מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשע״ח 01.02.2018

וותיקות כפר חב"ד יצאו לתפילה על קברי צדיקים בצפון

כיתת הוותיקות נשות מכפר חב"ד יצאו לטיול ט"ו בשבט בצפון ותפילה על קברי צדיקים • הן ביקרו בכפר יהושע, קבר רבי מאיר בעל הנס, קבר הרמב"ם, חוף ימה של הכנרת ועוד • אחת ממשתפות המסע העלתה על הכתב רשמים מיוחדים ומשתפת את גולשי COL • לכתבה המלאה
וותיקות כפר חב

מאת: אחת מנשות כפר חב"ד הוותיקות.

כיתת הוותיקות נשות כפר חב"ד יצאו לטיול ט"ו בשבט בצפון ותפילה על קברי צדיקים.

ביום שלישי האחרון, י"ד שבט הן מתייצבות בהתרגשות ליד בית הספר. כולן מקבלות בשמחה ומאור פנים זו את זו, באמירת בוקר טוב חגיגי. כל אחת בוחרת לעצמה כריך מזונות טעים ועסיסי ממבחר טעמים עבור ארוחת בוקר, בהשתתפות המועצה האזורית עמק לוד.

לאחר-מכן הן עולות לאוטובוס. כל אחת תופסת את מקומה ליד חברתה ומתמקמת בשמחה עם הציוד שעמה.

מיד פותחת בקריאת התפעלות חברתנו האחראית היקרה שלנו צביה קורץ תחי' ומשתפת אותנו בהשגחה פרטית במכתב בו הרבי ענה לה עבור כולנו בברכת הצלחה בטיול, וכדבריו הקדושים של הרבי: "לסדר העניינים במחננו.. שנסיעת הנ"ל תהיה בשתי נקודות..קלייבען גשמיות און זייהען רוחניות ואין דבר העומד בפני הרצון". וכך היה - הנאה וחיבור גשמיות ורוחניות!

צוות מפיקות הטיול הכינו לנו תקייה מושקעת בטוב טעם עם הקדמה מענינת על כל תחנה שאליה נגיע בטיול, וכמובן לא שכחו להוסיף סיפור חסידי על הרמב"ם ואת שיעורי החת"ת.

תחנה ראשונה בכפר יהושע: אכלנו בשמחה את הכריכים המשובחים, ונכנסנו למוזיאון תחנת רכבת הקיטור, ובו החכמנו רבות ובעיקר יצאנו עם תחושה ותשוקה לגאולה האמיתית והשלימה בה ארץ ישראל תהיה מורחבת בשלושת הארצות הנוספות, תיכף ומיד ממש.

המשכנו בנסיעה עריבה עם ניגוני דבקות שמתנגנים ברקע, לכיוון ר' מאיר בעל הנס בטבריה, שם זכינו להתפלל, לומר תהילים וכמובן לבקש: "אלקה דמאיר עננו", כמו שחברתנו שולה מויאל סיפרה סיפור מעין יעקב ועודדה בסיפור הנס על אחיה שנתרפא ב"ה.

בתחנה הבאה הגענו לחוף גינוסר ובו מראה מרהיב של מדשאות רחבות ידיים שם שבענו מארוחת צהריים מזינה ובריאה באויר האביבי והנקי כל כך. לאור הניגונים המקפיצים שנשמעו מרחוק דילגנו בשמחה היישר אל הספינה ובו כבר דאגה חברתנו היידי עמית היקרה להפעיל בשמחה את הרמקולים בעוצמה.

בשילוב של מנוחה, התפעלות והתפעמות בשל הנוף האין סופי של ים כנרת והרוגע של מי הים השקטים, זכינו גם לקיים את הוראת הרבי לנשים לרקוד בשמחה עוד בגלות על בא הגאולה עם המרקידה הצעירה מרת אשירה מיידנציק, מעט לפני הסוף, באופן מרגש ומגבש את כולנו בשילוב ידיים אחת על כתף חברתה שרנו מכל הלב את ניגון אני מאמין, ולסיום שמענו את קולו הקדוש של הרבי בהרגשה של הבטחה בניגון "שיבנה בית המקדש".

את תפילת מנחה וערבית זכינו להתפלל בקבר הרמב"ם, ולשמוע בהתוועדות חסידית את השליח לטבריה הרב יוסף קרמר שיחי' ובו מפניני הרבי אודות חג חמישה עשר בשבט, לצד טעימה אישית מפירות ט"ו בשבט ורוגלכים מתוקים.

לסיומו של יום מהנה, עייפות אך מרוצות ומודות לכולן, לרבי ולקב"ה ומבקשות לחגוג חג ט"ו בשבט מפירות שנשתבחה בהם ארץ ישראל בבית המקדש! היישר מרכבת העמק לרכבת הגאולה!

***

תודות מיוחדות לגב' רבקה ריבקין מנהלת מחלקת החינוך, וגב' שרה שפינר אחראית במועצה על הנוער והוותיקות, על תמיכתם ועידודן והסיפסוד הענק בזכותם הגענו עד הלום. ולכל הנשים שדאגו אחת לשניה באהבת ישראל יוצאת מן הכלל. תודה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.