מערכת COL | יום י"ג שבט ה׳תשע״ח 29.01.2018

י' שבט: לימוד 'באתי לגני' אבות ובנים ב'אהלי תורה' כפר חב"ד

בחדר 'אהלי תורה - אהלי מנחם' בכפר חב"ד למדו את מאמר "באתי לגני" אבות ובנים יחדיו, בהשתתפות חברי ההנהלה • רבו של כפר חב"ד, הרב מאיר אשכנזי נשא דברים בפניי התלמידים - על מעלת היום המיוחד שהוא יום של התקשרות לרבי • לכתבה המלאה
י' שבט: לימוד 'באתי לגני' אבות ובנים ב'אהלי תורה' כפר חב
צילום: נתאי אבל
בחדר 'אהלי תורה - אהלי מנחם' בכפר חב"ד למדו את מאמר "באתי לגני" אבות ובנים יחדיו, בהשתתפות חברי ההנהלה, הרב מענדל גורביץ ומנהל החיידר הרב בן ציון וישצקי.

הערב התחיל כשהמנחה, הרב משה הורביץ פתח בזכות הגדולה שיש לתלמידים ללמוד במוסד הקדוש שהקים הרבי ולהתוועד ביום הקדוש י' שבט, ושניתן לחוש באוויר את החום החסידי מהלימוד המשותף של האבות עם הבנים את המאמר "באתי לגני".

המנהל החינוכי הרה"ח ר' יוסף הרשקוביץ, קרא לנציגי התלמידים והם חזרו את המאמר "באתי לגני" באידיש בע"פ וההורים למדו יחד עם ילדיהם את המאמר מתוך הספר.

המד"א הרב מאיר אשכנזי דיבר על מעלת היום המיוחד שהוא יום של התקשרות לרבי והרחיב בנושא עם סיפור מיוחד בענין התקשרות.

אחריו, מנהל החדר הרה"ח ר' בן ציון וישצקי, פתח את דבריו בדברי זכרון והתעוררות על חבר ההנהלה המסור שנלב"ע הרב אהרון הלפרין ע"ה ועל דאגתו לחיידר והמשיך בדברי הודיה לה' על הזכות להתוועד עם ילדי החיידר השוקדים כל העת לימודם.

עוד סיפר הרב וישצקי לילדים, על ילדותו ברוסיה הסובייטית כשאביו, המשפיע הרב משה וישצקי ע"ה, נשלח ל 10 שנים לסיביר ב'עוון' של לימוד תורה וחינוך ילדי ישראל ואמו דאגה לו למלמד והוא היה הולך אליו ללמוד כל יום בשעה שש בבוקר והיה צריך לבדוק שלא עוקבים אחריו.

כמו-כן, סיפר על להט החום והתקשרות שהיה לאביו שאמר לחוקרי הקג"ב בצורה גלויה: "אני חסיד של הרבי מליובאוויטש" וזו הייתה האשמה העיקרית למאסרו והסביר למשפחתו שלא יכל להיות אפילו רגע אחד במצב של חוסר התקשרות לרבי.

"היום ב"ה אתם זוכים ללמוד מתוך התקשרות וחום לרבי ומתוך הרחבה גשמית ורוחנית", סיכם המנהל הרב וישצקי.

ר' בערל צוקער שר בקולו הערב עם התלמידים את ניגוני הרבי עם הסבר מיוחד ור' מיכאל שלוש ניצח על הקלידים והנעים את הערב ויחד הכניסו את כולם לאוירת י' שבט.

תודות לסגן המנהל הרה"ח שלמה וישצקי וצוות המחנכים על ארגון הארוע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.