מערכת COL | יום כ"ו כסלו ה׳תשע״ח 14.12.2017

צו פינוי נגד ישיבת חב"ד צפת; בישיבה קוראים 'להוסיף ברוחניות'

לאחר סאגה משפטית ממושכת והחלטת בית משפט, בניין פנימיית ישיבת חב"ד בצפת בסכנת עיקול הוצאה לפועל – החל מד' טבת הקרוב • הנהלת הישיבה קוראת לבחורים לרגל המצב "להוסיף בפעילות רוחנית והחלטות טובות", ולחזור לישיבה ביום רביעי הקרוב 'זאת חנוכה' - יום לפני תאריך החלת הצו של ההוצאה לפועל • אחד מבוגרי הישיבה: "נאבק ונלחם למען הישיבה" • כל הפרטים עוד בנושא:בניין ישיבת חב"ד בצפת בסכנת פינוי? • כל הפרטים
צו פינוי נגד ישיבת חב
בניין הפנימייה של ישיבת חב"ד בצפת. בסכנת פינוי מיידית (ארכיון COL)

בניין הפנימייה של ישיבת חח"ל חב"ד צפת בראשות הרב יוסף יצחק וילישנסקי קיבל צו פינוי עפ"י החלטת בית משפט, דחיית ערעור של הבג"ץ ותיק הוצאה לפועל. תהליך הוצאה לפועל יחל מיום חמישי הבא - ד' טבת תשע"ח - ואילך.

בהודעת צו פינוי מהוצאה לפועל שהגיע לידי כתב 'בחדרי' נכתב: "הואיל ולא מילאת אחר פסק הדין לפינוי / החזרת חזקה / סילוק יד שניתן נגדך בתיק... הריני להודיעך כי ביצוע הפינוי נקבע ליום 21 דצמבר 2017 משעה 8:00 ואילך".



אולטימטום זה מגיע לאחר סאגה משפטית שארכה שנים בערכאות השונות, עד שהגיע לפתחו של בית המשפט העליון שבשנת 2015 קבע כי מבנה הפנימייה של ישיבת חב"ד בצפת השוכנת במבנה מלון 'רקפת' לשעבר, עליה להתפנות. מבנה הישיבה המאכלס 500 בחורי ישיבה, נמכר על ידי חברת ממש אחזקות לגורם מחו"ל. למרות טענות וממצאים שהציגו מנהלי הישיבה על כך שהמבנה ניתן להם בתרומה, קבע בית המשפט כי על הישיבה להתפנות מהבניין.

כמו שפרסמנו כאן, לפני שלוש שנים, בית המשפט העליון דחה בקשת ערעור של הישיבה, ואף קנס בהוצאות משפט.

פסק דין של בית המשפט העליון קבע (י' בכסלו תשע"ה) כי בניין ישיבת חב"ד בצפת, (מלון רקפת לשעבר – המאכלס כ-500 בחורי ישיבה) נמכר כדין, ודחה את טענות מנהלי הישיבה שהבניין ניתן לה במתנה. בנוסף, חייב ביהמ"ש העליון את הישיבה בצפת בתשלום הוצאות המשפט.

ההודעה מההוצאה לפועל מגיעה - מאחר והישיבה לא נענתה לצווי בית המשפט ולא פינתה את המבנה בהתאם לפסק הדין, כך שכעת תיק הוצאה לפועל תלוי ועומד נגד הישיבה.

בניין 'רקפת' משמש כבר למעלה מ-30 שנה את תלמידי הישיבה, והוא בעל 4 קומות חדרים, קומת כניסה, וקומה אחת המשמשת כמטבח וחדר אוכל למאות התלמידים, וחדרי שירות. במקרה וח"ו תפונה הישיבה ע"י אנשי ההוצאה לפועל, לא ברור כיצד והיכן ישכנו את מאות בחורי הישיבה. העניין המשפטי נסוב סביב המבנה שבעבר שכן בו "מלון רקפת" בצפת, בטרם הועבר בתרומה לידי הישיבה לפני למעלה מ-30 שנה.

ה'זאל' וכיתות הלימוד העיקריות של הישיבה, שוכנות במבנה המרכזי ברחוב הראשי בצפת.

בשיחה שערך כתב 'בחדרי' עם כמה מתלמידי הישיבה, הם נשמעו מודאגים: "זה בנין שמאכלס את מאות הבחורים הלומדים בישיבה, לאן רוצים שנלך".

"לא יפנו את מבנה הישיבה, שיבואו לגרור אותנו. אני לא מאמין שזה יקרה. זאת הישיבה של הרבי והיא לא תסגר לעולם!".

שניאור, תושב העיר וא' האברכים שלמד בישיבה טוען כי "המכירה של הבניין היא עוול אמיתי. הישיבה ניתנה לנו כדין בתרומה שניתנה כבר לפני שני עשורים ויותר, אין לי ספק שאני ועוד אלפי בוגרים נעשה הכול בכדי שלא יפנו את הבחורים מהמבנה. נאבק ונלחם למען הישיבה".

במכתב שפרסמה הנהלת הישיבה לרגל המצב היא קוראת לבחורים להוסיף בימי החנוכה בפעילות רוחנית והחלטות טובות, ומבצעי חנוכה, וביום רביעי הבא - יום לפני תאריך צו ההוצאה לפועל - תערך התוועדות רבתי".



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.