מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשע״ח 30.01.2018

רק בריאות: דו"ח מקיף של מצב הזיהומים בבתי הרפואה בארץ

משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ג') לראשונה את הדו"ח המקיף ובודק את מצב הזיהומים בבתי הרפואה ברחבי הארץ • בדו"ח נמצא - כי 10% מהחולים שמתאשפזים בבתי הרפואה, נדבקים בחיידקים בזמן השהות בשטח • מי הכי טוב ומי גרוע? • לכתבה המלאה
רק בריאות: דו
ארכיון COL

הבוקר (ג') מפרסם משרד הבריאות לראשונה את הדו"ח שעשה לא מעט רעש, בו נמצא מידע מקיף שבודק את מצב הזיהומים בבתי הרפואה ברחבי הארץ. בדו"ח נמצא - כי עפ"י הערכות, כעשרה אחוזים מהחולים המתאשפזים בבתי-הרפואה לוקים בזיהום בזמן שהותם שם.

פרסום הדו"ח נעשה לאחר בקשת "ידיעות אחרונות" שדרשו אותו. לאחר לחץ שהופעל, קברניטי משרד הבריאות החליטו להציג אותו בפעם הראשונה יחד עם את הנתונים למען עקרון השקיפות.

בתוך הדו"ח, החליט מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לפרסם אף את מדד הזיהומים כחלק מהמאבק בתופעה.

אז מי הכי טוב ומי הכי גרוע?

המדד הראשון שנבחן הוא זיהומים ביחידות טיפול נמרץ פנימי וכירורגי, כך דווח ב-ynet. הדו"ח בוחן את מספר המקרים של זיהומים בדם כתוצאה מצנתרים -שהיא הסיבה המרכזית לזיהומים ביחידות לטיפול נמרץ. בקטגוריה זו הוביל במספר הזיהומים בית-הרפואה רמב"ם בחיפה (טיפול נמרץ כללי בלבד), ואחריו הדסה עין כרם וסורוקה. בבית-הרפואה שיבא בתל-אביב, נרשם שיעור הזיהומים הנמוך ביותר.

בית הרפואה הלל יפה בחדרה, ובית-הרפואה בנהריה הובילו במספר הזיהומים בקרב בתי־החולים הבינוניים, ובין הקטנים: עם שיעור הזיהומים הגבוה ביותר הוא בית-הרפואה האיטלקי בנצרת.

מדד שני שנבחן: שיעור הזיהומים בשבע יחידות לטיפול נמרץ לניתוח לב וחזה בישראל. המובילים בזיהום (לפי הסדר הגבוה): הדסה עין כרם, שערי צדק, כרמל, סורוקה ושיבא. מספר הזיהומים הקטן ביותר, התגלה בבילינסון בפתח-תקווה.

עוד דווח ב-"ידיעות אחרונות", כי מדד שלישי שנבחן הוא שיעור ההידבקות בחיידקי CRE אלימים שפיתחו עמידות לאנטיביוטיקה שנמצאו בתרביות שנלקחו ממטופלים. מבין בתי-הרפואה הגדולים, הכי הרבה זיהומים התגלו בסורוקה. אחריו שיבא ואיכילוב בהם היו הכי מעט זיהומים. מבין הבינוניים: בנהריה היו הכי הרבה זיהומים כאלה, ואחריו בני ציון, שערי צדק, ובוולפסון הכי פחות. מבין הקטנים שיעור הזיהומים היה גבוה במיוחד בלניאדו ובהדסה הר הצופים.

הסיבות לשיעור הגבוה של הזיהומים? צפיפות גבוהה במחלקות, אי-הקפדה על היגיינה מצד הצוות המטפל, חולים הסובלים מזיהום שאינם מועברים לחדרי בידוד, ציוד רפואי שאינו עובר חיטוי כראוי וחוסר מודעות למניעת זיהומים של המבקרים בבתי־החולים. כמו כן, בחלק בתי-רפואה מבצעים שימוש חוזר בציוד רפואי שאמור להיות חד־פעמי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.