מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשע״ח 09.01.2018

התוועדות רבת הוד של צאצאי רבנו הזקן • גלריית ענק

השתתפות מפתיעה בהתוועדות השנתית של 'איגוד צאצאי רבנו הזקן' שהתקיימה במוצאי שבת בפרשת שמות לכבוד יום ההילולא כ"ד בטבת בירושלים, ו'משהו מיוחד' • מה המיוחד באירוע השנה? הריקוד המשותף של הצאצאים? ניגון ד' הבבות המושר בצוותא בחרדת קודש, כתיבת הפתקאות לסבא הגדול? ואולי הסיבה נעוצה ב'שבת אחים גם יחד' הממשיך את רוחו של הסבא קדישא על צאצאיו שיחיו • מסתבר שה'משהו המיוחד' מביא גם תוצאות ממשיות • סיקור מלא, גלריה 100 תמונות
התוועדות רבת הוד של צאצאי רבנו הזקן • גלריית ענק

האירוע המרומם נפתח באמירת "לחיים" על כוס יין מלא כברכת ה' כשברקע מושמעים צלילים וניגונים מרוממים מניגוני רבינו הגדול.

עם הגיע השעה היעודה נוטל המנחה ברוך הכישרונות הרב שמואל ווייספיש את שרביט ההנחיה מקדם את כל הקהל בברכת ברוכים הבאים חמה ולבבית ולאחר דברי פתיחה קצרים במעלת העיתוי המיוחד של מוצאי שבת בו מתקיימת ההתוועדות מידי שנה  מוזמן הרה"ח ר' שלום בער בוטמן משפיע אנ"ש בתל אביב ומחשובי הצאצאים לפתוח בדברי ברכה.

את דבריו הספוגים בניחוח חסידי עתיק יומין פותח הרב בוטמן באיגרת קודש של הרבי על הצאצאים ובהמשך לכך מרחיב על היחס המיוחד של הרבי לאיגוד הצאצאים כשהוא מטבל את דבריו בסיפורים חסידים.

בשלב זה נקראים הממונים על הנגינה הבעל מנגן החסידי ר' בערל שיחי' צוקר, אמן הקלידים ר' יוסף חיים משה והתמים מוטי רסקין בנו של הרה"ח ר' שלמה שיחי' שליח הרבי בפרנקפורט דור תשיעי לרבנו הזקן שהיה על הכינור להגיש את המנה הראשונה 

מניגוני הקודש מהיכלו של רבנו הזקן.

כעת מוזמנים הצאצאים להאזין למשאו המרתק של הגה"ח רבי ישראל זישא הורביץ  רב קהילות החסידים באלעד בדבריו -בין השאר- מחדד הרב הורביץ את היחס הראוי לייחוס  שכמו בכל דבר ועניין צריכה להיות גישה נכונה ומאוזנת מחד יש לשלול גישה שקרית המפחיתה בערך הייחוס באצטלא כביכול של 'ענווה וביטול'. כשם שלא יעלה על הדעת להפחית ח"ו בכוח ירושת האבות הקדושים אברהם יצחק ויעקב כן לא יעלה על הדעת להפחית בערך הירושה שהוריש רבנו הזקן לצאצאיו ההפחתה בערך הייחוס זה היא הפחתה ח"ו בכוחו האלוקי והשפעתו הק' של רבנו הזקן, אדרבא ענווה אמתית מביאה לתלות את ההצלחה בעבודת ה' בכוחם של אבות ולא בכוחות האישיים. לאידך יש כמובן להיזהר מגישה מעוותת המובילה להתנשאות.

כמיטב המסורת, בעיצומה ובמרכזה של ההתוועדות מנגן כל הקהל את ניגונו המקודש של הבעל התניא זי"ע, הלא הוא ניגון ד' הבבות בהקדמת 'ניגון ההכנה' לא לפני שהמנחה מעביר בכמה משפטים מה ששמענו מרבותינו הקדושים על קדושת ושגב הניגון המקודש בעשר קדושות על סגולותיו הנשגבות לפעול ישועות בגשמיות וברוחניות.  

