מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשע״ח 01.02.2018

תחרות החיבורים העולמית: 4 שלבים לכתיבת חיבור מנצח

אחרי שהתרשמת מהתחרות וברצונך להשתתף בה ולהגיע אל הפרס הגדול על-סך 10.000 דולר, אתה ודאי תוהה לעצמך כיצד תוכל לחבר חיבור שיזכה אותך במקום הראשון ● "זו השאלה הראשונה הנפוצה בקרב משתתפי התחרות ומגיעה אלינו למייל" אומר הרב סימון ג'ייקובסון, העומד בראש יוזמת התחרות העולמית ● ככלל, ישנם מספר רב של סוגי אנשים ונשים המשתתפים בתחרות, כולם באים מגישות ועולמות שונים. חלקם בזכות האתגר של הפרס, בעקבות חיבור אקדמי כזה או אחר, בעקבות לימוד מעמיק בתורת החסידות, בעקבות השתתפות במאורע כזה או אחר ועוד ● לפרטים בהרחבה
תחרות החיבורים העולמית: 4 שלבים לכתיבת חיבור מנצח
אחרי שהתרשמת מהתחרות וברצונך להשתתף בה ולהגיע אל הפרס הגדול על-סך 10.000 דולר, אתה ודאי תוהה לעצמך כיצד תוכל לחבר חיבור שיזכה אותך במקום הראשון. "זו השאלה הראשונה הנפוצה בקרב משתתפי התחרות ומגיעה אלינו למייל" אומר הרב סימון ג'ייקובסון, העומד בראש יוזמת התחרות העולמית.

ככלל, ישנם מספר רב של סוגי אנשים ונשים המשתתפים בתחרות, כולם באים מגישות ועולמות שונים. חלקם בזכות האתגר של הפרס, בעקבות חיבור אקדמי כזה או אחר, בעקבות לימוד מעמיק בתורת החסידות, בעקבות השתתפות במאורע כזה או אחר ועוד.

"כל הגישות האלה", אומר הרב ג'ייקובסון, "יצרו חיבורים יוצאי דופן. זה רק מוכיח כי כל מי שיש לו רעיון המשתלב בתורת החסידות יכול לכתוב חיבור מנצח. כל אדם, ללא קשר לרקע ולרמת הידע שלו, יכול באמת לזכות ב -10,000 דולר, או בפרסים כספיים אחרים המוענקים בתחרות זו ".

גישה נוספת הקיימת בין המשתתפים היא לבוא מן הכיוון ההפוך: במקום להתחיל עם ניסיון אישי או נושא בו הם עוסקים, מתחילים את המאמר מתוך ספרי החסידות בהם הם לומדים, ומביאים את הרעיון מתוך הספרים. בחיבור כולו הם מדגישים כיצד מיישמים את הרעיונות או המתודולוגיה לנושא, כפי שהם רלוונטיים לחייהם.

"עבור אלה המעוניינים לנקוט בגישה זו, לפעמים זה יכול להיות אתגר להביא טקסט מתוך תורת החסידות ולהנגיש אותו במובן המעשי ביותר. עם זאת, הרבי לימד אותנו כי זה בהחלט אפשרי והכרחי", אומר הרב יעקובסון.


באחת מהיחידויות בהם היה הרה"ח ר' דוד רסקין ע"ה והעלה אותם על הכתב, (ולאחר מכן הגיה אותם הרבי) אמר לו הרבי: " מכל אות יכולים לעשות בכן...מכל ענין בחסידות יש למצוא בכן בעבודה" (ראה תמונות המצורפות מתוך הספר שי"ל בקרוב).

