מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ח 04.02.2018

לוד: התושבים תקפו, ראש העיר הגיב ומפקד המשטרה קבע פגישה

אמש (מוצ"ש) הלכה לעולמה גב' לאה גונן ז"ל מוותיקות שכונת חב"ד בלוד, לאחר שחלתה במחלה קשה • בפוסט מטלטל שפרסם אחד מצעירי הקהילה החב"דית - הוא העלה את סבלם של התושבים, ואף הטיח בגורמים דברים קשים - בהם, האחריות על מותם של תושבי השכונה בשנים האחרונות • ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, שמעורה בשיח על המצב - הגיב בהודעה אישית לכלל התושבים הסובלים מעשן השריפות המסוכנות אשר מגיעות מכפר דהמ"ש ומתבצעות ע"י פורעי חוק ערבים • הבוקר (א') הודיע מפקד משטרת לוד, סנ"צ שמעון דהן כי יפגש בקרוב עם תושביה החב"דניקים של לוד וישמע מקרוב את מצוקתם • לסיפור המלא >>>
לוד: התושבים תקפו, ראש העיר הגיב ומפקד המשטרה קבע פגישה
בתמונה: רביבו ומפקד המשטרה, שמעון דהן. צילום: ארכיון COL. דוברות עיריית לוד


מאת: כתב COL

***

תושבים רבים בשכונת חב"ד בלוד, ליוו אמש (מוצ"ש) את גב' לאה גונן ז"ל מוותיקות השכונה, שהלכה לעולמה - וזאת לאחר שחלתה במחלה קשה.

בפוסט מטלטל שפרסם אחד מצעירי הקהילה החב"דית, ושכנה של המנוחה - הוא העלה את סבלם הרב של התושבים, ואף הטיח בגורמים דברים קשים - בהם, האחריות על מותם של תושבי השכונה בשנים האחרונות.

וכך כותב אותו תושב חב"די צעיר, שמגדל את ילדיו בשכונה, בה איכות האוויר מסוכנת לבריאותם:

ראש העיר היקר, מר יאיר רביבו, שבוע טוב!

אני כותב לך את הפוסט בזמן שהעיר לוד, השכונות, הרחובות, והבתים, פשוט מסריחים מעשן השריפות. כך זה היה כל השבת האחרונה, כך זה היה כל השבוע/החודש ובשנים האחרונות.

בפתח דברי זו הזדמנות להודות לך על השינוי המבורך שהעיר עברה בשנים האחרונות,
חינוך שהולך ומשתפר, תשתיות שהולכות ונבנות, תעשיה פורחת ומשגשגת ועוד. אך דא עקא, ישנו נושא אחד חשוב, חשוב מאוד שלצערי לא רק שלא חל בו שיפור, המצב בו רק הולך ומדרדר.

אין צורך לתאר בפניך את הסבלם הרב של תושבי לוד, משריפות של מתכת, אסבסט ועוד אי אלו חומרים מסוכנים ומסרטנים מכל קצות העיר הפוגעות בבריאותנו ואיכות חיינו. לצערנו כל הפניות עד היום לא נשאו פרי (למרות המאמץ מצדך).

כעת (מוצאי שבת 03.02.2018) אני חוזר מהלווייתה של שכנתי גברת לאה גונן (דזאנשוילי), שהייתה בת 63 ונפטרה מהמחלה הידועה. לפני מספר חודשים לווינו למנוחות את הרב צבי לידר ע"ה שנפטר מאותה המחלה. תקופה קודם לכן נפטרה גברת רבקה גולדשטיין ע"ה מאותה המחלה, ושנים קודם לכן, לווינו למנוחות את הגברת ציפורה ויגלר ע"ה שנפטרה מהמחלה הנוראה. כך גם את הרב ישראל ריזל ע"ה, הרב אברהם לסקר ע"ה, והרשימה לצערי ארוכה וכאובה.

אם לא די בכך, כעת יש ילד קטן מהשכונה שלנו והוא רק בן 12 שחולה במחלת הנוראה. אני לא יודע האם יש קשר בין המקרים... אני כן יודע ששריפת אסבסט, נחושת, ברזל ועוד אי אלו חומרים גורמים לאותה המחלה - ורשימת הנפטרים רק מהשכונה שלנו ארוכה וכאובה מידי. עד מתי!

מר יאיר רביבו בכל עת שתושבי לוד פונים אליך אתה מיד מטפל, ובאמת אתה נותן שרות אישי ויוצא דופן לתושבי לוד, אך בנושא השריפות (שלכאורה בעקבותיהם נהרגו מספר לא מבוטל של תושבים, גם אם לא נמצא קשר בין המקרים, בכל מקרה הנושא מטריד, ופוגע באיכות חיינו) לדעתי צריך לפעול באופן שונה.

לצערנו בנושא כאוב זה, מסיבות שנות ומשונות, כל גוף מפנה את האשמה לחברו, כבוד השר זאב אלקין והמשרד להגנת הסביבה כלל לא מתייחס לפניות התושבים. משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מפנה לבג"ץ ולמשרד הפנים, עיריית לוד (שמנסה לפעול בנושא כאמור) מגלגלת את האחריות ל מועצה אזורית עמק לוד בראשותו של מר דוד יפרח, שמגלגלת למשטרת ישראל (נערכה פגישה עם מפקד התחנה לפני כשנה וחצי אך בינתיים לא חל שינוי), שמעבירה את הנושא למשטרה הירוקה וזו מגלגלת את כולנו מכל המדרגות.