בעיצומו של ניגון ד' בבות הופיע כ"ק אדמו"ר מאלכסנדר הופעתו מעוררת התרגשות רבה ומתקבל כמו תמיד על ידי המנחה בהדרת כבוד.

עם המעבר לניגון ניע זוריצ'ע חלפצ'י התרומם כ"ק אדמו"ר מאלכסנדר שליט"א מלא קומתו לריקוד שמחה כשהוא סוחף את כל בימת הכבוד עמו ובעקבותיהם את כל הקהל לריקוד מרומם ושמח.  

את דבר איגוד הצאצאים השמיע הרה"ג רבי משה צבי הלפרין בפתח דבריו הביע כאב על הבשורה המעציבה שהגיעה עם צאת השבת על פטירתו של הרה"ח ר' מרדכי דוד לודמיר שבשעה זו מתקיימת הלוויתו בהשתתפות הקרובים יבלט"א המשתתפים מידי שנה בהתוועדות זו. כמו כן העלה את זכרונו של הגאון החסיד רבי זאב דוב סלונים ע"ה רב מרכז העיר וחבר בי"ד רבני חב"ד שאנו עדיין נמצאים בימי השבעה לפטירתו ואת זכרונו של הרב הגאון ר' אהרן הלפרין ע"ה ראש מערכת הכשרות בכפר חב"ד ששחל"ח בתשעה באב האחרון ייהפך לששון ולשמחה.

בהמשך דבריו העלה נס והודה חמות להני תרי צנתרא דדהבא הגיסים הנגידים הרה"ח ר' אשר לעוו מחשובי חסידי סאטמר  שסעודת המלווה הוקדשה לזכות בנו החתן הרב משה אריה שיחי' וכלתו מרת פערל תחי' והרה"ח ר' יוסף משה זאיאנץ שיחי' שבאדיבותו הוגשה לכל אחד מהמשתתפים תשורה מהודרת  - תניא עם פירוש חסידות מבוארת ח"ה שיצאה זה עתה לאור.

בסיום דבריו הודה במילים חמות לאחיו הגדול הרה"ג יצחק מאיר הלפרין אשר עומד בראש האיגוד ומשקיע רבות בפעילותו המיוחדת להצעדת האיגוד קדימה.

בין גדולי התורה ואישי הצבור שכיבדו את המעמד בהשתתפותם (מלבד הנ"ל): כ"ק אדמו"ר מבוטשאן שליט"א הגה"ח אברהם מיכאל הלפרין רבה של הגבעה הצרפתית וחבר בי"ד רבני חב"ד, הגה"ח יוסף צבי הלוי סג"ל ראש כולל צמח צדק, הדיין הגה"ח יעקב אליעזרוב הגה"ח עקיבא וואזנער מו"צ העדה החרדית  הג"ר שמואל בקר ראש ישיבת ים התלמוד, הגה"ח יונה אלימלך יעקובוביץ מראשי ישיבת תומכי תמימים בקרית גת, הרה"צ רבי יחיאל דנציגר בנו של כ"ק אדמו"ר מאלכסנדר זצ"ל, הג"ר שניאור זלמן הלפרין ר"מ בישיבת חיי משה, הרב מרדכי הלפרין ראש היישוב מירון, הרב יעקב הלפרין חבר מועצת העיר ירושלים.

במהלך ההתוועדות  כתבו הצאצאים פ"נים ופתקאות להזכרה על ציונו הקדוש של בעל התניא זי"ע בהאדיטש. בד בבד גם נערכה ההגרלה המסורתית לכרטיס טיסה לציונו הקדוש של הסבא קדישא בהאדיטש בה זכה הילד שמעון שיחי בנו של ר' אשר רוזנפלד 

לאחר מסכת תודות לכל הנוטלים חלק בהתוועדות זו ובראשם הנהלת כולל חב"ד בראשותו של הרב שלום הלוי דוכמן על הסיוע לקיום ההתוועדות התפזר הקהל מתוך החלטה איתנה להוסיף בהתקשרות פנימית אל ראש המשפחה ובעל ההילולא, וזאת על ידי  לימוד תורתו והליכה בנתיבותיו.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.