מערכת COL | יום כ"ה טבת ה׳תשע״ח 12.01.2018

בלב ירושלים: כולל חב"ד חנך מרכז מהפכני בהשקעת ענק. צפו

מזמור שיר חנוכת הבית: אחרי עמל רב, אין ספור פגישות, תכנונים, התייעצויות, ובנייה מאסיבית תוך השקעה בכל פרט, חנך ארגון החסד 'כולל חב"ד' את 'מרכז פינגר' בירושלים, בניין מפואר ומרהיב שייתן מענה לאנשים עם נכויות פיזיות קשות ל"ע ● המרכז מביא לירושלים את "המילה האחרונה" בתחום הטיפולי-שיקומי המוצע כיום לנכים פיזיים קשים – ותופעל לרווחת דיירי ההוסטל קליניקת המוזיקה הפיזיו-טיפולית, חידוש מדהים שפותח עם אוניברסיטת חיפה ● במעמד השתתפו התורמים הנכבדים, לצד גורמי רשויות שהיו מעורבים וסייעו להרמת הפרויקט, ובהם שר הרווחה וראש העיר ירושלים ● הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר והאדמו"ר מסדיגורא כיבדו בהשתתפותם ● הרב שלום דוכמן, מנהל ה'כולל': "חווינו השבוע את אחד מרגעי השיא של הפעילות, בדיוק בשבוע של כ"ד טבת, יום ההסתלקות של מייסד ה'כולל' כ"ק האדמו"ר הזקן נ"ע"  חנוכת מרכז פינגר בירושלים
בלב ירושלים: כולל חב
חנוכת מרכז פינגר בירושלים. צילומים: ישראל ברדוגו

אחרי עמל רב, אין ספור פגישות, תכנונים, התייעצויות, ובנייה מאסיבית תוך השקעה בכל פרט, תחת בקרה קפדנית של רשויות השימור – חנך ארגון החסד הוותיק 'כולל חב"ד' את 'מרכז פינגר' בעיר הקודש ירושלים, בניין מפואר ומרהיב שייתן מענה לאנשים עם נכויות פיזיות קשות ל"ע.

המרכז הרפואי חסר התקדים הזה, ותיכף תבינו מדוע, עומד במרכז ירושלים, בליבה התוסס של שכונת 'מחנה יהודה' הוותיקה, כך שכל החולף באזור לא יכול שלא להבחין ביופיו המהווה מתיחת פנים בנוף הירושלמי המוכר.

השירות הרפואי שיוענק במקום לעשרות אנשים עם נכויות קשות, יהיה בדומה לשירות המקצועי המוענק במהלך השנים במרכז גרבסקי המפורסם של 'כולל חב"ד' במגדל העמק. 

שיפוצו היסודי של 'מרכז פינגר' היה מורכב ולא שגרתי. מדובר במבנה בעל גוון ארכיטקטוני ייחודי, אחד מתוך מאה מבנים מסוגו הפזורים בירושלים ודורשים שיפוץ זהיר ומוקפד, תחת עינם הפקוחה של רשויות השימור הממלכתיים. כבר למעלה מארבע שנים, נעשים במקום עבודות יסודיות ממסד עד טפחות, שיפוץ מקיף בעבודה אינטנסיבית יום יומית של עשרות פועלים. עלות הבניין ומלאכת השיפוץ והשימור, מסתכמת ביותר מעשרה מיליון דולר.

קרוב לארבעים שנה שלא נבנה בירושלים מוסד ייעודי דומה בירושלים, זאת בשל העלות הגבוהה והדרישות המורכבות. כאמור, אחרי שנים של פעילות בלתי פוסקת של מנהל ה'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן, הוחלט לרכוש את המבנה, במטרה לסייע לתושבים נוספים מירושלים והסביבה הנזקקים לשירות זה.

בקומות המרכז החדש, שורת חדרים מפוארים המיועדים לחוסים שידורו במבנה, ובהם הציוד המתקדם והטוב ביותר עבור רווחתם. ההשקעה הרבה תאפשר להם לחיות באיכות חיים, לפי ערך מצבם, ובמקביל להשתלב בחיי קהילה – דבר שלולא התנאים במבנה, בלתי אפשריים עבורם.

בית פינגר מביא לירושלים את "המילה האחרונה" בתחום הטיפולי-שיקומי המוצע כיום לנכים פיזיים קשים – ותופעל לרווחת דיירי ההוסטל קליניקת המוזיקה הפיזיו-טיפולית, חידוש מדהים שפותח עם אוניברסיטת חיפה, בו משולב טיפול פיזי עם 'הייטק' ישראלי גאוני. באמצעות שילוב בין חיישנים סופר-רגישים, מצלמות ומערכות ממוחשבות, נוצרת בקליניקה סביבה המאפשרת לאנשים עם מוגבלות פיזית ומוטורית קשה ביותר ליצור ולעסוק במוזיקה עשירה ומגוונת, כחלק אינטגרלי מתכנית הטיפול הפיזיותרפי האישי.

כך יכול אפילו אדם שנותרה לו יכולת שליטה, למשל, רק על חלק מהאצבעות, ליצור מוזיקה בהנאה חושית מלאה – אך לא פחות מכך המערכת הממוחשבת מתוכנתת בהתאמה כדי לגרום לו להשתמש נכון, לחזק ולשמר את החושים והגפיים הפעילים.

בבניין על ארבע קומותיו, נבנו גם חמש דירות בהן יוכלו להתגורר בני זוג הסובלים שניהם מנכות פיזית קשה. המגורים במתחם ההוסטל יעניקו איכות חיים עם נגישות לכל שירותי ההוסטל השיקומי.

לאור מיקומו במרכז העיר מול שוק מחנה יהודה, יוקדש אגף בבניין ל"מרכז יום" וחדר אוכל עבור קשישים וגלמודים, בו תוגש מידי יום ביומו ארוחה מבושלת חמה ומזינה לעשרות סועדים, בלבביות ותשומת לב, ללא כל תמורה.

בחנוכת המבנה שנערכה בסוף השבוע, ניכרה בקרב המשתתפים אווירת החג. "חשנו ברגעים נדירים של חנוכת מבנה משובח שיהווה פריצת דרך בפעילות החב"דית בארץ הקודש", שח אחד המשתתפים בהתלהבות, "הבניין מרשים בכל קנה מידה".

לפרויקט הענק הזה, שעלותו גבוהה והשקעתו רבה, חברה קבוצת תורמים אדיבים, בעלי לב ער וחם לענייני 'כולל חב"ד'. פניהם המאושרות באירוע, אמרו הכל. הם ליוו את הפרויקט מהרגע הראשון ועבור כל אחד ואחד מהם, מדובר ביום חג של ממש.

במעמד, אותו כיבד הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שליט"א, הרב הראשי לרוסיה ושליח הרבי הרב בערל לאזאר והאדמו"ר מסדיגורא, נטלו חלק גורמים נוספים שהיו מעורבים וסייעו להרמת הפרויקט, ובהם: ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מנכ"ל הביטוח הלאומי, נציגי משרד הרווחה.

"המרכז החדש הוא חולייה נוספת בשרשרת פעולות החסד של 'כולל חב"ד' בארץ הקודש", אומר הרב שלום דוכמן, מנהל ה'כולל', "חווינו השבוע את אחד מרגעי השיא של הפעילות בדיוק בשבוע של כ"ד טבת, יום ההסתלקות של מייסד ה'כולל' כ"ק האדמו"ר הזקן נ"ע".

את האירוע הפיקה חברת צבעים הפקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.