מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשע״ח 04.01.2018

חב"ד בראשון לציון תוביל חזית דתית למועצת העיר

חסידות חב"ד בראשל"צ יוצאת למהלך רחב היקף של ליכוד הקהילות החב"דיות בעיר לכדי רשימה אחת, במטרה להכניס נציג משל עצמה למועצת העיר בבחירות הקרובות. נציגי הפורום שהוקם במטרה לבחון את האפשרויות, נפגשו בתקופה האחרונה עם אנשי ש"ס המקומית, יו"ר שלומי אמונים מאיר פרוש, ועם יו"ר 'יחד' אלי ישי, במטרה לבחון שיתופי פעולה, כך דווח בעיתון 'קו עיתונות' • לסיפור המלא
חב
עיריית ראשון לציון
חסידות חב"ד בראשל"צ יוצאת למהלך רחב היקף של ליכוד הקהילות החב"דיות בעיר לכדי רשימה אחת, במטרה להכניס נציג משל עצמה למועצת העיר בבחירות הקרובות. נציגי הפורום שהוקם במטרה לבחון את האפשרויות, נפגשו בתקופה האחרונה עם אנשי ש"ס המקומית, יו"ר שלומי אמונים מאיר פרוש, ועם יו"ר 'יחד' אלי ישי, במטרה לבחון שיתופי פעולה.

למרות גודלה וכוחה, חב"ד מעולם לא התגבשה לכדי כוח פוליטי בעיר. לחסידות יש גרעין קשה של משפחות במרכז העיר, לצד 30 בתי חב"ד הפרוסים בעיר. לאורך השנים, כל קהילה בחרה להעניק תמיכה פוליטית על פי ראות עיניה. בבחירות האחרונות התמודד ברשימת ש"ס בנימין זילברשרום, מנהל ת"ת חב"ד, אך לא הצליח לסחוף אחריו את בני קהילתו.

מי שמוביל את המהלך ואמון על מלאכת הגישוש הפוליטי הוא עוה"ד שרון גושן. בשיחה עם 'קו עיתונות', מתאר גושן את התפתחות הקהילה ואת מה שדחק בה להתגבש לכדי רשימה. "ראש העיר דב צור אומר לא פעם לרבני הקהילות, 'אתם צריכים לבוא בצורה מסודרת, אל תבואו לדפוק בדלת מתי שאתם רוצים, תתמודדו, תשחקו את המשחק הפוליטי שכולם משחקים, תראו את הכוח שלכם – ותקבלו כל מה שאתם צריכים'. כששומעים את זה מבינים שאין דרך אחרת".

מלבד הדאגה לצרכי הקהילה, בחב"ד מבקשים להוביל חיבור בין מפלגות דתיות וחרדיות. במסגרת הגישושים, נפגשו נציגי הפורום החב"די – המורכב מנציגי קהילות – עם כמעט כל המפלגות הדתיות בעיר.

על פי גושן, האיחוד החב"די זוכה לחיזורים רבים, כך למשל נקודת הפתיחה של יו"ר ש"ס אריה כהן בפגישתם הייתה שהחסידות שווה מנדט שלם. עם פרוש התקיימו שתי פגישות, והחיבור בין החסידות לבין שלומי אמונים נראה טבעי ביותר. השבוע התקיימה פגישה בין אנשי חב"ד לבין אנשי אלי ישי.
.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.