מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשע״ח 20.12.2017

"אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה

מגזין שישי ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות המעניינות שהיו השבוע בחב"ד ולא עלו לכותרות • מדוע ביקרה גב' שרה נתניהו בכפר חב"ד? האם קונסול ישראל בניו-יורק דני דיין מפקפק בדבריו של שליח הרבי במנהטן? היכן הדליק אסיר ציון מר נתן שרנסקי חנוכייה, ומדוע? כיצד קיבל הכובע של השליח ברוסיה הקפואה צבע לבן? מה עושה 'סנטה קלאוס' ברחובות קראון הייטס עם תפילין? מי ראש הישיבה הליטאי ששמע על בשורת שחרור רובשקין והרים כוסית 'לחיים'? באיזה בית-כנסת תלו שלט על הקיר כי אין לומר תחנון והיו שחשבו כי מדובר לכבוד הבשורה הגדולה? ומדוע מוטי ליפסקר חילק משקה לעוברים ושבים בחנות שלו? • קחו טעימות >>>
'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " title=""אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " />


מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

אורחת בכפר חב"ד > בחתונת משפחות בלוי (ירושלים) וטורנהיים (ביתר), נצפתה אשת ראש הממשלה - הגב' שרה נתניהו בשמחה. גב' נתניהו עובדת בבית הספר היסודי של בנות חב"ד בירושלים, בניהול הגב' רבקה בלוי, אם החתן. למערכת 'אפעס' נודע, כי הזוג טורנהיים, (אח הכלה ורעייתו) המשמשים כשלוחי הרבי בעיר בייגי'ן שבסין, הזמינו את גב' נתניהו לביקור בבית חב"ד, וזאת לאחר שלפני זמן מה התארח במקום ראש הממשלה, שנפגש עם הזוג הצעיר. שרה מצידה, אמרה כי היא שמחה לקבל את ההזמנה, ותשמח לבקר אותם בסין.  



הקונסול מצטט את חב"ד, ומתקשה להאמין > דני דיין, הקונסול הישראלי בניו-יורק, הוזמן להדלקת נר חנוכה בחנוכייה הגדולה בעולם, שנמצאת בשדרה החמישית במנהטן, מול מלון 'פלאזה' המפורסם, שבבעלות יהודית. יחד עם השליח הרב שמואל בוטמן הוא הדליק את הנר השישי, ולאחר-מכן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: 'עליתי להדליק את החנוכיה הגדולה בעולם (לדברי חב"ד) בשדרה החמישית. 



"בימים ההם ובזמן הזה" > מי היה מאמין? רק לפני עשרות שנים, יהודים לא יכלו להבליט את יהדותם ברחבי ברית-המועצות, ונרדפו ע"י הק.ג.ב. הרוסי. לידי מערכת 'אפעס' הגיעה תמונה מרגשת - של חנוכיית חב"ד במוסקבה עומדת בגאווה על גג המכונית, על רקע בניין הק.ג.ב. הרוסי, שגרם לרעד בגופם של החסידים, רק בעת אזכור שמם. נס גדול היה שם!



"בימים ההם בזמן הזה", 2 > גם לזאת - מי היה מאמין? לקראת חגיגת יום הולדת 70 בחודש הקרוב, הגיע האסיר ציון המפורסם נתן שרנסקי לביקור מיוחד בעיר פערם, בו ישב בבית הכלא 9 שנים, בגלל יהדותו. השבוע הוא הגיע לביקור בביתו של רב העיר השליח הרב זלמן דייטש, וכובד בהדלקת הנר השמיני של חג החנוכה.



הנרות החמים שממיסים את הקרח > בכל העולם, שלוחי הרבי הדליקו את נרות החנוכה ואיתם יחד את לבבות היהודים בכל עיר ועיר. בתמונה שהגיעה למערכת 'אפעס', נראה אחד מהרכבים של שיירת האור בעיר הקפואה קייב שבאוקראינה, השייך לבלן המקווה היהודי - עם החנוכייה מתנוססת על הגג, ממול בית הכנסת ברוצקי.



קר בחוץ, חם בלב > שליח הרבי בעיר קאלוגה שברוסיה, הרב מיכאל אוישי, נצפה רגע לאחר שסיים את טקס ההדלקה של החנוכייה המרכזית בעירו, בהשתתפות יהודים רבים מהקהילה, כאשר הכובע שלו ו'הקנייעטש' מכוסים בשלג לבן וצח.  



'הסנטה קלאוס' מניח תפילין לאחר 45 שנה > אדם בלבוש תחפושת שהסתובב ברחובות שכונת קראון הייטס החב"דית בניו-יורק, נתקל בעובד המסור של חנות 'כל-טוב' בקינגסטון, ר' שמוליק קוזלובסקי. לאחר שיחה קצרה, נודע לחב"דניק שבן שיחו יהודי, ולא הניח תפילין 45 שנה. חיש מהר הוציא קוזלובסקי זוג תפילין - וזיכה את ה'סנטה קלאוס' במצווה גדולה.



משמחת החנוכה - לשמחת רובשקין > ביום רביעי, בשעה 00:25 בלילה (שעון ישראל), התקבלה הידיעה שגרמה לכל חסיד חב"ד לקום ממיטתו ולשמוח בשמחה הגדולה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ החליט להעניק חנינה לאסיר החב"די ר' שלום רובשקין, שנדון ל-27 שנים בכלא, אך יצא לחופשי לאחר 8 שנות מאסר. בתמונה: חלק קטן מבקבוקי ה'משקה' שתועדו ב-770 לאחר שהתרוקנו במהירות מרוב שמחת החסידים.  



ערבות הדדית בכל המגזרים > הרה"ג ר' ירוחם אולשין, ראש ישיבת לייקווד הליטאית, לוגם כוסית 'לחיים', לאחר שקיבל את הבשורה הטובה על שחרורו של האסיר החב"די ר' שלום רובשקין.



השמחה שלא דילגה על אף חסיד > הבוקר (חמישי), התעוררו חסידי חב"ד ברחבי הארץ עם חיוך גדול על פניהם. ר' מוטי ליפסקר מחנות המכולת הנוסטלגית 'מוטי-מרקט' בלוד, קיבל את פניהם של הלקוחות הבוקר עם בקבוק 'סמירנוף' ושמחה גדולה - תוך כדי שהוא מחלק לעוברים ושבים 'לחיים'.



"אין אומרים תחנון" > בקהילה היהודית במוסקבה, בירת רוסיה - הודיע היום הרב הראשי, הרב בערל לאזאר לכלל מתפללי בית הכנסת - כי לרגל ברית שהתקיימה היום בבית הכנסת, אין לומר תחנון. היו שאמרו, כי בעקבות החגיגה הגדולה ולכבוד השחרור המפתיע, אין לומר תחנון. "יום חג הוא לחסידים", נאמר, אך השלט המודיע על-כך נתלה בחזית בית הכנסת, הוא בגלל ברית המילה, בה שימש הרב לאזאר כסנדק.   



"תמונה שווה אלף מילים" > המאייר הידוע מוטי הלר, מיהר עם קבלת ההודעה על דבר שחרורו הפתאומי של האסיר היהודי המפורסם בעולם - ר' שלום רובשקין, לקחת את תמונת המצב - ופשוט לאייר את המציאות. התוצאה לפניכם - הנשיא טראמפ, חותך את האזיקים מידיו של רובשקין כשהוא אומר לו: FREE (חופשי). על זה נאמר: "ברוך מתיר אסורים!"...



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.