מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשע״ח 30.01.2018

הרבנות הראשית מפרסמת: סיכום נטיעות ונתוני הפירות בישראל

הרבנות הראשית לישראל, בשיתוף הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מועצת הפירות ומשרד הכלכלה, מפרסמת את סיכום נטיעות ונתוני הפירות בישראל - לקראת ט"ו בשבט • כל הנתונים >>>
הרבנות הראשית מפרסמת: סיכום נטיעות ונתוני הפירות בישראל
ארכיון COL
הרבנות הראשית לישראל (בשיתוף הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מועצת הפירות ומשרד הכלכלה) מפרסמת את: סיכום נטיעות ונתוני הפירות בישראל לקראת ט"ו בשבט.

הסיכום נעשה על פי מאגר הנתונים המצוי ברבנות הראשית לישראל במדור החקלאי. יש לציין כי ישנו שיתוף פעולה הדוק בין החקלאים ובתי האריזה בארץ ובין האגרונומים של הרבנות הראשית, מה שהביא לבניית המאגר החקלאי הגדול והמדויק ביותר שקיים היום בארץ ובו מצויים בין היתר: שמות היישובים החקלאים בכל ישוב, סוגי הפרי, היקף הדונמים ועוד.

גיבוש הנתונים והסיכומים הסופיים נעשה בעזרת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בין הנתונים המופיעים בדו"ח, אותו מפרסמת הרבנות הראשית לישראל לקראת ט"ו בשבט, ניתן למצוא את נתוני השטח החקלאי ברחבי ישראל, שטח המטעים, מספר הנטיעות החדשות בשנה האחרונה, נטיעות עצי יער ויבולי שיא.

ירידה חדה בהיקף נטיעות מטעי פרי – כפי שעולה מסך הנתונים (בטבלה המצורפת), בשנים האחרונות ניכרת ירידה מתמדת בהיקף נטיעות פרדסים ומטעים חדשים ברחבי המדינה בשנת תשע"ז  (2016/2017) הייתה ירידה של 17.9% בסך נטיעות החדשות. נטיעות האפרסקים ירדו ב-43.6%, נטיעות האבוקדו ירדו ב-30.9% ונטיעות פרי ההדר ירדו ב-26.6%. לעומת זאת חלה עליה משמעותית בנטיעות השקדים (102.7%) לעומת שנת תשע"ו (2015/16).

יבולי שיא - מסך הנתונים עולה, כי התפוקה הכוללת של ענף המטעים לשנת 2017 נאמדה בכ-1.29 מיליון טונות, מתוכם יבולי פרי הדר היוו 42.3% ויתר מטעי הפרי היוו 57.7%. בשנה זו סך תפוקת המטעים גדלה ב-5.6% לעומת שנה קודמת, כאשר בתפוקת פרי ההדר נרשמה עליה של 11.9% לעומת 2016, ובתפוקת המטעים האחרים נרשמה עליה קלה של 1.4%. עלייה משמעותית נרשמה בתפוקת תפוחי העץ (26%), האפרסקים והנקטרינות (8.8%), ואילו בתפוקת האבוקדו (25.5%) והבננות (7.4%) חלה ירידה לעומת שנה קודמת.


פירות יבשים בישראל: גם בשנה זו עדיין רוב הפירות היבשים מיובאים ממדינות רבות כפי שיוצג בטבלה להלן. ניכרת מגמת שיפור בכמה מהפירות היבשים בהם אחוז היבוא פוחת לעומת עליה ביצור המקומי. יש לציין כי רוב מוחלט של התמרים מקורו בפירות הארץ, חלק ניכר של השקדים מקורו בארץ וכך גם הצימוקים.

ברבנות הראשית מבקשים להזכיר כי מקורו של כל מוצר אמור להיות כתוב על האריזה בה הוא משווק וכן יש לבדוק היטב טרם האכילה הימצאות חומרים בלתי ראויים לאכילה (מסוכנים) וכן הימצאות מזיקים שונים בפירות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.