איך אתה מיישם את המסר של חסידות לחיים?
א' השלוחים כתב בהזדמנות, ובכתיבתו הביע את מחשבותיהם של רבים מהקוראים "רבים מאתנו למדו ומכירים היטב את הרעיונות החסידים. אבל אנחנו לא מרגישים מסוגלים לקחת רעיון מופשט - לומר על 'אצילות', או על 'תוהו', או על 'האור האלוקי לפני הצמצום' - ולתרגם אותו על חיי היומיום ".
לצורך כך, אנו שמחים להגיש בפניכם ארבעה שלבים, המבוססים על תורתו של המשפיע הרה"ח ר' חיים שלום דייטש, אשר יכול לעזור לכל מי שלומד בחסידות, להפנים ולהחדיר את תורת החסידות בחיי היום יום:
1. להבין את 'מהלך' המאמר
ללמוד ולהבין את המהלך השלם של ה'מאמר' או ה'שיחה' עליה אתה מתבסס. לא רק ידע בסיסי עם ציון עובדות, אלא לפרטי פרטים. לדעת אותו כמו שמישהו יודע את דרכו לעבודה, או איך למצוא את האור בחדר השינה שלו למרות החושך. רק לאחר שיש לך רמה כזו של בהירות, תוכל לעבור לפרטים כדי לחשוב על מה שהוא באמת אומר לך.
2. נסה למצוא גישה חדשה
אם תתמקד רק בעובדות המובאות במאמר, יהיה קשה לך להפנים את זה. בזמן הלימוד ולאחריו תשתדל להזכיר לעצמך שהגיע הזמן להפנים נקודת מבט חדשה המבוססת על החוכמה של הקב"ה, ועל ידי כך למצוא עוד גישה ורעיון חדש במאמר.
3. . דמיינו: כיצד יתנהג אדם שינהג לפי הרעיון שלכם?
אל תתנו למאמר להישאר בתחום התיאוריה, כמושג נחמד. תארו לעצמכם אדם שההתנהגות היומיומית שלו תואמת לחלוטין את המסר של החיבור שכתבתם. איך הם ידברו? איך יקבלו החלטות? מה תהיה הגישה שלהם ואת הגישה לחיים?
4. קבע היבט של התנהגות של אותו אדם, כי אתה יכול לשלב את עצמך.
עכשיו, כשדמיינת איך אדם מתנהג וחי לפי הרעיון שכתבת, בחר היבט אחד בהתנהגותו של אותו אדם, שלדעתך, גם אתה יכול ליישם בהתנהגותך או במחשבותיך. תחשוב על מצבים אמיתיים שאתה נתקל בהם, ודמיין כיצד תוכל ליישם את הרעיונות במצב זה.

במידה ותעשה את ארבעת שלבים הללו, אין ספק כי החיבור שייכתב מגדיל את הסיכויים להגיע לשלב של הפרסים הגבוהים בתחרות.
עיתוי תחרות זו – את כל המאמרים יש להגיש כ"ט שבט כמפורט באתר – מודגש במיוחד בקשר עם יום הבהיר יו"ד שבט. במכתב שכתב הרבי לכבוד יום זה: "בקשר לעשרה בחודש שבט עלינו לטובה, יש להציע ... שכל אחד צריך לכתוב חיבור על נושא כלשהו הקשור לעבודתו של חמי , הרבי, שיחותיו וכו''" (איגרות קודש, כרך י', עמ' 238-239)
"כתיבת חיבור", מסביר הרב יעקובסון, "מחייב אותך לבטא וליישם את החסידות עם הגישה הייחודית האישית שלך. מטרתו ומיקודו של המאמר הוא להדגים כיצד חסידות מטפלת בצרכים האנושיים הבסיסיים ביותר, מהרגש לפסיכולוגי ולרוחני, מציאת אושר, שלווה פנימית והקלת חרדה, פחד ומכשולים אחרים בהם מתמודדים אנשים".
הזוכה במקום הראשון בתחרות יקבל מענק על סך 10,000 דולר. במקום השני זוכה תוענק מלגה על סך 3,600 $, במקום השלישי תוענק מלגה על סך $ 1,000. בנוסף, השנה פתחנו מסלול חדש לתלמידים 14-21 שיגישו חיבור, ייכנסו לתחרות נוספת, בנוסף לתחרות הראשית, על סך $500.

לקבלת מידע נוסף ולהצגת הזוכים וחיבוריהם בשנים קודמות הכנסו לאתר: www.meaningfullife.com/contest.
תודתנו לאתר www.simplychassidus.com המספק מאגר עשיר של חסידות מידי חודש.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שלום רציתי לדעת פרטים על תחרות חיבורים ה...
י"ד שבט ה׳תש״פ
השלום רציתי לדעת פרטים על תחרות חיבורים העולמית תשפ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.