מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשע״ח 06.02.2018

נגד חוק השואה: 'מרכז רבני אירופה' יעתור לבית משפט בפולין

'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) יעתרו לבית המשפט לחוקה בפולין כנגד "חוק השואה" • מנכ"ל 'המרכז' ו'האיגוד', הרב מנחם מרגולין: "לא ניתן להעלות על הדעת שמדינה חברה באיחוד האירופי, תהיה רשאית לטשטש את ההיסטוריה" • לכתבה המלאה
נגד חוק השואה: 'מרכז רבני אירופה' יעתור לבית משפט בפולין
צילום: יוסי רייניץ, ארכיון COL
מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) הרב מנחם מרגולין, הודיע היום (ג') כי יעתור לבית המשפט הפולני לחוקה נגד "חוק השואה" שעבר בפרלמנט ובסנאט הפולני בשבוע שעבר. זאת בהתאם לבקשות שקיבל מעשרות רבנים מאירופה.

הרב מרגולין, שעתירה שהגיש בעבר לבית המשפט הפולני לחוקה הניבה את ביטול החקיקה של הסים הפולני שאסרה על שחיטה כשרה במדינה, ציין ואמר ל-COL: "כי לצערנו הרב, נשיא פולין בחר להתעלם מהשגות וחששות יהודי אירופה והקהילה הבינלאומית, והחליט לחתום על החוק החדש וההזוי הזה.

"אנו פנינו לנשיא דודה, בבקשה לדחות את החלטתו שנוגע לחוק עד לקיום פגישה עם מנהיגים יהודיים אך לדאבוננו בקשתנו נדחתה. לפיכך החלטנו לעתור לבית המשפט לחוקה כפי שעשינו בהצלחה בעבר במאבקנו לביטול האיסור על שחיטה כשרה במדינה".

הרב מרגולין הוסיף וציין כי: "פניתי גם לראשי כל מוסדות האיחוד האירופי על מנת שינזפו בממשלת פולין. לא ניתן להעלות על הדעת שמדינה חברה באיחוד האירופי תהיה רשאית לטשטש את ההיסטוריה על ידי שימוש בחקיקה דרקונית שתאפשר לכלוא אנשים על כך שיש להם השקפה חלופית לממשלת פולין לגביי מה שקרה בימים האפלים ביותר באירופה.

"הצעת החוק, כפי שהיא מנוסחת כיום, לא רק מייצגת את הרביזיוניזם ההיסטורי הגרוע ביותר, ומהווה עלבון לזכר הנרצחים בשואה אלא מהווה התקפה ישירה על חופש הדיבור וחופש הדעה." אמר הרב מרגולין והביע תקוה כי בית המשפט לחוקה בוורשה, יעשה גם הפעם צדק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.