מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשע״ח 20.12.2017

בחג החנוכה: למעלה מרבע מיליון איש ביקרו בכותל המערבי

טקס הדלקת נר שמיני ואחרון של חנוכה בכותל המערבי התקיימה אמש (ג') במעמד הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, רבה של מקסיקו, הרב שלמה טוויל, מר ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, נציב כבאות והצלה מר דידי שמחי ומפקד נציבות כיבוי האש בירושלים מר משה סויסה • במהלך שמונת ימי חג החנוכה השתתפו כמאה אלף איש בהדלקות נרות החנוכה בכל ערב ובסיורי החנוכיות. ולמעלה מרבע מיליון ביקרו בכותל במהלך כל ימי החנוכה • לכתבה המלאה
בחג החנוכה: למעלה מרבע מיליון איש ביקרו בכותל המערבי
אתמול (שלישי) התקיימה הדלקת נר שמיני ואחרון של חנוכה בכותל המערבי במעמד הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, רבה של מקסיקו, הרב שלמה טוויל, מר ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, נציב כבאות והצלה מר דידי שמחי ומפקד נציבות כיבוי האש בירושלים מר משה סויסה

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ נשא דברים ואמר כי יום זה בו מדליקים שמונה נרות נקרא זאת חנוכה והוא יום של חיתום בו ניתן לשנות את מה שנקבע בימים הנוראים וביקש לשאת תפילה לשלומם של כל יושבי ארץ ישראל והיהודים בעולם כולו.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר כי בלילה זה לפני יותר מאלפיים שנה עמדו החשמונאים וראו כי עדיין יש שמן, עדיין יש יכולת בידי השמן להדליק את האור. מחר נקרא בתורה: "בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות" – אנו מעלים עכשיו את הנרות אבל מתפללים אל מול פני המנורה, שנזכה להאיר את נרות המנורה במקדש בקרוב. 

רבה של מקסיקו הרב שלמה טוויל ברך את הנוכחים ואמר כי יהודי הגולה שואבים את כל כוחם מארץ ישראל, ירושלים והכותל המערבי ושואפים כולם לעמוד כאן בקרוב.

ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת אמר בדבריו "איזו זכות גדולה יש לנו לעמוד פה הערב מול הכותל המערבי ולחגוג את חנוכה. 2000 שנה התפללנו ולפני 70 שנה הקמנו את המדינה, לפני 50 שנה איחדנו את ירושלים. אנו עומדים כאן אלפים ברחבת הכותל המערבי זו זכות עצומה" הוא הזכיר את הצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל ואמר כי זו אינה הכרזה פוליטית אלא הכרזה היסטורית מתוך ידיעה על הקשר ההיסטורי שלנו, עם ישראל, למקום הזה.

מר דידי שמחי נציב כבאות והצלה אמר כי הוא וצוותו עומדים הכן כדי להגן מפני האש אך הם גם מכירים במעלותיה וברך את הקהל שיזכו תמיד לנצל את מטרותיה החיוביות של האש. 

במהלך שמונת ימי חג החנוכה השתתפו כמאה אלף איש בהדלקות נרות החנוכה בכל ערב ובסיורי החנוכיות. ולמעלה מרבע מיליון ביקרו בכותל במהלך כל ימי החנוכה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.