מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״ח 26.12.2017

חידון ההלכה השנתי: האירוע שהפך למסורת בקרב התלמידים

בתלמוד תורה 'צבאות-מנחם' בחיפה, בניהול הרב יוסף פיזם, ערך אירוע מיוחד לרגל סיום חידון ההלכה השנתי שהפך למסורת • פעולה זו אחת היא מיני רבות ומושקעות הנערכות במהלך השנה במוסד • לכתבה המלאה
חידון ההלכה השנתי: האירוע שהפך למסורת בקרב התלמידים
שעת צהריים מוקדמת, בית מפעל הפיס חיפה, מאות ילדי חמד מתחילים אט אט למלא את כסאות האולם המרווח. ההתרגשות מורגשת היטב באוויר, כבר למעלה מחודש שתלמידי ת"ת חב"ד חיפה משננים את הלכות תרומות ומעשרות בזמנם הפנוי - כהכנה לקראת החידון הגדול.

"מדובר כבר במסורת", כך אומר ר' אריאל קרניאל, המכהן כיועץ חינוכי בת"ת. "מדי שנה עמל מנהל הת"ת המסור הרב יוסף פיזם על מציאת נושא הלכתי מעניין ומקורי הקרוב לעולמם של התלמידים, מה שיהפוך למעשה לשיחת התלמידים בזמנם הפנוי. מפתיע לגלות מחדש כל שנה את התוצאות המבורכות שמביא עמו חידון ההלכה - ראשית, במישור הישיר. שינון ההלכות ובקיאות מפליאה בחומר. אך גם תוצאות עקיפות הניכרות באווירה הכללית השוררת במסדרונות הת"ת במשך חודשי ההכנה לחידון. בכל פינה ניתן לצפות בקבוצות קבוצות של תלמידים המתדיינים בלהט בדיני הפרשת מעשרות וכדומה", מסכם קרניאל.

פעולה זו אחת היא מיני רבות ומושקעות הנערכות במהלך השנה בת"ת 'צבאות מנחם' חיפה אך מאפשרת לנו הצצה לנעשה בת"ת המפורסם באזור - מוסד חינוכי זה קנה לו בעמל עצום שם של מקום חינוך מן המצוינים ביותר, הנותן חינוך על טהרת הקודש תוך הקפדה ושימת דגש עד ירידה לפרטי פרטים לרווחת כל תלמיד ותלמיד.

"תלמוד תורה 'צבאות מנחם' מהווה חלק נכבד מפסיפס עצום של אימפריית חינוך חב"ד חיפה והקריות בראשות השליח הרב לייבל שילדקרויט יו"ר המוסדות, העמל יום וליל בניהול רשת מוסדות החינוך", ממשיך ר' אריאל קרניאל ומספר, "הרב שילדקרויט עסוק כל העת בפיתוח מוסדות נוספים להשלמת מעצמת החינוך החסידי בחיפה על מנת לאפשר לכל הורה החפץ בכך להעניק לילדיו חינוך יהודי אמיתי".

קבוצת התלמידים שהעפילו לגמר החידון ישובים דרוכים במקומותיהם, הוריהם הנרגשים ישובים בקהל הקשוב כולו לתוצאות החידון, הרב פיזם הניגש להכרזת התלמידים הזוכים מברך את התלמידים והוריהם שיזכו לפירות טובים ומאושרים בערוגות חינוך חב"ד חיפה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.