מערכת COL | יום כ"ב שבט ה׳תשע״ח 07.02.2018

זיוף מותג כשרות, או פרשנות מוטעית? • כל הפרטים

חשד לזיוף כשרות, או פרשנות שגויה? חברת הטיסה WOW שמחירי הטיסה שלה מתל אביב לניו יורק נחשבים מאד זולים, הגישה ללקוחותיה בטיסות אוכל עם תוויות מזון שנראו דומות לתוויות הכשרות של ארגון הכשרות או.קיי • במכתב ששוגר היום למחלקת הונאה בכשרות של הרבנות: "גוף הכשרות או.קיי. מעולם לא סיפק שירותי או תעודת כשרות לחברה זו, הנ"ל הכשלה חמורה של הציבור הרחב" • תגובת החברה: "מדובר בפרשנות מוטעית של נוסע. הסימון שלנו נעשה בצורה תמימה לחלוטין" • בפנים: תגובת החברה המלאה • כל הפרטים
זיוף מותג כשרות, או פרשנות מוטעית? • כל הפרטים


חברת הטיסה WOW שמחירי הטיסה שלה מתל אביב לניו יורק נחשבים מאד זולים, הגישה ללקוחותיה בטיסות אוכל עם תוויות מזון שנראו דומות לתוויות הכשרות של ארגון הכשרות או.קיי.

היות  והחברה נחשבת לאחת הזולות בכל הנוגע להוצאות טיסה, יהודים רבים טסים איתה לארה"ב ובחזרה, ונוסעים טענו כי על אריזות המזון נראה סימון דומה לסימון של ועד הכשרות המפורסם או.קיי. 

העניין פורסם באתרים בארה"ב, ועלה חשש כי מדובר בזיוף כשרות, היות ולא ידוע על הכשר של או.קיי, מה שהביא לגל פניות של נוסעים מודאגים.

במכתב (מצורף כאן) שנשלח היום מגוף הכשרות או.קיי, לרב רפי יוחאי ממחלקת הונאה בכשרות של הרבנות הראשית, כותב הרב אהרן חסקל: "גוף הכשרות או.קיי. מעולם לא סיפק שירותי או תעודת כשרות לחברה זו. המזון אינו עומד תחת הכשרתינו, הנ"ל הכשלה חמורה של הציבור הרחב".

מהחברה נמסר בתגובה ל-COL:

"חברת וואו אייר מציעה אוכל כשר לרכישה בטיסותיה הלוך מתל אביב לריקאווייק/איסלנד בלבד. האוכל מסופק על ידי חברת תמ"מ שיש יש לה תעודת כשרות ישראלית. בתפריט של חברת התעופה סומן האות K עבור המילה ״כשר״ באנגלית בכתב לבן על רקע צבעי החברה הסגולים. לא היתה שום כוונה לכך שמדובר בכשרות מארה״ב של OK שהסימון כשרות שלה הוא בכלל באפור על רקע לבן ולעיתים גם עם מילים ירוקות ליד.

לפיכך, מדובר בפרשנות מוטעית של נוסע ואנו מאד מצטערים על כך. הסימון שלנו נעשה בצורה תמימה לחלוטין ללא הכרות קודמת עם OK ונפעל על מנת להבדיל אותו אף יותר על מנת למנוע טעויות זיהוי עתידיות. קהל הנוסעים שומרי הכשרות מאד חשובים לחברה ולכן פעלנו להציע אוכל כשר בטיסותינו מתל אביב ואנו אף מתכננים להציע בעתיד אוכל כשר על כל טיסותינו."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.