בקו הראשון מול השריפות ממוקם מתחם בית הספר של בניי המונה כ-650 תלמידים השואפים אוויר מסוכן לפחות 8 שעות ביום. אנא מכם, תפסיקו להפנות אצבע מאשימה, ולגלגל את הנושא הכואב מרשות לחברתה. גלו אחריות, ובמקום להפנות אצבע מאשימה זה כלפי זה, וקבעו פגישה בין כל הגורמים ה"מגלגלים" עוד השבוע ופעלו לפתרון מהיר ויעיל, והכי חשוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. מדובר כאן בחיי אדם!


ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, שמעורה בשיח על המצב - הגיב בהודעה אישית לכלל התושבים הסובלים מעשן השריפות המסוכנות אשר מגיעות מכפר דהמ"ש ומתבצעות ע"י פורעי חוק ערבים, וכך הוא הגיב:

ציבור יקר, שבוע טוב! ראשית נשלח תנחומים למשפחת גונן היקרה. בשל כבוד המנוחה וככל שלא הוכח אחרת אבקש לא לקבוע מסקנות שחלילה עלולות ליצור זילות.

אני ראש וראשון למאבק הצודק. בשום נושא עד כה לא הובלתי הפגנה, דבר שלא מקובל שאיש ציבור מכהן יעשה, ובכל זאת עשיתי זאת וזעקתי את זעקתכם כדי לעורר את הרשויות, כולל את עובדי הרשות שלי. זו הסיבה שהיה לי חשוב שכל העובדים יגיעו כי אין טוב ממראה עיניים. (וחבל שבתקשורת על זה מיקדו את המסר), בכל מה שקשור לעיריית לוד אנו לא נחים.

א. מתקיימים שם סיורים קבועים, טרקטור של העירייה עובד שם על בסיס יומי להפוך אדמה מעשנת.

ב. מוגשים כתבי אישום ומבוצעת אכיפה פלילית.
 
ג. ובכל זאת עיריית לוד היא 5 אחוז בשטח הגובל. שאר 95 אחוז מצויים בעמק לוד בעיקר ומעט ברמלה. עתרנו שוב לפני שבוע לבג"צ שיכפה על עמק לוד לפנות אשפה ביתית לתושבי דהמש והדיון יתקיים בקרוב.

ד. בנוסף השתתפתי בדיון ועדת התכנון הארצית והבעתי התנגדות להסדיר את הכפר דהמש. דעתי נשמעה שם בחפץ לב. הפתרון שהצעתי לראש הממשלה ונבחן בימים אלה הוא פינוי הכפר לצפון הארץ. לא אוכל להרחיב מעבר לכך בסוגייה הרגישה הזו.

ה. שוחחתי עם השר אלקין בביקורו ברמלה על אוזלת היד של המשטרה הירוקה שעד כה לא תפסה אף משליך פסולת ולא הגישה שום כתב אישום דבר המראה על תפוקות חלשות. הוא הבטיח לי להוביל מבצע רחב היקף.

ו. נפגשתי בשבוע שעבר עם עדיאל שימרון מנכ"ל המינהל, שכל הקרקע שם שייכת אליו, שיפעיל את סמכותו לפנות את הררי הפסולת. הבטחתי שככל שהשטח הפתוח ינוקה (אומדן של 50 מיליון ש"ח) עירייית לוד מתחייבת לקחת אחריות. השבוע אמורה להיות פגישת המשך בנושא.

ז. הודעתי שאנו נעמוד בחזית המשפטית בשם התושבים, ובכך גם חסכנו לכם את העלויות הכספיות הגבוהות, שהחברים התחילו להתארגן ולשכור עורכי דין. מטה המאבק הוא העירייה שלשם כך נבחרה. מוצע שתבחרו 5 אנשים שיעמדו מול צוות שייבחר בעירייה.

כפי שאתם רואים הנושא לא יורד מסדר היום שלי ושל עיריית לוד. חשוב מאוד ששאר הרשויות יפעלו באותה אסרטיביות כמו שלנו ואז נראה תוצאות טובות יותר ולכן אני סבור שיש להביע מחאה בשאר הרשויות כמו במשרדי המחוז של הגנת הסביבה ברמלה, במטה המשטרה הירוקה וכן על זו הדרך. אני אתכם וכך גם שאר הנהגת העיר ועובדי העירייה. גם אני סבור שיש לנו עוד מה לעשות ואני מבקר את עצמנו מידי יום מה עוד צריך לעשות ולא עשינו. 

בעז"ה לא ננוח עד שאוויר נקי יחזור לבתיכם. שבוע טוב!

שלכם, יאיר רביבו, ראש העיר.


הבוקר (א') הודיע מפקד משטרת לוד, סנ"צ שמעון דהן כי ייפגש בקרוב עם תושביה החב"דניקים של לוד וישמע מקרוב את מצוקתם.

***

הערת המערכת: מרכז התקשורת החב"די - COL ימשיך לעקוב אחר מצוקת תושבי שכונת חב"ד, ולדווח בנושא הבוער, שלא יורד מסדר היום. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.