מערכת COL | יום ט"ז טבת ה׳תשע״ח 03.01.2018

"אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה

מגזין שישי ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות המעניינות שהיו השבוע בחב"ד ולא עלו לכותרות • את מי ליווה רבה של רשות שדות התעופה - למטוס? מי הציג את ספר החת"ת שקיבל מיוזם הספר שהלך השבוע לעולמו? מה סימס האיש החזק בסביבת סגן השר פרוש? מה עשה דובר המשרד לענייני דת אצל הרב דוד יוסף? איפה נצפו יחדיו 3 אחים לבית גרינברג? מי התארח בשבת בבית חב"ד בהונג-קונג? היכן נפגשו השלוחים הראשיים של רוסיה וטבריה? ומה קיבל ראש הממשלה מרב העיר החב"די? • קחו טעימות >>>
'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " title=""אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " />


מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

"גדולה הכנסת אורחים" > 'חוק המרכולים', איומים בקואליציה, איומים מהאופוזיציה? כל זה נשכח לרגע אחד, כאשר הרב ישעיהו הרצל, רבה הראשי הוותיק ומאיר הפנים של נצרת עילית, קיבל את ראש הממשלה בנימין נתניהו בחלה ריחנית ומלח במהלך ביקורו בעיר בשבוע שעבר.



"בסוד שיח" > רבה של רשות שדות התעופה, הרב ניסים אלמליח, נצפה השבוע כשהוא מלווה אל שרוול המטוס את האדמו"ר מוויזניץ' - רבי מנחם מענדל הגר שליט"א, טרם טיסתו לחו"ל. מה שדובר בפגישה - לא ידוע, אך את דאגתו של הרב אלמליח לחשובי האדמו"רים והרבנים בנתב"ג, לא ניתן לפספס.



"שמאל זה למר"צ? ... לתפילין" > בתקופה האחרונה צצו מקרים רבים של פקחי עירייה שנתנו דו"ח לדוכני התפילין של חסידות חב"ד ברחבי הארץ. פעמים מהם, מאחורי ההתנכלות עומדים אנשי 'שמאל'. השבוע נצפה פעיל מפלגת מר"צ כשהוא מניח תפילין בדוכן חב"ד ועל חולצתו הכיתוב: 'שמאל זה מר"צ'. אך מה שנראה בפועל זה, שהתפילין שעל ידו - הן על היד השמאלית.   



"חת"ת אלוקים" > את הסופר הדגול הרב אשר קליין מירושלים, ביקר חסיד חב"ד וידידו הקרוב. בפגישתם, הראה הסופר לחברו החב"די את ספר ה'חת"ת' עם ההקדשה שקיבל ממחבר הספר, רב מרכז ירושלים וחבר וועד רבני חב"ד הגה"ח הרב זאב דב סלונים ע"ה, שהלך השבוע לעולמו בירושלים.



מדווחים מהכנסת > השבוע התבשרו החרדים בכנסת, שוועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה למוסדות החינוך של החינוך החרדי - תקציב ענק על-סך 263 מיליון ₪. עם העברת התקציב, סימס ר' שניאור רוזן, האיש הכי חזק בסביבת סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש למערכת 'אפעס', על הבשורה. בתמונה: רוזן שתמיד רגיל לתת יד ועזרה מסיבית למען מוסדות חינוך חב"ד בישראל, בעת הדיווח.



ומרוזן לרוזן > ר' אבי רוזן, עוזרו הפרלמנטרי של ח"כ יעקב מרגי מש"ס קיבל השבוע את הבשורה, כי נבחר לכהן כדובר המשרד לשירותי דת. בתמונה: מקבל 'ברכת הדרך' מחבר מועצת הרבנות הראשית הרב דוד יוסף. מערכת 'אעפס' מאחלת לו בהצלחה!



"שהשמחה במעונו" > בקהילות היהודיות בארה"ב לא נרגעים משחרורו של ר' שלום רובשקין מהמאסר. השבוע נערכה פגישה עם האישיים החשובים שדאגו במשך כל השנים ומאחורי הקלעים - לשחרור האסיר היהודי המפורסם בעולם החרדי. בתמונה: סגן יו"ר 'המרכז לענייני חינוך' הרב משה קוטלרסקי, בשיחה עם ר' פיני ליפשיץ תושב העיר מונסי ועורך ומו"ל של 'יתד נאמן' באנגלית, שהיה בחברותא של רובשקין בזמן המאסר.



"שהשמחה במעונו" 2 > השבוע נערכה שמחת הווארט של התמים מנחם מענדל גרינברג מביתר עלית עב"ג וישצקי מכפר חב"ד. במהלך הערב קלטה עדשת המצלמה את האחים לבית גרינברג - הרב נפתלי משפיע בקהילת חב"ד בלוד (מימין), הרב ישראל (במרכז), שליח באלפסו-ארה"ב, והרב חיים (משמאל), אב החתן. מזל טוב! 



שבת בבית חב"ד > מנכ"ל חברת המשחקים 'ישראטויס' מאיר כהנא והסמנכ"ל ר' שניאור ג'רופי, המריאו למזרח הרחוק לרגל עסקיהם. את השבת הם עשו בבית חב"ד בהונג-קונג, עם שליח הרבי הרב ישראל ליברמן, שאצלו מרגישים 'הכי בבית בעולם'.   



דרך הרמב"ם > מוצאי שבת קודש, ערב כ"ף טבת - יום ההילולא של הרמב"ם, רבי משה בן מיימון. אלפים מכל רחבי הארץ, עולים לקברו שבעיר טבריה להתפלל. גם רבה הראשי של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר נצפה במתחם הציון, יחד עם השליח הראשי לטבריה - הרב יוסף קרמר.  



"שבת אחים גם יחד" > בשבת האחרונה, שבת הכנה ליום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הזקן, בעל התניא ומייסד חסידות חב"ד - שבתו בבית המלון 'כינר' שעל שפת הכינרת בטבריה, חסידים רבים מקהילת 'מעייני-ישראל'. עם הקהל הגדול התוועדו - המשפיעים: הרב שלום-חיים דייטש, הרב יקותיאל פרקש והרב נחמן יוסף טברסקי מניו-יורק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.