מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״ח 26.12.2017

סוף עידן: ערוץ 20 ייסגר? • ראיון עם איש התקשורת החב"די

בין המפגינים השבוע ליד משרדי הממשלה, בלטה דמות של חסיד חב"ד נושא שילוט הקורא לראש-הממשלה בנימין נתניהו, לפעול במיידי - דבר שמשך תשומת לב רבה ברחבי הרשת • בראיון למרכז התקשורת החב"די - COL מספר ר' צבי טסלר על העבודה והשליחות בתקשורת הישראלית, מדוע רוצים לסגור את ערוץ 20? • וגם: מה הפנייה שלו לראש ממשלת ישראל? • לראיון המלא >>>
סוף עידן: ערוץ 20 ייסגר? • ראיון עם איש התקשורת החב
טסלר, השבוע, מפגין ליד משרדי הממשלה; צילום: נתי טוקר


מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

זו לא הפעם הראשונה שבה נסגר בישראל גוף תקשורת. אך הפעם הסיפור של ערוץ 20, הוא משהו מיוחד.

השבוע (שני), נערכה הפגנה ליד משרדי הממשלה, בה זעקו עובדי הערוץ את צעקתם. בין המפגינים, בלטה דמותו של חסיד חב"ד, עובד ערוץ 20, כשהוא נושא שילוט הקורא לראש-הממשלה בנימין נתניהו, לפעול במיידי. כאדם חרדי, הימצאותו במקום, משכה תשומת לב רבה ברחבי הרשת.

בראיון למרכז התקשורת החב"די - COL מספר ר' צבי טסלר על העבודה והשליחות בתקשורת הישראלית, מדוע רוצים לסגור את ערוץ 20?

וגם: מה הפנייה שלו לראש ממשלת ישראל?

***

צבי. מה עשית שם אתמול, בהפגנה. וגם: שתף על התגובות שקיבלת?


"יצאנו אתמול עובדי הערוץ להפגין על סגירתו. הצטרפו אלינו כמה אנשי תקשורת ותומכי הערוץ - בהם, צופים ועוד. קראנו משם לממשלה קריאת השכמה - ולהבהיר לה שלא מדובר בספין אלא אכן - העובדים בדרך הביתה והערוץ בפני סגירה.

"אתמול (ג') אחרי ההפגנה, התחילו לחלק מכתבי שימוע לעובדים. כך שמדובר בהחלט באיום רציני עלינו, העובדים.

"היה מחמם את הלב, לקבל תגובות חיזוק, גם אנשים במקום וגם לאחר-מכן ברשתות החברתיות. יש פרגון גדול לעבודה שאנו עושים. הקהל אמר לנו שערוץ 20 הוא כלי שמשמיע קול ייחודי, וראוי שהוא יישאר".



למה חשוב שהערוץ הזה ימשיך להיות באוויר?

"כי הוא השמיע קול יחיד. המטרה של הערוץ היא בעצם - שאדם מסורתי, שאוהב את ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, ירגיש בנוח לצפות בתקשורת, שלא ירגיש שהערוץ התקשורתי שהוא צופה בו, פוגע בו.

"זה בא לידי ביטוי במיוחד במשדרי האקטואליה שמוגשים אחרת ונוגעים בדברים שערוצים אחרים לא נוגעים ומביאים שיח שכמעט ולא נצפה כאן. יש לא מעט זכויות לערוץ, כמו: הרמב"ם היומי, 60 שניות על הפרשה, וכן תכנים בדוגמת: שיעורים ופרשת שבוע שהצופים נחשפים אליהם כמו גם התוועדויות ב"ימי דפגרא". הרבה מאוד תוכן יהודי ואף חסידי, שמגיע לצופה בצורה מכובדת.

"אני חושב שזו הייחודיות של הערוץ - האמירה של מורשת באה לידי ביטוי לא דווקא במסגרת מאוד ספציפית של שיעורים, אלא - "בכל דרכך דעהו",  בכל אספקט ניתן לראות את המורשת - גם באקטואליה".



מה אתם מתכננים לעשות הלאה. הרי גדולים וטובים מכם, כדוגמת 'קול ישראל', ערוץ 7 ועוד... נסגרו?

"ההשוואה ל'קול ישראל' ולאחרים, היא לא מדויקת, כי במקרה של רשות השידור וגם של ערוץ 10, הדרישה הייתה בסופו של דבר, שהמדינה - הכסף הציבורי למעשה, ילך אליהם. שיכניסו את היד לארנק וישלפו כסף מתוך הקופה הציבורית, ויתנו לכלי התקשורת האלה, בכדי שיוכלו להתקיים - כמו מפעלים אחרים שביקשו הטבות כספיות בשביל לשרוד.

