מערכת COL | יום כ"ח טבת ה׳תשע״ח 15.01.2018

100 מיליון ש"ח לרשויות: האם החב"דניקים בלוד ייהנו מהתקציב?

הסלוגן המוכר "לוד - השער של המדינה" שחתום גם בלוגו של העיר נאמר על ידי הרבי לראש העיר דאז מקסים לוי ז"ל בחלוקת הדולרים • שר הפנים הרב אריה דרעי הודיע כי הטבות בשווי מיליוני שקלים יגיעו לעיריות הצמודות לנתב"ג • האם תושבי שכונת חב"ד בעיר לוד יהנו אף הם מהתקציב הגדול? • לכתבה המלאה
100 מיליון ש
מאות מתושבי שכונת חב"ד בלוד, באירוע במרכז השכונה; צילום: ארכיון COL
הסלוגן המוכר "לוד - השער של המדינה" שחתום גם בלוגו של העיר נאמר על ידי הרבי לראש העיר דאז מקסים לוי ז"ל בחלוקת הדולרים, לאור היותה העיר ששדה התעופה הבינלאומי של ישראל נמצא בשטחה. אבל מהיום, כך מתברר, גם ישלמו לה על כך.

מלבד הכבוד בלהיות "השער של המדינה", תהנה עיריית לוד מתקציב עתק של עשרות מיליוני שקלים בשל רעש המטוסים שנשמע בעיר בכל שעות היממה. 

בהודעתו של שר הפנים הרב אריה דרעי מסוף השבוע נאמר כי תוספת של 100 מיליון ₪ בכל שנה, תועבר מידי שנה בין היתר, לרשויות מקומיות הסמוכות למתחם נמל התעופה בן גוריון. הראשונה שבהן היא לוד והנוספות הן אור יהודה והמועצה האזורית עמק לוד.

סיבות נוספות למענק הן ההגבלות שיש על הערים האלו בבניה לגובה בשל המטוסים המנמיכים והממריאים ועומסים בצירים ראשיים שנגרמים בשל קרבתן לשדה התעופה.

ראש העיר לוד, עו"ד מר יאיר רביבו שפנייתו היתה בין הסיבות שהביאו להחלטת שר הפנים אומר כי אין ספק שכל תושבי העיר יהנו מהמענק הנדיב לקופת העיר וכי ברור ששכונת חב"ד ההולכת וגדלה תזכה לעוד ועוד השקעות בכסף שיכנס.

לדבריו, "שכונת חב"ד היא השער המערבי של השער של המדינה וככזו ברור שתושביה היקרים שפועלים בדרכי נועם לשמירת צביונה היהודי של העיר, יקבלו תקציבים לשיפור איכות חייהם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.