מערכת COL | יום כ"ח טבת ה׳תשע״ח 15.01.2018

כך מתכוננים רבבות תלמידי ה'רשת' לקראת יו"ד שבט

יום הרשת תשע"ח: כבר שבוע ליו"ד שבט, יחלו רבבות תלמידי 'רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' בארץ הקודש, להתכונן ליום הקדוש, זאת לאור הוראת הרבי להכין לתלמידים תכניות מגוונות לכל שכבות הגיל • צוותי אגפי הרשת השונים פועלים מבעוד מועד על תכנית מיוחדת, מקיפה ומרתקת, לילדי הגנים, לתלמידי בתי הספר ותלמודי התורה ולתלמידים המוסדות הכלליים • השנה הוחלט להתמקד בנושא 'ופרצת' – זאת במלאות שישים שנה לפעם הראשונה בה החל הרבי להשתמש במושג זה, בהתוועדות בשנת תשח"י • כל הפרטים בכתבה המלאה
כך מתכוננים רבבות תלמידי ה'רשת' לקראת יו
רבבות תלמידי 'רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' בארץ הקודש, נערכים לקראת יו"ד שבט, יום הילולת כ"ק אדמו"ר הריי"צ – שעל שמו קרויה ה'רשת' – ויום קבלת הנשיאות של הרבי נשיא דורנו.

צוותי אגפי הרשת השונים פועלים מבעוד מועד על תכנית מיוחדת, מקיפה ומרתקת, לאור הוראת הרבי להכין לתלמידים תכניות מגוונות לכל שכבות הגיל לקראת היום הקדוש, זאת במטרה שיבינו את משמעות היום וייצאו ממנו עם מעשה בפועל ליום-יום.

בשנים האחרונות, לקחו ב'רשת' את ההכנות ליו"ד שבט כמה צעדים קדימה, והקדישו את השבוע שלפני להכנה מיוחדת. שבוע זה מוכרז כ"נרות להאיר" – החזון החינוכי של חינוך חב"ד. במסגרת שבוע זה, כל שנה מוקדש נושא אחר, המהווה ערך יסודי בחינוך החב"די, בהשראת הרבי. כך, למשל, בשנה שעברה הוקדש שבוע ההכנה לשנים עשרה הפסוקים שתיקן הרבי. בתכנית מרתקת הונגש לתלמידים המסרים מאחורי הפסוקים שהפכו לחלק בלתי נפרד מחייו של כל ילד חב"ד בעולם כולו.

השנה הוחלט להתמקד בנושא 'ופרצת' – זאת במלאות שישים שנה לפעם הראשונה בה החל הרבי להשתמש במושג זה, בהתוועדות בשנת תשח"י. "מאז ועד היום, מושג 'ופרצת' הפך לאבן דרך בכל נושא הפעילות החב"דית, ומשכך, הוחלט ב'רשת' להקיף את הנושא לכל שכבות הגיל, במגוון תכניות", אומר הרב אליהו קריצ'בסקי מנכ"ל ה'רשת'.

רבבות תלמידי ה'רשת' ילמדו על החשיבות בעידוד יהודי לקיים מבצע, מה עומד מאחורי המבצעים, ואיך ליישם את המבצעים בשטח. להמחשת העניין, נבחר "טנק המבצעים" לככב בכל הפרסומים, סמל זיהוי עולמי לעידוד המבצעים במעגל השנה.

התכנית מתחלקת לשלוש שכבות:

ילדי הגנים, יקבלו לידיהם יצירות מרהיבות העוסקות בנושא המבצעים; לצד האזנה לשירים מיוחדים וצפייה בסרטונים מושקעים. הגננות קיבלו מבעוד מועד חוברת פרטנית על הערכים שמאחורי המבצעים ועל הדרכים למקסום ההסבר לילדים.

תלמידי כיתות א-ו בבתי הספר ותלמודי התורה של ה'רשת', ילמדו על מהות הטנק ומבצעי המצוות, עם הסבר מפורט על המטרה הנכספת העומדת מאחורי כל עשרת המבצעים: הגאולה האמיתית והשלמה. התלמידים יקבלו חוברת מרהיבה עם חידונים משולבים ומסרים העוברים דרכם, בעיבוד ערוך ומרתק. תכנית זאת מלווה בג'ינגלים, בלימוד מאמר 'באתי לגני', במבצעים ובשלטים. התלמידים יקבלו לקראת שבת הכנה ליו"ד שבט פרוספקט להתוועדות משפחתית ותוויות לבקבוקים לשולחן השבת.

לשכבה הבוגרת, כיתות ז'-ח', התכנית מתפצלת לבתי הספר לבנים ולבנות. בתלמודי התורה, בהם כיתות אלו מכונות "ישיבה לצעירים", ילמדו התלמידים את מאמר 'באתי לגני' בחוברת כיס שעובדה במיוחד עבורם, זאת במסגרת תכנית ייעודית.

בבתי הספר לבנות, ילמדו הנערות הבוגרות על יו"ד שבט באמצעות תכנית "הוצאת רישיון" על טנק המבצעים, תוך לימוד סביב ערך המבצעים ובייחוד "מבצע נש"ק". בסיום המבצע, כל בת מצטיינת תקבל "תעודת רישיון מפיצה", המאפשרת לה להפיץ יהדות.

גם בבתי הספר הכלליים ילמדו על יו"ד שבט, זאת במסגרת תכנית "שלהבות חב"ד".

ובהגיע יום יו"ד שבט, כל תלמידי ה'רשת' מכל רחבי הארץ, יתאחדו בתכנית מיוחדת; תפילה, צדקה, קריאת פרקו של הרבי וניגונים חסידיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.