מערכת COL | יום א' טבת ה׳תשע״ח 19.12.2017

אור מול החושך: הדלקת חנוכייה בפרלמנט האירופאי

לאחר שראש הממשלה נועד בפגישה בבריסל עם 28 שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופאי, התכנס הפרלמנט של האיחוד לדיונים בעיר שטרסבורג בצרפת • השלוחים הרב לוי יצחק מטוסוב והרב מנחם מענדל סממה שפעילים במסדרונות האיחוד אירופאי, ארגנו מסיבת חנוכה אליה הגיעו למעלה מ-70! חברי פרלמנט מכל 28 המדינות החברות באיחוד • כיבדה את האירוע נציבת האיחוד לתעסוקה וחברה הגברת מריאן טייסן, שנשאה דברים ברוח נצחון החג ומשמעותו • לכתבה המלאה
אור מול החושך:  הדלקת חנוכייה בפרלמנט האירופאי

דווקא בימים בהם גורמים שונים באיחוד האירופאי, משמיעים קולות צורמים בנוגע להכרזה ההיסטורית של נשיא ארצות הברית בדמות הכרה בינלאומית במעמדה של ירושלים עיר הקודש כעיר הבירה של עם ישראל וארץ ישראל מזה למעלה מ-3000 שנה, התקיים אירוע של אור ושל חום יהודי במסדרונות הממשל האירופאי.


הממשל האירופאי פעיל בשני מוקדים, בבריסל בירת בלגיה ובשטרסבורג שבצרפת. שמונת ימי החנוכה מצאו את חברי הפרלמנט בפעילות מדינית ודיפלומטית דווקא בשטרסבורג. שם המתינו להם הרב לוי יצחק מטוסוב מבריסל והשליח הרב מנחם מענדל סממה משטרסבורג, שארגנו מסיבת חנוכה והדלקת נרות במקום מרכזי בבניין הממשל.


זה כבר 15 שנה ברציפות שהמעמד הזה מאורגן, ויש לו הדים רבים לאורך השנה כולה. אולם השנה עמדה בפני השלוחים בעיה, הועבר חוק בידי כמה מחוקקים שכל אירוע עם מזון וכיבוד צריך להתקיים דווקא באזור המסעדות והמזנונים ולא בחלקים אחרים של הפרלמנט. אולם כמובן, בכוחו של המשלח הצליחו השלוחים בכל זאת לקבל אישורים נדרשים וקיימו את המסיבה במקום מכובד יותר, באזור התערוכות והכנסים, כולל אישור מיוחד להדליק נרות בחנוכייה המרשימה שהוצבה במקום.


בפתח האירוע, הועמדו מיצגי ענק המספרים את סיפור החנוכה, ואת מבצע 'פרסומי ניסא' של שלוחי הרבי בצרפת, כולל תמונות מרהיבות ממעמדי 'חנוכה לייב' למרגלות מגדל אייפל במרכז העיר פאריז, או הדלקות בכיכרות מפורסמות בעיר הבירה. פעילות של בית ליובאוויטש פריז והגליל אשר החל השליח הנודע הרב שמואל אזימאוו ע"ה וממשיך בנו הרב מנחם מענדל שיחי'. 


האירוע כולו מומן בחסות חברות הטלקום AT&T 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.