מערכת COL | יום י' טבת ה׳תשע״ח 28.12.2017

"אפעס פארבייסען" • 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה

מגזין שישי ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות המעניינות שהיו השבוע בחב"ד ולא עלו לכותרות • הראיון עם ירון לונדון שגרם לו להרים ידיים. היכן בונים מגדלור של חום יהודי בקור הרוסי? אצל מי מתברך השדרן מנחם טוקר רגע לפני פתיחת תכנית? מי הגבאי החב"די שעשה מחווה מיוחדת לנשיא ארה"ב, ואיך? מיהו איש התקשורת החב"די שבית ראש הממשלה צריך לפחד מהשלט שהחזיק? מה גרם לקברניטי העיר ביתר-עלית להיפגש? שיתוף פעולה של השר צחי הנגבי בכפר חב"ד. הנציג של הנציגים החב"דיים מקראון הייטס, והתמונה שחיממה את הלבבות של עם ישראל • קחו טעימות >>>


מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

"מחלוקת לשם שמים" > העיתונאי החב"די מנדי גרוזמן התארח השבוע בתכנית הטלוויזיה בערוץ 10, אצל איש התקשורת הוותיק ירון לונדון - שם הם שוחחו על שחרורו של האסיר החב"די ר' שלום מרדכי רובשקין. האם גרוזמן הצליח לשכנע את לונדון ש-27 שנים במאסר היה תוצאה של אנטישמיות, או שאכן היו סעיפי אישום על עבירות במשפט? מה שבטוח, שבתום הדיון - לונדון הרים ידיים. 



בונים מגדלור של חום יהודי > האדריכל ידידיה חסין מכפר חב"ד, נצפה השבוע בעיר טומסק שבסיביר - יחד עם שליח הרבי הרב לוי קמינצקי, כשהם לבושים טוב וחם, לאחר שמזג האוויר הסיבירי שעומד על מינוס גדול, לא השאיר להם ברירה. מאחוריהם, נראה הולך ומוקם בניין עבור הקהילה היהודית בעיר.  



"מיני מתברכין"... > השדרן מנחם טוקר מרדיו 'קול-חי' נצפה השבוע, רגע לפני שנכנס לשדר עוד תכנית משעשעת בין השעות 14:00-16:00 בצהריים, מתברך מפי הרב שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של מבשרת ציון.



הפגישה התורנית > במשך שנות המאסר של ר' שלום רובשקין בכלא, הוא התכתב עם תלמידים בכיתה ו' בחיידר חסידי מארה"ב. התלמידים היו שואלים אותו בכתב שאלות בנושאים רבים, אך הדגש היה על 'אמונה'. לאחר שיצא לחופשי הגיע רובשקין לכיתתם ונפגש עם התלמידים שהיו לו כבנים, במשך שנות המאסר. בתמונה נראה המלמד החסידי כשהוא נרגש מאוד להציג בפני תלמידיו את רובשקין.



מחווה לנשיא טראמפ > גבאי בית כנסת חב"ד באלעד הרב פנחס גוביץ נצפה כשהוא נערך להתוועדות השבועית שהוקדשה לזכותו של רובשקין. וודקה טראמפ נשפך כמים. 'לחיים לחיים'!



נתניהו, שומע? > העיתונאי נתי טוקר צייץ השבוע את תמונתו של ר' צבי טסלר, חסיד חב"ד מקרית-מלאכי, שעובד בערוץ 20 של החדשות. טסלר הפגין השבוע מול משרדי הממשלה כנגד סגירת הערוץ. "בבלפור צריכים לפחד מהשלט הזה של @טסלר", כתב טוקר. רה"מ בנימין נתניהו, לתשומת לבך!  



'תמיד איתי' > ברדיו 'קול חי' שודרה השבוע התכנית 'בקצב חי' בהגשת אריאל ברמן. באולפן: ראש העיר בית שמש משה אבוטבול, מזכיר סיעת ש"ס אשר מדינה, ר' שימי סגל עורך עיתון 'מנורה', וחברון גרנביץ'. המפיק דוד קליגר תיעד את הרגע.



"שערי דינין" > מה מפגיש בין נציג חב"ד בעיריית ביתר-עלית ר' יקי הרשקופ, ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין, הרב יענקוש זילברמן, והרב משה אסמן מקייב?... למערכת 'אעפס' נודע, כי ר' יענקי דינין, מראשי קהילת צעירים בביתר עילית ערך התוועדות יום הולדת, ואליה הוזמנו והגיעו תושבי העיר ונכבדיה. שיהיה במזל טוב!



שיתוף פעולה > היום (ה') הגיע לביקור בכפר חב"ד כאורח המועצה האזורית עמק לוד, צחי הנגבי - השר לשיתוף פעולה אזורי. הנגבי נצפה בכניסה לבית אגודת חסידי חב"ד - 770, מלווה בראש המועצה מר דוד יפרח, סגנו ר' בנימין ליפשיץ, ור' מנחם לאטר. איזה סוג של 'שיתוף פעולה', עשה השר בכפר חב"ד?... ימים יגידו!



מקשרים בין קודש לחו"ל > חברת התיירות קשרי-תעופה, רכשה ספר תורה שיטוס בעולם עם טיולי 'קודש וחו"ל' שלה, המיועדים עבור המטיילים הדתיים ושומרי מסורת. למערכת 'אפעס' נודע, כי: 'ספר התורה ילווה את קבוצת שומרי המסורת כבר בפברואר הקרוב בטיול המאורגן בלפלנד'. בתמונה: הסופר החב"די ר' מענדי פליישמן, עם אייל סגל, הבעלים של חברת התיירות קשרי תעופה, ויורם מוטעי, המנכ"ל.



הנציג של הנציגים > עסקניה החב"דיים של שכונת קראון הייטס, בברוקלין שבניו-יורק, ר' חנינא שפרלין, יו"ר ועד הקהל ר' זכי תמיר ומנהל משרדי הוועד ר' אלי כהן, נצפו יחד בהשבעת חבר העירייה החדש ממחוז קראון הייטס, מר יוג'ין מאטיו.



"אוהב ישראל" > חברי השיעור הקבוע בגמרא בקהילת 'אוהב ישראל' חב"ד ביתר-עלית, אותו מוסר הרב שמריהו בוטמאן כמידי שבוע, ערכו סיום פרק ראשון במסכת ברכות. מערכת 'אפעס' משגרת להם ברכות להמשך!



מסיימים בטוב > התמונה הזאת, של החסיד ר' שלום רובשקין מרקד בשמחה, כשלצדו חסידים מרקדים אתו יחדיו, חיממה את לבבות עם ישראל מכל הגוונים. מאז שיצא מבין כותלי המאסר, במשך שבוע שלם, מסתובב רובשקין עם בני-משפחתו בין חצרות האדמו"רים - להם הוא מודה ומוסר את תודתו ו'הכרת הטוב', על שהיו לצדו, תמכו בשנים הקשות ואף דאגו לשחרורו - מי בגשמיות ומי ברוחניות... "מן המיצר, אל המרחב".  

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.