מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשע״ח 08.02.2018

שנת ה-90: מסע התמימים בנתניה בעקבות חתונת הרבי והרבנית

מבצע "יגיעה בתורה" נפתח בשטורעם גדול בתות"ל נתניה ● שיאו של המבצע, מסע המשתתפים לוורשא ועוד בעקבות חתונת הרבי והרבנית ● החיות הרבה שמפיח המבצע המיוחד בלימודים ובאווירה החסידית, אין לתאר במילים מסע התמימים בנתניה ● לסיפור המלא
שנת ה-90: מסע התמימים בנתניה בעקבות חתונת הרבי והרבנית
מבצע "יגיעה בתורה" נפתח בשטורעם גדול בתות"ל נתניה. שיאו של המבצע: מסע התמימים לוורשה ולערים נוספות בעקבות חתונת הרבי והרבנית, בקשר עם שנת התשעים לנישואיהם. החיות הרבה שמפיח המבצע המיוחד בלימודים ובאווירה החסידית, אין לתאר במילים. צריך לבוא ולראות.

זה כבר שנים רבות שהישיבה מארגנת מסעות בעקבות הרבי ומשפחתו. המסעות מתוכננים לאחר תחקיר יסודי ומעמיק. במהלך המסעות הקודמים, נחשפו לראשונה מקומות משמעותיים בחיי הרבי ומשפחתו: מקום חתונת הורי הרבי, בתי כנסת בהם התפלל מערש ילדותו, המקום בו התחבא בימי הפוגרומים, בית הכנסת בו מינוהו לרב, בית ילדותו, המקום בו נולד, המקום בו התקיימה ברית המילה, כל המקומות בהם שהו הורי הרבי בגלותם בכפר הנידח צ'יאלי בקזחסטן, ועוד ועוד. אלו חוויות ייחודיות שהתלמידים נושאים עימם, ויישארו עמם גם בעוד חמישים שנה לאורך ימים ושנים טובות.

יש לציין, כי הנהלת הישיבה לוקחת על עצמה את מימון וארגון המסע באופן הנפלא ביותר.

מידי שבועיים יוצאת לאור חוברת לימודית, "בדרכי התלמוד", עליה שוקדים במרץ כל התלמידים. החוברת מושקעת ביותר מבחינה גרפית, ובעיקר מבחינה פדגוגית לימודית. בימים אלו נקרא כל תמים אל הנהלת הישיבה ושומע את סף מינימום הנקודות הנדרש ממנו כדי להשתתף במסע. הנהלת הישיבה דואגת לכך, שכל תמים, לפי כישוריו ויכולותיו, יוכל להשתתף במסע הנחשק.

התלמידים נבחנו זה עתה על היחידה הראשונה, והחלו לשקוד על החוברת השנייה. המבצע כולל שתים עשרה יחידות, כאשר כל יחידה מחולקת לשלושה חלקים. החלק הראשון,"סוגיות שעל הדף", מתמקד בפשט הסוגיות הנלמדות בגמרא. מטרת חלק זה היא להקנות לתלמידים 'כלים' יסודיים להבנה ישרה של הסוגיות, ובכך מדריכם לעיון עצמאי מעמיק. טובי המוחות עובדים על החוברת שמחנכת להעמקה וליגיעה ומעמידה את התלמידים על רמה לימודית גבוהה ביותר. החלק השני, "אליבא דהלכתא", מאיר את הצד ההלכתי בסוגיות שעל הדף, ומציע עיון נוסף בספרות ההלכתית. החלק השלישי, "היא שיחתי", מתמקד בתורת הרבי, וזאת בקשר עם שנת החמישים להתחדשות הגהת הליקוטי שיחות. בכל חוברת נלמדות שתי שיחות של הרבי בנגלה. כל שיחה מלווה בהעמקה בדברי הראשונים והאחרונים בסוגיה, על מנת שהתלמידים יוכלו להבין לאשורו את חידושו הנפלא של הרבי בסוגיה. מדור זה נערך ע"י הרה"ת הרב יהושע ניוהויזר שי'.

במסגרת שנת החמישים להתחדשות הלקוטי שיחות ושנת התשעים לנישואי הרבי, יצא לאור בעז"ה ספר הערות ופלפולים המוקדש כולו לתורת הרבי (!) פרי עטם של התמימים, משתתפי המבצע. ספר זה יהיה המשך לסדרת הספרים שהישיבה הוציאה לאור בשנים האחרונות: "תפארת מלך" - הערות ופלפולים; "אב מלך"- המוקדש כולו לפלפולים ולהערות בתורת אב הרבי הרה"ק ר' לוי יצחק, שיצא לאור בקשר עם שנת השבעים להסתלקותו; "הגדת מלך"- המוקדש כולו לפלפולים ולהערות בהגדה של הרבי, שיצא לאור בקשר עם שנת השבעים להגדת הרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.