מערכת COL | יום כ"ח טבת ה׳תשע״ח 15.01.2018

במעמד שברלין טרם ראתה: הוכרז על בניית קמפוס יהודי ענק

באולם היוקרתי ביותר בגרמניה ומהחשובים באירופה בכלל, עם הפילהרמוניה הלאומית של בירת המדינה ובהשתתפות מספר שיא של יהודים, הוכרז על השקת מיזם הקמת קמפוס חינוך יהודי, שיכיל בתוכו שורת מוסדות חינוך יהודיים • לכתבה המלאה
במעמד שברלין טרם ראתה: הוכרז על בניית קמפוס יהודי ענק
באולם היוקרתי ביותר בגרמניה ומהחשובים באירופה בכלל, עם הפילהרמוניה הלאומית של בירת המדינה ובהשתתפות מספר שיא של יהודים, הוכרז על השקת מיזם הקמת קמפוס חינוך יהודי, שיכיל בתוכו שורת מוסדות חינוך יהודיים.

זמן קצר לאחר ההכרזה על האירוע, החלה הירשמות גדולה ומפתיעה מצדם של יהודים כשזמן קצר קודם התרחשותו, נרכש הכרטיס האחרון.

"ההסתערות על הכרטיסים הוכיחה את ההשפעה הגדולה של הפעילות", סיפר בהתלהבות רבה של ברלין ושליח הרבי, הרב יהודה טייכטל, "ולא פחות מכך, את החשיבות האדירה שרואים היהודים המקומיים בהשקת הקמפוס החינוכי".

לצד המשתתפים הרבים שמילאו את כל כסאות האולם, השתתפו במעמד חברי ממשלה רבים, שגרירים ואנשי מפתח, ובהם שגריר ישראל בגרמניה ג'רמי ישכרוב, ראש העיר ושר התרבות של ברלין קלאוס לדרר, מנכ"ל הקהילות היהודיות של גרמניה דניאל בוטמן, ועוד.

בלובי הכניסה לאולם, קיבל כל משתתף חוברת מיוחדת בשפה הגרמנית ובה דברי קודשו של הרבי על החשיבות של חינוך יהודי על טהרת הקודש. בנוסף, צורפו לחוברת המרהיבה גם מכתבים מיוחדים שכתבו מושל ברלין, השגריר הישראלי, ושורת אישים נכבדים נוספים.

רגע לא שגרתי במעמד ההיסטורי היה כשהפילהרמוניה הלאומית, המונה כשבעים נגנים בעלי שם ומומחים בתחומם, החלה לנגן את הניגון המרטיט ארבע בבות של כ"ק האדמו"ר הזקן נ״ע כשאותה מלווה בקולו הערב החזן יצחק מאיר הלפגוט. כשרגע לפני, דיבר הגר"י טייכטל על כך שכעת עומדים בשבוע בו חל כ"ד טבת, יום הסתלקותו של כ"ק האדמו"ר הזקן, בעל התניא והשולחן ערוך.

"אין לתאר את התחושות כשבאולם הגרמני הנחשב מושמע הניגון הזה ועוד על ידי הפילהרמוניה הלאומית", סיפר אחד מחברי הקהילה היהודית בברלין, "התחושה הייתה מרוממת ומרגשת במיוחדת".

בנאומו המרכזי, דיבר הרב יהודה טייכטל על הקמפוס היהודי המתוכנן שצפוי לחולל מהפכה של ממש. "הקמפוס יגרום לכל יהודי לחוש גאווה במורשת שלו", אמר לקול תשואות המשתתפים המאושרים שהגיעו מכל רחבי גרמניה. "התגובות המדהימות שקיבלו לאחר האירוע מיהודים רבים, הוכיחו לנו יותר מכל את נחיצותו של הפרויקט שנכנס כעת לישורת אחרונה לפני תחילת עבודות הבנייה".

לצפייה בחזן העולמי מבצע את ד' בבות - לחץ כאן!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.