מערכת COL | יום י"א טבת ה׳תשע״ח 29.12.2017

'סיפור הכיסוי' של מנהל המרכז החרדי בירושלים • אחד משלנו

מאחורי חיוך לבבי, אכפתיות אמיתית, והצלחה גדולה מסתיר מנהל המרכז החרדי להכשרה מקצועית בירושלים ר' אריה פטרבורסקי 'סיפור כיסוי' אמיתי • השבוע ב'אחד משלנו': סיפורו של חסיד חב"ד, המצעיד את שלוחת ירושלים לשורת הישגים מרשימה, וחשוב מכך – מאות בוגרים מצליחים – ביניהם חסידי חב"ד לא מעטים • מגזין שישי • לסיפור המלא
'סיפור הכיסוי' של מנהל המרכז החרדי בירושלים • אחד משלנו
למעלה: ר' אריה פטרבורסקי נואם בטקס חלוקת תעודות. למטה, במרכז: עם ר' יוסי מיירס, חסיד חב"ד ומסיים מגמת 'הנדסאי חשמל'

משה כהנא, COL

עשרות בוגרי המרכז החרדי להכשרה מקצועית בירושלים, נאספו לרגע השיא מבחינתם, שחלקם עמלו לקראתו מעל שלוש שנים: טקס קבלת תעודות הגמר.

היו שם אברכים חרדיים מכל גווני הקשת, בעלי משפחות גדולות, ונשואים טריים; בוגרי מסלול אדריכלות ועיצוב פנים, הנדסת בניין וקונסטרוקציה, הנדסת חשמל, הנהלת חשבונות, ועוד.

מנהלי המרכז החרדי, ציינו לשבח את ההישגים בשלוחת ירושלים, והוסיפו כי הבוגרים השיגו את הציונים הגבוהים ביותר בארץ! את ההצלחה זקפו לזכות צוות המרצים המצוין המקצועי והאכפתי, אך לא פחות מכך, את הניהול המצויין של 'המרכז' בראשות ר' אריה פטרבורסקי, חסיד חב"ד, העומד בראש שלוחת ירושלים מזה כשמונה שנים, והצעיד-ליווה מאות בוגרים להצלחה.




למעלה: מר עמוס גדרון, מנחה מגמת אדריכלות במכללה, נושא דברים באירוע הענקת תעודות. משמאלו: אריה פטרבורסקי מנהל השלוחה בירושלים. למטה: ר' משה דוייטש, חסיד חב"ד ובוגר מגמת הנדסאי חשמל בקבלת תעודת הגמר

בדבריו במהלך הטקס, בחר ר' אריה לפתוח דווקא במשל מעניין ואופייני: "סוכן מודיעין נבחר ונשלח למשימה מסוכנת בשטח האויב, ובהוראת מפעיליו פתח חנות חליפות יוקרתית כ'סיפור כיסוי' למעשיו במקום. הקשרים שטווה בין החליפות היוקרתיות, הביאו מידע רב ערך, וכולם היו מרוצים".

"עם הזמן", מספר ר' אריה לקהל המשתתפים בטקס, "החל המידע שסיפק להתדלדל באורח משמעותי. הקשר הלך והתרופף, ומקהיליית המודיעין נשלחה בבהילות אישיות בכירה, כדי לתהות מקרוב על מעשיו של הסוכן שסרח. מסתבר, כי הלה שקע בעבודה עד צוואר, פתח רשת חנויות מצליחה, ולמעשה 'שכח' את המטרה שלשמה הוא הגיע."

"אותו הדבר לגביכם", סיכם ר' אריה פטרבורסקי. "אתם עושים את הכלים, לומדים מקצוע. זהו 'סיפור הכיסוי' שלכם. המטרה האמיתית, היא לבנות את דירתו של הקב"ה כאן בעולם הזה. באמצעות הכלים שתקבלו כאן, תפרנסו בית של תורה ומצוות, וגם תגיעו למקומות והשפעה שבסביבה הטבעית שלכם לא הייתם מגיעים אליהם – ולהשפיע על סביבתכם. זוהי המשימה האמיתית!"

איך חסיד חב"ד מגיע לנהל את המרכז החרדי, מה חיפשת בתפקיד הזה, והאם היום אתה רואה בו שליחות? שאלנו את ר' אריה השבוע.

ר' אריה פטרבורסקי: "האמת שלא מדובר במהלך 'מתוכנן'. נכנסתי לתפקיד ראשוני במכללה לפני למעלה מעשר שנים, ואיכשהו מצאתי את עצמי בתפקיד הנוכחי... ברור שזאת השגחה פרטית, ואני מקוה שאני בכיוון הנכון לממש את הכוונה העליונה שבכך.
כאמור, בכל עבודה של יהודי קיימת שליחות אלא שצריך לאתר אותה. הנקודות המודגשות מבחינתי כעת עומדות בעניין היצע לימודים מקצועיים מתוך תפיסה יהודית נכונה על עבודה ופרנסה.

