מערכת COL | יום ז' טבת ה׳תשע״ח 25.12.2017

האירגונים היהודים ברוסיה חתמו על הסכם שיתוף פעולה

בהשתתפות רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר נחתם הסכם שיתוף פעולה בין שני הארגונים היהודיים הגדולים ברוסיה ואירופה • 'איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה' וה'קונגרס היהודי האירו-אסייתי', ישתפו פעולה למען מאות אלפי היהודים ומאות הקהילות היהודיות • הארגונים החרדים הגדולים ברוסיה ובאירופה • דרך משותפת להגדלת הפעילות היהודית  לסיפור המלא
האירגונים היהודים ברוסיה חתמו על הסכם שיתוף פעולה
ביום רביעי שעבר 'זאת חנוכה', התאספו יחד קרוב למאתיים אנשים במלון 'מטרפול' היוקרתי הצמוד לכיכר האדומה שבמרכז מוסקבה, לטקס חתימת הסכם בין שני הארגונים הגדולים ברוסיה ואירופה, למען שיתוף פעולה פורה והדדי, לטובת מאות אלפי יהודי רוסיה ואירופה, והקהילות היהודיות הרבות הפועלות תחת "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה" ו"קונגרס היהודי האירו-אסייתי", בהן מאות קהילות יהודיות שהוקמו, בתי כנסת עתיקים שנגאלו, בתי ספר, ומרכזי חסד פעילים, יחד עם מאות שלוחי חב"ד הפזורים במדינות ובערים אלו.

האירוע נערך במעמד הרב הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, נשיא איגוד הקהילות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, נשיא קונגרס היהודי האירו-אסיאתי מר מיכאל מירשלווילי, ויו"ר קונגרס היהודי האירו-אסיאתי ר' אהרן פרנקל.באירוע נכחו גם נציגים בולטים של אנשי ציבור ופוליטיקאים רבים, ביניהם שגרירים ובעלי עסקים נכבדים.

הרב הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, בירך את האורחים לרגל חג החנוכה, ואמר: "תפקיד האור של חנוכה הוא להישאר איתנו במשך שנה שלמה, וזה הלקח העיקרי של החג - שיעזור לנו מדי יום. בטוחני, כי האנשים שהתכנסו בחדר הזה מוכיחים, כי הם למדו את הלקח הזה. בארצנו חיים יהודים רבים בערים שבהן רק לאחרונה הוקמו קהילות, וקהילות אלו קטנות. העבודה עם הקהילות הללו ועם אנשיה, היא בהחלט אתגר קשה יותר מאשר בקהילות גדולות עם יהודים רבים המאורגנות היטב. אבל זהו האתגר העיקרי בעבורנו".

נשיא איגוד הקהילות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, אמר: "שיתוף הפעולה של שני הארגונים, תוביל בע"ה לפעילות מוגברת של הקהילות היהודיות ברוסיה ובמדינות אירופה, ואנו מקווים שהשיתוף וההצלחה יוכיחו וישפיעו גם למקומות נוספים בעולם על הצורך באיחוד ופעילות מתוך אחדות".

נשיא הקונגרס היהודי האירופי-אסיאתי מר מיכאל מירילשווילי, אמר בנאומו: "אני מאמין שהמורשת היהודית של עמנו היא ייחודית. והפזורה הדוברת רוסית ביבשת האירו-אסייתי, היא מקור עשיר לערכים אלה", וסיים בדבריו: "בטוחני, כי הניסיון הרב של איגוד הקהילות ברוסיה, יעזור לנו להשיג תוצאות טובות יותר בפיתוח וקידום המטרות שלנו".

מטרת שיתוף הפעולה היא, לספק ולהגן על האינטרסים המשותפים של הארגונים היהודיים והקהילות, בכדי לעזור לשפר את רמת הזהות היהודית, החינוך והתרבות היהודית-רוחנית ברוסיה ואירופה גם יחד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.