מערכת COL | יום כ' אדר ב ה׳תשס״ה 31.03.2005

רבני ישראל נגד פסיקת בג"ץ בשאלת 'מיהו יהודי'

רבני ישראל חתמו היום על גילוי דעת נגד פסיקת בג"ץ היום שקבע כי חוק השבות חל גם על מי שעבר גיור לא-אורתודוקסי בחו"ל. הרכב של 11 שופטי בג"ץ, ברוב של שבעה מול ארבעה, קבע כי תיירים ואזרחים זרים שעברו את הליכי הגיור בארץ, אך את ההכשר הסופי לגיורם קיבלו בחו"ל, במרכזים רפורמים וקונסרבטיביים, יוכרו כיהודים במסגרת חוק השבות. יצויין, כי בשבוע שעבר מלאו 35 שנה לאישור חוק 'מיהו יהודי' בכנסת. ביום ב' אדר ב' תש"ל עבר החוק בכנסת ושבוע לאחר מכן בי"א אדר ב' הוא נחתם לדראון עולם על-ידי נשיא המדינה. הרבי פתח במאבק נגד החוק ושנים ארוכות זעק מקירות ליבו על העוול שבחוק המאפשר לגויים להרשם כיהודיים. לקריאת מאמרו של הרב מנחם ברוד בנושא לחצו כאן * צילום ה'גילוי דעת' ב'כתבה מלאה'
רבני ישראל נגד פסיקת בג
(אילוסטרציה)
הח"כים הדתיים והחרדים הגיבו בחריפות להחלטה. "הפתרון היחיד לבעיה שבפניה הציב בג"ץ את העם היהודי הוא הנהגת ספרי יוחסין", אמר יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי. "כל פתרון אחר יוביל להתבוללות ולאובדן זהותנו היהודים", הוא הוסיף.

גם ח"כ מאיר פרוש (אגודת ישראל) תומך ביוזמת ספרי היוחסין. "אין מנוס. ניאלץ להכין ספר יוחסין, שיהווה מערך ממוחשב של בני הקהילות האורתודוקסיות בעולם, מול בג"ץ שמתמחה בעקירת הזהות היהודית של המדינה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.