש עם ראשי מערכת הכשרות של ה-ok על עבודה שותפת. האם 'אפעס' עלה על מי שיעשה שלום בגיזרה?..



אפרופו נושא הכשרות > הרב יענק'ל ברגמן מירושלים, נצפה במטבחי הקהילה היהודית במוסקבה - כשהוא מעניק לשף פנחס, מניסיונו הגדול והנודע - טיפים להצלחת הצ'ולנט המיוחד שהוכן בכמה סירים, לקראת ההתוועדות הגדולה בשבת קודש. ההתוועדות נערכה לרגל חגיגת הבר מצוה לנכדו - בן לחתנו, השליח הרב מרדכי ויסברג.



בן י"ג למצוות > בנו של רב הצבא והשב"ס ברוסיה, הרב אהרן גורביץ, החל לאחרונה להניח תפילין - חודשיים קודם הגיעו לגיל מצוות. בבית הכנסת שמנוהל ע"י בית חב"ד בשכונת ז'וקובקא במוסקבה, נצפו הבן והאב בהנחת התפילין הראשונה.



ועוד בן י"ג למצוות > גם בנו של מנהל קרן 'אור-אבנר', השליח הרב דוד מונדשיין, החל להניח תפילין בשעה טובה. למערכת 'אעפס' נודע, כי לאחר התפילה, נערכה התוועדות חסידית בהיכל בית הכנסת המרכזי במוסקבה, יחד עם רבה של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר, וחתן השמחה חזר מאמר דא"ח. מזל טוב!



'שמע ישראל' בקור הסיביר > בטקס המרגש של השבת הבעלות היהודית למבנה ההיסטורי של בית הכנסת היהודי בעיר טומסק שבסיביר - נצפה אחד מיהודי הקהילה כשהוא קורא את תפילת 'שמע ישראל' כשהתפילין על ראשו וזרועו, יחד עם הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר. הנחת תפילין זו נעשתה בתוככי מבנה בית הכנסת לראשונה, 88 שנים לאחר שהמקום נלקח בידי השלטונות הרוסים. 



"אם בגבורות 80 שנה" > ביישוב סביון היוקרתי נערכה פגישת עסקים בין אנשי המקום ליהודים אנשי עסקים מאוקראינה. בתום הפגישה הם הגיעו לבית חב"ד אותו מנהל שליח הרבי הרב שמואל ביסטריצקי, והניחו תפילין לברכה והצלחה בעסקים. אחד הנוכחים, יהודי בן 80 מאוקראינה הניח תפילין לראשונה בחייו ובכך חגג עם חבריו 'בר-מצווה'בגיל גבורות. 



תיירות חסידית > מידי שנה נערך יריד התיירות הבנלאומי של ישראל. שר התיירות יריב לוין שביקר בתערוכה, לא פספס את דוכן חב"ד של שליח הרבי במצדה הרב שמעון אלהרר. כמובן שבקבוק 'משקה' נשלף והשר הרים כוסית 'לחיים' עם המשתתפים.



המקור הראשון עובר ל'בשבע' > השבוע התקבלה הידיעה כי העיתונאי החב"די מנדי גרוזמן חתם הסכם עבודה בעיתון הדתי-לאומי 'בשבע'. גרוזמן סיים לאחרונה את תפקידו בעיתון 'מקור ראשון' ויצטרף לצוות הכותבים הצעירים של 'בשבע'. מערכת 'אפעס' מאחלת לו בהצלחה ב'שליחות העיתונאית'.   



האדמו"ר והמד"א > האדמו"ר מוויזניץ' השוהה במיאמי שבארה"ב, הגיע לביקור בבית כנסת חב"ד הקרוב לאכסניה שלו - שם נפגש עם המד"א הרב יהודה לייב שפירא.  



"כבוד הרב, רק מילה" > למעלה מ-10 שעות של טיסה ברחבי רוסיה, נסע רב העיר בריאנסק השליח והמוהל הרב מ"מ זקלס, בכדי לערוך ברית-מילה לתינוק בן 8 ימים בעיר בירוביזאן. הנימול, בן למשפחה שהשתתפה בסמינר 'יחד' שארגן רב העיר השליח הרב אליהו ריס. רגע לאחר הברית, הספיק המוהל להתראיין בקצרה לתקשורת המקומית, שביקשו ממנו: כבוד הרב, רק מילה!  



"מילה מכבוד הרב" > השבוע, באירוע משטרתי בצפון בהשתתפות מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, נצפה רבה של העיר קריית-מוצקין הרב דוד-מאיר דרוקמן, משוחח עם מוואפק טריף, ראש העדה הדרוזית בארץ, על ענייני היום והמצב בארץ-הקודש.



"ותלמודו בידו" > ברחוב יפו בירושלים, נצפו השבוע שני בחורי ישיבה חב"דיים - כשהם שקועים בתלמודם, בעוד הרחוב הירושלמי סואן סביבם. 'קידוש שם ליובאוויטש'.



העולים הראשונים > היום, חמישי - כ"ד בשבט הוא יום היראצייט של הרבנית מנוחה רחל סלונים נ"ע, בת כ"ק האדמו"ר האמצעי. מאות נוהרים להתפלל על ציונה שבחברון. בשעות הערב תתקיים במערת המכפלה התוועדות חסידית עם רבנים ואישי ציבור לעילוי נשמתה.



***

הערה: צילמתם תמונה חב"דית מיוחדת שמתאימה למדור 'אפעס'? תיעדתם במהלך השבוע רגע מעניין? ... שלחו אותה למערכת 'אפעס' - בוואטספ: 058-770-1520.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.