מערכת COL | יום ז' טבת ה׳תשע״ח 25.12.2017

בהשקעה גדולה: אלמנות ויתומים נפשו עם 'כולל חב"ד'

כשלוש מאות וחמישים אלמנות ובני משפחותיהם שאיבדו את היקר להן, התכנסו ב'רמדה' לנופש השנתי שקיים קרן 'חסד מנחם מענדל' שעל ידי ארגון החסד 'כולל חב"ד'. בנופש המשפחתי הושקעה מחשבה רבה, בכדי להנעים את זמנם של המשתתפים, על הצד הטוב ביותר • בנוסף, נערך נופש מיוחד שנמשך שלושה ימים, וכלל את שבת קודש, למשפחות אנ"ש הקשורות ל'חסד מנחם מענדל' • שר החינוך נפתלי בנט נשא דברים: "אני חייב הרבה לחב"ד. בילדות, שלחו אותי לגן חב"ד וחזרתי עם כיפה גדולה, ומשם התחלנו תהליך שהביא אותנו ליהדות ולארץ ישראל" • לסיפור המלא
בהשקעה גדולה: אלמנות ויתומים נפשו עם 'כולל חב
עין לא נותרה יבשה בלובי מלון 'רמדה' בירושלים כששמונה יתומים, הוזמנו להדליק את הנרות בחנוכייה הגדולה שהוצבה מבעוד מועד. כל יתום והסיפור הכאוב שלו, כל אחד והטרגדיה הבלתי נתפסת שלקחה לו את ההורה האהוב. השלהבות שהודלקו וריצדו, כמו סיפרו את סיפורם הכאוב. אבל עכשיו הם כאן, חוגגים בנופש מיוחד של ארגון החסד 'כולל חב"ד', שמחים ומאושרים, מנסים לשכוח מהכאב שמלווה אותם בכל ימות השנה.

כשלוש מאות וחמישים אלמנות ובני משפחותיהם שאיבדו את היקר להן, התכנסו ב'רמדה' לנופש השנתי שקיים קרן 'חסד מנחם מענדל' שעל ידי 'כולל חב"ד'. זה נופש משפחתי ענק, בו מושקעת מחשבה רבה, בכדי להנעים את זמנם של המשתתפים, על הצד הטוב ביותר. הקרן, בניהולו של הרב עמרם בלוי, הפיק נופש שכלל אש"ל מלא ואיכותי, באדיבותה הרבה של משפחת פינגר.

"מרבית המשתתפים, איבדו את יקיריהן בשנה החולפת והנופש הייחודי הזה, היה עבורם כאוויר לנשימה, ממש מים קרים על נפש עייפה", אומר מנהל ה'כולל' הרב שלום דוכמן.

הנופש שלא יישכח מהמשתתפים, יודגש, הוא רק חלק מפעילות ענפה וקבועה שמקיים ה'קרן' עם המשפחות השכולות במשך ימות השנה כולה.

סדר היום במהלך שלושת ימי הנופש, היה גדוש בפעילות מגוונות, בפיקוד צוות אחראי ומסור שהעניק חוויה של נופש ברמה הגבוהה ביותר. החל מיציאה לפארקים, גן חיות, ועד לחוגי יצירה והפעלה איכותיים.

"לכל משפחה הייתה מדריכה-שמרטפית צמודה שליוותה אותה במסירות", מספר הרב מוישי קוט מה'קרן', "המדריכות עצמן יתומות שחוו סיפורים קשים בעבר, גדלו על ידי 'חסד מנחם מענדל' ועכשיו מגיעות להודות ולעזור לקרן. מעגל החסד נמשך כל העת, זה מדהים".

לאורך ימי הנופש היו רגעים מרגשים רבים. "אין לתאר ולהמחיש את התחושה כשרואים את המשתתפים שמחים ומאושרים, זה דברים שצריך לראות בעיניים", מוסיף קוט, "היו למשתתפים הפעלות רבות, בדגש על מוטיבים של שמחה, דבר שהם כל כך זקוקים לו".

שר החינוך נפתלי בנט השתתף הגיע לבקר את המשפחות באחד מימי הנופש ונשא דברים. "אני חייב הרבה לחב"ד", סיפר השר בנט, "כשנולדתי בחוץ לארץ, הייתי במשפחה נורא רחוקה מהיהדות. שלחו אותי לגן חב"ד וחזרתי עם כיפה גדולה, ומשם התחלנו תהליך שהביא אותנו ליהדות ולארץ ישראל".

בנוסף, נערך נופש מיוחד שנמשך שלושה ימים, וכלל את שבת קודש, למשפחות אנ"ש הקשורות ל'חסד מנחם מענדל'. הימים היו גדושים בפעילויות מהנות וחווייתיות עבור האימהות, הבנים והבנות, באווירה מרוממת, חסידית, עם תכניות מושקעות, לאורך כל שעות היממה, לצד טיולים ואטרקציות להנאתם של כל המשתתפים.

הנופש נערך במתכונת של פנסיון מלא בכפר הנופש חפץ חיים ובאדיבות משפחת שלוסברג, לעילוי נשמת אבי המשפחה הרב אברהם יצחק שלוסברג ולזכות רעייתו תבדלחט"א וצאצאי המשפחה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.