מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ח 04.02.2018

סיפורו של מעיל הצמר של אדמו"ר הריי"צ נ"ע

שבוע לפני י' שבט תש"י, קרא אדמו"ר הריי"צ נ"ע, לגב' מוניה, האחות המסורה של אימו הרבנית שטערנא שרה שניאורסון נ"ע, והעניק לה במתנה בהערכה על מסירותה למשפחה, את מעיל החורף שלו, באומרו: "אני לא צריך את זה יותר, ואני נותן לך את זה" ● מי היתה מוניה? ומה אירע עם המעיל בפרשת הספרים? ● לסיפור המלא
סיפורו של מעיל הצמר של אדמו
שבוע לפני י' שבט תש"י, קרא אדמו"ר הריי"צ נ"ע, לגב' מוניה, האחות המסורה של אימו הרבנית שטערנא שרה שניאורסון ע"ה, והעניק לה במתנה בהערכה על מסירותה למשפחה, את מעיל החורף שלו, באומרו: "אני לא צריך את זה יותר, ואני נותן לך את זה".

הגב' מוניה, היתה חלק מהפמליה, כאשר אדמו"ר הריי"צ נ"ע, יצא משבדיה לארה"ב בשנת 1940. היא היתה נחשבה לחלק מהמשפחה וכאשר אדמו"ר הריי"צ נ"ע, היה נותן מתנות לבנותיו, גם מניה היתה מקבלת. 

הרב והגברת מינדל, שהיו קרובים לרבי ולרבנית חיה מושקא שניאורסון נ"ע, שמרו על ידידות הדוקה עם מניה. לאחר שמוניה עלתה לארץ, העניקה הגב' מוניה את המעיל לחתנם, הרב שלום דובער שפירא

במהלך משפט הספרים, הרבי דיבר על כל רכוש של הרבי, שנמצא בידי אנשים שאין להם זכות להחזיקו, ועליהם להחזירו. הרב שפירא חשש מהעובדה שהוא מחזיק מעיל השייך לאדמו"ר הריי"צ נ"ע, והוא ביקש מחמיו הרב מינדל למסור אותו לרבי.

הרב מינדל הושיט את התיק עם המעיל לרבי, והזכיר בקצרה את הסיפור שמאחוריו. אבל הרבי חייך חיוך רחב ואמר: לא לזה התכוונתי, ולא אליו. הוא היה צריך לשמור את זה בבריאות טובה", וכך נשאר המעיל בידי הרב שפירא, שידע שיש לו את אישורו של הרבי ואת הברכות. 

המעיל מושאל היום לחתנים ביום חתונתם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.