מערכת COL | יום כ' שבט ה׳תשע״ח 05.02.2018

נתניה: ערב חינוך והתחלת כתיבת ספר תורה לאחדות הקהילה

מאות מקהילת חב"ד נתניה נתקבצו ובאו לכינוס מאחד ומיוחד כהכנה ליום הגדול והקדוש י' שבט , כינוס זה בא כחלק מהתעוררות של הקהילה כולה, לחיזוק משפחות אנ"ש בדגש על חינוך חסידי והפיכת הבית לחממה חסידית מלכדת, וחיזוק אחדות הקהילה כולה למשפחה אחת • בסיום האירוע החלו בכתיבת ס"ת, שאת האות הראשונה כותב רב הקהילה ואחריו נציג בי"ד רבני חב"ד והרב דיסקין • לסיפור המלא
נתניה: ערב חינוך והתחלת כתיבת ספר תורה לאחדות הקהילה
מאות מקהילת חב"ד נתניה נתקבצו ובאו לכינוס מאחד ומיוחד כהכנה ליום הגדול והקדוש י' שבט , כינוס זה בא כחלק מהתעוררות של הקהילה כולה, לחיזוק משפחות אנ"ש בדגש על חינוך חסידי והפיכת הבית לחממה חסידית מלכדת, וחיזוק אחדות הקהילה כולה למשפחה אחת.

הכינוס נפתח באמירת פרקי תהילים של הרבי והרבנית, לזכות כל משפחות אנ"ש ובתפילה לזירוז הגאולה, כשלפני התיבה ניגש הרב שמואל רוז מותיקי אנ"ש בעיר, וזקן המחנכים בתלמוד תורה המקומי.

מנחה הכינוס הרב נפתלי מינצברג השליח לכפר נטר ור"מ בישיבת חב,ד בעיר, מעורר את הקהל על חשיבות הימים - ימי ההכנה לי' שבט, ומעלה על נס את מעלת הקהילה, שעם היותה צומחת וגודלת בכל חלקי העיר ויש בה כבר כ10 בתי כנסיות אנ"ש וכ20 בתי חב"ד, עם כל זה, בוחרים הם להדגיש את לכידותם כמשפחה אחת ולתמוך איש את רעהו בכל דבר וענין.

את שורת הדוברים פותח, האורח הנכבד שליח הרבי וסגן מזכיר בי"ד רבני חבד בארה"ק ורב קהילת חב"ד ברחובות, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליט"א שנשא דברים על חשיבות האוירה החסידית בבית, בכל ימת השבוע ובפרט בשבת קודש בסעודות השבת וכיוצ"ב. את דבריו מתבל הרב בסיפורים מהשטח, מנסיונו הרב.

עוד מחזק הרב שליט"א את הרעיון הכביד של איחוד הקהילה, שבחרה לקום ולהתעורר בעקבות משברים ולא חלילה ליפול, אלא להשתמש בשבר ובכאב כמנוף לצמיחה ולפעולות חיוביות.

לסיום מביא הוא פ"ש מחצרות קדשינו – משם הוא חזר באותו יום – ומספר סיפור מרטיט על בחור שנסע לאחרונה לשליחות ובטרם נסיעתו כתב לרבי באמת ובתמים שברצונו גם הוא לקבל מסר מפורש מהרבי לקראת יציאתו לשליחות כפי שקיבלו בעבר, והוא פירט בבקשתו שהוא רוצה לקבל מהרבי 'דולר', ומיד בנסיעה לשליחות בהיותו במטוס הוא קיבל עודף מהקניה שערך בדיוטיפרי במטוס, ולתדהמתו על הדולר היה כתוב תאריך יום הולדתו, הדולר היה דולר שנתקבל לפני שנים מידו הק' של הרבי.

לאחריו עולה רב הקהילה ומייסד מוסדותיה, שמשמש כשליח הרבי הראשי לעיר כבר 45 שנה, הרב מנחם הלוי ולפא שליט"א וקורא בשם כל הקהילה פ"נ כללי שעליו חתומים כולם, בו מבשרים הם לרבי על פעולות חיוביות המאחדות ומלכדות את כולם יחד, ואיש איש עם ילדיו ומשפחתו, בחינוך חסידי כראוי, ובו מבקשים כולם את ברכת הרבי שמעתה ואיך אך טוב וחסד ילוום כל הימים.

התרגשות רבה שררה בקהל כשלדוכן הנואמים עולה הרב יאיר מעודה, משלוחי הרבי בעיר ומנהל רשת גני חב"ד בעיר, בדבריו הוא מודה לכל אחד ואחת שהגיעו לאירוע מחזק שכזה אירוע שמתקיים בסימן 'ממשיכים את האחדות בבית' - עלינו להחליט שכמו שאנו יודעים להתלכד בעת צרה ולאידך בעת שמחה, כך גם בימי שגרה חובה עלינו ללכד את המשפחה פנימה ואת הקהילה כולה יחד,

לאחריו עולה נציג הקהילה הרב יוסי ניאזוב, וקורא לקהל להשתתף במעשה בפועל בקניית עמודי ספר התורה שהערב מתחילים בכתיבתו לזכות כל קהילת אנ"ש נתניה, כפי שידוע הסיפור מהבעש"ט שכך כדאי לעשות לאחר שקורה אסון, כסגולה וחיזוק לכל הקהילה.

את כינוס נועל האורח החשוב, רב העיר קרית אתא הרב חיים שלמה דיסקין שליט"א , ובדבריו שם הוא דגש על חשיבות הדוגמה האישית של ההורים כבסיס לחינוך חסידי אמיתי, ומעורר את ציבור הגברים והנשים להשתתף בשיעורי תורה, ובאירועים חסידיים, להקפיד על שפה רגועה, חסידית ונעימה בבית. וכמובן להקפיד שלבית יכנסו אך ורק דברים המחזקים את היראת שמים .

בסיום האירוע החלו בכתיבת ס"ת, שאת האות הראשונה כותב רב הקהילה ואחריו נציג בי"ד רבני חב"ד והרב דיסקין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.