מערכת COL | יום א' שבט ה׳תשע״ח 17.01.2018

"הניצחון של סבא על היטלר" • רייניץ סוגר מעגל

אדמת פולין: דם יהודי רב נשפך עליה, מיליוני יהודים הושמדו ונרצחו בשואה האיומה • משפחות רבות קמו לתחיה לאחר המלחמה - אנשים בודדים שעלו ארצה בכוחות אחרונים, והקימו משפחות לתפארת - ולרוח ישראל סבא • סוכן הביטוח החב"די ר' יוסי רייניץ מביתר-עלית, צאצא לניצולי שואה, ביקר במחנות ההשמדה ותיעד את המקום מהזווית שלו - זווית כואבת במיוחד • בטור מיוחד למגזין שישי ב-COL הוא מספר על הניצחון של סבא שלו כשאמר עם דמעות בעיניו - "הנה היטלר, הנה הנקמה שלי" • לטור המלא וגלריה >>>
צילום: יוסי רייניץ


מאת: ר' יוסי רייניץ, פולין. 

***

השואה באירופה. מי לא דומע כששומע על הזוועות שאירעו. דם יהודי רב נשפך על אדמת היבשת, ומיליוני יהודים הושמדו ונרצחו בשנים האיומות.

משפחות רבות קמו לתחיה לאחר המלחמה - אנשים בודדים שעלו ארצה בכוחות אחרונים, והקימו משפחות לתפארת - ולרוח ישראל סבא.

סוכן הביטוח החב"די ר' יוסי רייניץ מביתר-עלית, צאצא לניצולי שואה, ביקר במחנות ההשמדה ותיעד את המקום מהזווית שלו - זווית כואבת במיוחד. בטור מיוחד למגזין שישי ב-COL הוא מספר על הניצחון של סבא שלו כשאמר עם דמעות בעיניו - "הנה היטלר, הנה הנקמה שלי".

וכך הוא כותב למגזין שישי ב-COL: "הנה. אני עומד ומתעד. תיעוד יום עצוב במחנות ההשמדה - אושוויץ ובירקנאו בפולין. רבים מאוד מבני משפחתי מצד אבי ואמי , וגם אצל אשתי, ל"ע נטבחו באכזריות בשואה האיומה.

"סבא שלי עליו השלום, עלה לארץ לפני השואה לבד. כמעט כל משפחתו נרצחה בשואה, רק אחותו ניצלה.

"אחרי סבל רב במחנות, היא עלתה ארצה. אמא שלי תחי', בת יחידה (היה לה אח שנהרג והשאיר 4 יתומים - שגם הם הקימו משפחה לתפארת.), ולהוריי היקרים יש 14 ילדים.

"בחתונה של אחת מאחיותי, ישב סבא ע"ה ובכה בכי תמרורים. אחי ניגש אליו ושאל אותו: 'סבא, מה קרה לך?'... סבא ענה לו: 'אני בוכה משמחה' - ועשה עם היד שלו תנועה והוסיף: 'הנה היטלר ימ"ש, הנה הנקמה שלי - כל השבט שלי שהקמתי, כל הנכדים והנינים שלי - זה הנקמה בהיטלר והנאצים הארורים'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.