מערכת COL | יום ו' שבט ה׳תשע״ח 22.01.2018

"אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה

מגזין שישי ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות המעניינות שהיו השבוע בחב"ד ולא עלו לכותרות • איזה הצעה לעסקה קיבל שליח חב"ד בהודו? מי הגבאי שמחליף פלורוסנטים כבר עשרות שנים? היכן תפס הצלם החב"די תמונה עם הטייקון הישראלי? מי זכה לקבל ברכה מהצדיק מלנינגרד ומדוע? עד-דלא-ידע בשמחת משפחות השלוחים באוקראינה. מיהו שליח חב"ד שמחלק חלות ביום שישי במינוס 45 מעלות? ומה עושה הרב אייזיק לנדא במסעדה בשרית בגבעת-שמואל? • קחו טעימות >>>
'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " title=""אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " />
צילום: מערכת COL, שייע בטוויטר


מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

ביזנס עם הראביי המפורסם > בשבוע שעבר עלה הרב ישראל קוזלובסקי, שליח הרבי במומבאי שבהודו לכותרות התקשורת העולמית, לאחר שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ביקר בבית חב"ד יחד עם מוישי הולצברג שחזר למקום בו גדל אחרי שנים רבות. בעקבות הופעתו בערוצי התקשורת, הפך השליח לאדם מוכר ברחבי העיר, וכשמוכרים בשוק המקומי זיהו אותו, הם הציעו לו לרכוש כבש לסעודה, אך לבסוף העסקה לא יצאה לפועל.   



"יאריך ימים על ממלכתו" > הגבאי האגדי והנוסטלגי של בית-כנסת חב"ד ברחוב בעל-התניא שבמאה שערים - ר' צבי חנון, לא נח לרגע ומתפעל את המקום 24/7. בתמונה הוא נצפה תוך כדי החלפת פלורוסנט תאורה, כשהוא על הסולם. תקרת בית הכנסת הגבוהה ידועה במיוחדות שלה - עם הציורים של 12 השבטים. ר' צבי, עד 120.



"בניין עדי-עד" > השבוע חיתן הטייקון הישראלי, המיליארדר יצחק תשובה, את נכדתו בשעה טובה ומוצלחת. הצלם החב"די מנדי שיף, שתיעד את החתונה, לא פספס גם לדאוג למזכרת אישית - שלף את מצלמת הסלולר והנציח את הרגע עם הסב המאושר. מזל טוב!



נאום פרידה > בקרית גת הלך השבוע לעולמו הרב ניסים מויאל ז"ל, מייסד וראש מוסדות "כרם שלמה למען שמו באהבה" בעיר, ומחבר ספרים. המנוח נולד באיליר שבמרוקו ובצעירותו למד בסניף ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש במרקש. בהלווייתו השתתפו רבנים חשובים ובראשם הראשון לציון, הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף. אחד מהנואמים שדיבר במעלת הנפטר בהלוויה היה רבה של קרית-גת וראש ישיבת תומכי תמימים בעיר הרב משה הבלין, שלו הייתה היכרות רבת שנים עם המנוח. בד"ה.  



מאפילה לאורה > צעיר יהודי מארה"ק שישב בכלא הרוסי שלא באשמתו, יצא לחירות בחסדי שמים, בסיוע שלוחי חב"ד במוסקבה. רגע לאחר ששוחרר הוא הגיע להודות להקב"ה בבית כנסת חב"ד והניח תפילין. בסיום התפילה, הוא זכה לברכת כהן מהצדיק מלנינגרד שיחי', הרב יצחק קוגן.



ומאורה לשמחה > השבוע התקיימה חתונת בתו של שליח הרבי ורב העיר זיטומיר שבמערב אוקראינה, הרב שלמה וילהלם. שלוחי חב"ד רבים מרחבי חבר-העמים השתתפו בשמחה ורקדו יחדיו. במהלך החתונה רקד אב הכלה ריקוד ירושלמי מיוחד כשלראשו בקבוק יין. מערכת 'אפעס-פארבייסען' משגרת איחולי מזל טוב למשפחות!



"זכור: מאין באת ולאן אתה הולך" > הסופר והחוקר הירושלמי הנודע ר' בנימין קלוגר, הגיע גם הוא ברכבת האווירית לכפר החינוך "אור אבנר" במערב זיטומיר לרגל שמחת החתונה הגדולה. בתמונה הוא נראה מציג את ספרו המרתק "מאה שערים ושכונותיה", אותה הוא העניק לבעל השמחה, רבה של זיטומיר השליח הרב שלמה וילהלם, יליד העיר ירושלים.



סערה בסופ"ש בישראל? תחשבו פעמיים > השליח ורב העיר קרסנויארסק שבסיביר הרב בנימין ווגנר, נצפה בערב שבת האחרון כשהוא בעיצומו של מבצע חלוקת חלות ליהודי הקהילה, כמידי שבוע בערב שבת קודש. קר לכם? סופה בישראל? הרב ווגנר נודד בעיר שליחותו כשמזג אוויר שם עומד על מינוס 45 מעלות.



"ראו גידולים שגידלתי" > השליח ורב העיר פערם הרב זלמן דייטש, חגג השבוע את שמחת הווארט של בוגר חסידי נוסף ממוסדות חב"ד בעירו. בתמונה: החתן בשמחת ה'ווארט' לצדם של הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר, ראש הישיבה בו למד החתן במוסקבה הרב מ"מ גולדברג, ראש מכון חמ"ש במוסקבה בו למדה הכלה, הרב אברהם בקרמן והשליח הרב דייטש. "מחיל אל חיל..." 



"בסוד שיח" > איש החסד הרב משה דייטש מחזק את בנו השליח ומנהל האוהל הק' והכנסת אורחים בהאדיטש ר' שניאור זלמן (שושו) דייטש, שבזכות התמסרותו למקום הק', אלפי אורחים מגיעים מכל העולם לתפילות במהלך השנה כולה ובפרט - ביום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הזקן - כ"ד בטבת.



בכשרות הרב לנדא > הרה"ח ר' אייזיק לנדאו, בנו של המרא דאתרא ורבה של בני-ברק, הרב משה יהודה לייב לנדא, נצפה היום (חמישי) כשהוא לוקח את המושכות לנהל את מערכת הכשרות, ונכנס לסייר במטבח של הקייטרינג המשובח 'יואלי'ס' בגבעת שמואל הסמוכה לבני-ברק, יחד עם המשגיח במקום, הרב יעקב מנדלסון.



***

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.