"בשנים האחרונות מופעלים מאמצים רבים לשילוב הציבור החרדי בעולם העבודה.
מאמצים אלו באים לידי ביטוי בערוצים שונים, כאשר בחלקם מעורבת תפיסה שלילית החותרת לטשטש את הבידול החרדי וערכיו.
מוסדות וארגונים הפועלים ברוח זו ובתמיכת גורמים אלה, מציעים את מרכולתם לציבור החרדי, דוחפים לאקדמיה ולהשכלה כערך בפני עצמו מעבר להיותה כלי פרנסה ופעמים רבות גם הדרך נגועה בתכנים שאינם מתאימים בלשון המעטה.
המרכז החרדי הינו גוף שהוקם ע"י הציבור החרדי לפני יותר מ – 20 שנה, צוות ההנהלה חרדי, והמטרה אחת ויחידה: לאפשר לחרדי שבחר לצאת לשוק העבודה, לרכוש כלים מקצועיים 'נקיים' ולהתפרנס בכבוד. לא השכלה, לא מעמד חברתי, וללא תכנים זרים.

"נקודה נוספת באותו הקשר, הינה סוגיית החסר בלימודי הליב"ה בתלמודי התורה והישיבות והנסיון לכפות אותם. הטענה הרווחת עליה מבוסס נסיון זה, כי ללא לימודי ליב"ה נגזרת על האדם נכות מקצועית וחוסר יכולת להתפרנס בעתיד.
את הטענה הנ"ל מנפץ המרכז החרדי בכך שהוא מאפשר להשלים לימודים טרום מקצועיים במספר חודשים וכניסה ישירה ללימודים מקצועיים.
ההוכחה לכך היא בוגריו הרבים של המרכז החרדי המסיימים בהצטיינות מיוחדת העולה על פני יתר המכללות להנדסאים ברחבי הארץ שם לומדים תלמידים שמרביתם למדו לימודי ליב"ה סדירים בבתי הספר.

"ידועים גם דברי הרבי השוללים מכל וכל את הכוונה להכניס לימודי חול משמעותיים לתלמודי התורה והישיבות מתוך דאגה כביכול לעתידם הכלכלי.
הרבי הדגיש כי זמן הילדות והבחרות הינו זמן יקר שיש להקדיש לעיצוב האישיות היהודית ואין לדאוג באותה עת לעתיד המקצועי-כלכלי.
כאשר מגיע אדם לתקופת נישואיו ונזקק לפרנסה יוכל לבחור את הכלי המתאים עבורו באותה עת לפרנסת ביתו.

רוב המרצים מהציבור הכללי, הם לא דתיים לעת-עתה, או חלקם לא מרקע חרדי. איך זה עובד? יש אינטראקציה? זה מצליח?
"זה עובד מצוין. אדרבה, אותם מרצים הבאים מהציבור הכללי וחשופים לתדמית החרדית ה'תקשורתית' מגלים את פניו היפות של הציבור החרדי ואת היכולות הלימודיות הגבוהות.
מרבית המרצים מלמדים גם במכללות אחרות, חשים את הייחודיות ואת היתרונות ונהנים מאוד ללמד במכללה.


"מגלים את פניו היפות של הציבור החרדי": מרצים לצד תלמידים חרדים באירוע

תכלס': קצת נתונים על שילוב בוגרים חרדיים בעבודה, ואיך התגובות שאתם מקבלים מהמעסיקים?
"מתוך אותה תפיסה שהביאה להקמת המרכז החרדי, מתקיימת בדיקת זיקה תעסוקתית באופן שוטף. לפני שפותחים מגמת לימוד מוודאים כי ביקוש העבודה בתחום גבוה וכי בדרך הטבע צפויה השמה השואפת ל – 100%. בדיקות ביקוש כאלה נערכות גם באופן שוטף ומתבצעות התאמות תוכן ככל הנדרש.
מסיבה זו ועוד, ההשמה בקרב בוגרי המרכז החרדי גבוהה מאוד ומגיעה לכ – 95% במרבית המקצועות.
מרבית התלמידים מוצאים מקומות העבודה כבר במהלך לימודיהם.

'טיפ' למי ששואל את עצמו 'מה כדאי לי ללמוד', ו'איך אדע שאכן זה ישמש אותי בחיים האמיתיים'?
"מאחר ואנו עוסקים ב'השתדלות' על פי דרך הטבע, גם לבדיקת ההתאמה ישנה דרך מסודרת.
רישום תלמיד לכל אחת מהמגמות המקצועית מתחיל במבדק פסיכוטכני מסודר, עובר דרך פגישה וראיון אישי ממושך ויסודי הבוחן מספר פרמטרים חשובים כמדדי התאמה ומכוון את המתעניין לאפשרויות הרלוונטיות והמתאימות ביותר.

כמקובל במדור: יש הנחה לגולשי COL בהרשמה ללימודים? (הלימודים ב'מרכז' מיועדים רק עבור אברכים נשואים\בוגרי ישיבה)

"כיום מרבית תחומי הלימודים במכללה (הנדסאים) ממומנים ע"י משרד העבודה, כך שאת ה'בונוס' לגולשי סי או אל, נשמח להעניק בצורה של יחס מיוחד וטיפול אישי ומקצועי בכל פניה."







הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.