"ערוץ 20 - לא ההנהלה ולא העובדים, ביקשו או מבקשים כסף מהמדינה, אלא בסך-הכל דורשים שיפסיקו לקחת כסף מהערוץ, שיפסיקו להטיל קנסות על ימין ועל שמאל, ולאיים כל הזמן, ושיאפשרו לנו פשוט לשדר, בלי לספוג איומים. להוריד לנו את הרגולציה מהצוואר, ויתנו לנו פשוט לעבוד. אני מקווה שזה אכן סיפור אחר ממקומות אחרים, שאת חלקם הזכרנו.

"אני יכול לומר לך, שקיבלתי באופן אישי פניות מפוליטיקאים, שהבטיחו שהם לא יתנו לזה לקרות, למרות שאני מאוד סקפטי בנושא. זכור לי כילד את הרדיפה נגד ערוץ 7 ובסופו של דבר בזמן ממשלת ימין הקול נדם. כולם אמרו שלא יכול להיות שהממשלה הימנית היא שתסגור את כלי התקשורת היחיד שנותן ביטוי לימין. וכן, בסופו של דבר - בגיבוי בג"צ והימנעות מחקיקת חוק עוקף בג"צ, ערוץ 7 נסגר ועל ראשיו הוטלו עונשי מאסר. לכן אני דיי סקפטי לגבי הביצוע של הפוליטיקאים".



שאלה מעט אישית: מאיפה בא לך, חסיד חב"ד, הג'וק התקשורתי. והאם אתה רואה בזה שליחות? וכמובן, איך אתה מביא את זה לידי ביטוי?

"האמת, שזה מלווה אותי מגיל צעיר. הסקרנות הרבה, ההבנה של העוצמה שיש בשימוש נכון בתקשורת, מלווים אותי משחר נעוריי. התחלת דרכי הייתה בכתיבה תחת שם עט במקומון, עוד בתקופה שהחינמונים רק התחילו. בהמשך ובמקביל, אני כבר 9 שנים עובד ככתב כלכלי ברדיו 'קול חי'. וכן, מאז הקמת ערוץ 20, אני מועסק בו כ-3.5 שנים.

"בקשר ל'הרגשת השליחות'?... אני אגיד לך משהו. העבודה הקודמת שלי הייתה בכפר-סיטרין. הייתי מדריך ומנהל פנימייה שם, ועבדתי עם בני-הנוער החרדי שמכונה 'נושר' - במסגרת חב"דית.


בתמונה: התוועדות חסידית עם טסלר לרגל י"ט כסלו, לחברי המערכת בערוץ.

"כשהגיע אלי ההצעה להיות שותף להקמת השידורים בערוץ 20 ולהיות חלק מהמערך הזה, פניתי ל'עשה לך רב' שלי והתייעצתי איתו, כי אחרי הכל - מדובר לעזוב עבודת שליחות בשביל משהו אחר. המשפיע ענה לי חד משמעית, שערוץ תקשורתי זו שליחות גדולה עבורי - בטח במדיום כזה חזק - מדיום של טלוויזיה, כשבעצם זו הפעם הראשונה שנעשה דבר כזה ישראל - להכניס בערוץ תקשורת בדרך המלך - תוכן יהודי וחסידי.

"לומר לך שבכל יום ויום זה בא לידי ביטוי?.. אז לצערי הרב לא. אבל בהחלט זו שליחות אתגרית ויש בה לא מעט הצלחות ולא מעט דברים חיוביים שמצליחים להכניס יחד עם העבודה.

"כאמור, בערוץ משדרים - הרמב"ם היומי, 60 שניות על הפרשה, וכן תכנים בדוגמת: שיעורים ופרשת שבוע שהצופים נחשפים אליהם כמו גם התוועדויות ב"ימי דפגרא". הרבה מאוד תוכן יהודי ואף חסידי, שמגיע לצופה בצורה מכובדת, שאני דואג להכניס לצפייה".



מה הקריאה שלך מכאן אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו?

"הקריאה היא מאוד ברורה. ראש הממשלה אמר שהקמת ה'תאגיד' חמקה לו מהידיים במבצע 'צוק-איתן'. אז כעת - נתניהו - בבקשה, עשה משהו על מנת שערוץ 20 לא יחמוק לך בין הידיים, קח אחריות ותעשה את זה. הפתרון אצלך.

"ראש הממשלה יכול להציל את הערוץ ואת מקום העבודה שלנו - 150 משפחות, שיכול להיות שבעוד שבועיים יצטרכו לחפש מקום עבודה אחר, ויישארו ללא פרנסה - וזאת, לא בגלל שלא הצטיינו בעבודה שלהם, אלא בגלל הרגולציה. וזה בעיניי - אסור שיקרה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.