מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ח 04.02.2018

סדר ט"ו בשבט חגיגי במיזם התזונתי של 'כולל חב"ד' • תיעוד ירוק

איך מכינים קישוטים מפירות יבשים ויוצרים סלט פירות שכולם אוהבים? בסניפי המיזם התזונתי של 'כולל חב"ד' בשיתוף עם משרד הרווחה, הפזורים ברחבי הארץ, ניצלו את ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, להעברת סדנאות על השפעת הפירות בצריכה היום יומית • המשפחות הנוטלות חלק במיזם, מקבלים מידי חודש כרטיס נטען לרכישת מזון בשווי מאות שקלים • לכתבה המלאה
סדר ט
איך מכינים קישוטים מפירות יבשים ויוצרים סלט פירות שכולם אוהבים? בסניפי המיזם התזונתי של ארגון החסד 'כולל חב"ד' בשיתוף עם משרד הרווחה, ניצלו את ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, להעברת סדנאות על השפעת הפירות.

לפני שנה השיק משרד הרווחה בשיתוף עם 'אשל ירושלים' שעל ידי 'כולל חב"ד', מיזם לאומי לביטחון תזונתי במסגרתו מקבלים משפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי חמור - כרטיס נטען לרכישת מזון בשווי שימוש של 500 ש''ח שקלים מידי חודש. מדובר על פריסה ארצית בעשרות רשויות ועלותו השנתית נאמדת בעשרות מיליוני שקלים.

מטרת התוכנית הינה יצירת תשתית למעבר ממודל סלי מזון בחגים, שלרוב מסתכם בסיוע של שקלים בודדים למשפחה, לתמיכה קבועה לאורך ימות השנה. במסגרת התכנית, נבחנות נקודות שלא נבדקו בעבר, כמו שילוב מזון מוצל בתוך מערך הסיוע למשפחות והשתלבות גופים אשר יובילו את המזון המוצל לבתי המשפחות.

המיזם מורכב ממטה מנהל ורכזים אזוריים שכל אחד מהם אחראי על עבודתם של שמונה רכזים יישוביים. הרכז היישובי קולט פניות מעו''ס המשפחה באגף הרווחה המקומי ומבצע בדיקת זכאות. עם קליטת המשפחה, משרד העבודה והרווחה מעמיד לרשותה כרטיס משולב שמאפשר רכישת מוצרי מזון בסכום כסף מוגדר ברשתות נבחרות ובחנויות מקומיות, וקניית ירקות ופירות ומזון יבש שמקורם בהצלת מזון (שיובלו לבתי המשפחות) בסכום נוסף.

לצד הכרטיס המיוחד ובמסגרת המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, משתתפים אותן משפחות בסדנאות מיוחדות וערכיות, במטרה לסייע להם להשתמש נכון עם הכרטיס המגנטי, להבין את ערכם של המוצרים הבריאים, של השפעת הפירות והירקות על איכות החיים ועוד. המיזם זוכה להצלחה גדולה ומסייע בפועל למשפחות רבות בקשיי היום יום.

לרגל ט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות, נערכו בסניפי המיזם ברחבי הארץ סדנאות על טהרת הפירות, במטרה לעלות את המודעות לצריכתם.

כך, בנהריה, נערכה מסיבה ססגונית להורים ולילדיהם, בשילוב סדנא. צוות המיזם ליווה את המשפחות ב-6 תחנות: הכנת צמידים מפירות יבשים, הכנת קישוטים מפירות יבשים, הכנת עציץ מתוק, הכנת כתרים צבעוניים, הכנת עצים משוקולד והכנת סלט פירות.

בסיום התחנות, השתתפו המשתתפים בסדר ט"ו בשבט עם פירות מגוונים. "המשפחות נהנו עד מאוד", סיפרו בסניף בנהריה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.