מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשע״ח 08.02.2018

הרבי מעורב בבקשת תעודה עליה לאביו רבי לוי יצחק

הרבי מעורב בבקשת תעודת עליה לאביו המקובל הגאון הרב לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל. כך עולה מתיק עליה נוסף שנחשף בימים אלו על ידי ארכיון המדינה – ובו חומר חדש אודות ניסיון עליית הרב לוי יצחק לארץ הקודש • לסיפור המלא
הרבי מעורב בבקשת תעודה עליה לאביו רבי לוי יצחק
שניאור זלמן ברגר

הרבי מעורב בבקשת תעודת עליה לאביו המקובל הגאון הרב לוי יצחק שניאורסאהן זצ"ל. כך עולה מתיק עליה נוסף שנחשף בימים אלו על ידי ארכיון המדינה – ובו חומר חדש אודות ניסיון עליית הרב לוי יצחק לארץ הקודש. וכך כותב מזכיר הרבנות הראשית לישראל במכתב מי' סיון תר"צ:

"את הגילים של הרב שניאורסון (55 שנה) ושל אשתו (52 שנה) כתבנו על פי המכתב מבנו מ. שניאורסון מריגא, שלפי הערת עצמו הוא רק מהרשום בזכרונו, בהיות והוא ממעט מלבא בחליפת מכתבים עם אביו שברוסיה שלא לעורר ביותר את תשומת לב פקידי הסובייטים המטילים חשד על כל מי שיש לו מגע ומשא עם חו"ל". בהמשך מוסבר כי לפי מכתב מהרב לוי יצחק, יש לעדכן את הגילאים לפי הכתוב במסמכים הרישמיים של הרב והרבנית.

יש לציין כי עבור הרב לוי יצחק שניאורסאהן והרבנית חנה הוגשו מספר פעמים בקשות עליה, ולבסוף לא עלו לארץ הקודש. החידוש כעת הוא שהרבי עידכן את הרבנות בגילאים של הוריו.

נוסף לכך פורסם בימים האחרונים תיקו של "מרק גורארי" הוא אחיו של הרבי - ר' ישראל אריה לייב שיצא מרוסיה עם מסמכים בשם 'מרק גורארי'. בתוך תיק זה אגרת מיוחדת של אדמו"ר הריי"צ בו מבקש לדאוג ל'מרק גורארי' לויזה, אך גם מציין כי 'מרק גורארי' הוא אחיו של "הרב רמ"מ שניאורסאהן".

תודה לר' אליעזר מקובצקי על הסיוע הרב באיתור המידע.

להורדת תיק אביו של הרבי: לחצו כאן
להורדת תיק אחיו של הרבי: לחצו כאן




הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.